۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دستگاه ضدعفونی‌کننده اتوماتیک را برای مقابله با کرونا ساختم/ خیرین برای ضدعفونی شهر هزینه کنند
کد خبر: ۳۴۶۱۱۱ نویسنده: محمدرضا رحمانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۷ ساعت: ۱۵:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مبتکر نوجوان تاکستانی در مصاحبه با صبح قزوین:

دستگاه ضدعفونی‌کننده اتوماتیک را برای مقابله با کرونا ساختم/ خیرین برای ضدعفونی شهر هزینه کنند

مبتکر نوجوان تاکستانی گفت: کرونا و تعطیلی مدارس باعث ساخت دو دستگاه ضدعفونی کننده شد؛ من همیشه دوست داشتم به مردم کمک کنم، بنابراین محلول و دستگاه را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهم، زیرا سلامتی مردم کشورم، سلامتی خانواده من است.

دستگاه ضدعفونی‌کننده اتوماتیک را برای مقابله با کرونا ساختم/ خیرین برای ضدعفونی شهر هزینه کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ شیوع کرونا علاوه بر اینکه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی را محدود کرده و برنامه‌های آموزشی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده به طوریکه تعطیلی مدارس یکی از اثرات شیوع این ویروس است.

از آنجایی که در این دوران، دانش‌آموزان زمان بیشتری برای انجام فعالیت‌های خود دارند، می‌توانند علایق خود را نیز دنبال کنند.

یکی از این دانش‌آموزان که از شیوع کرونا برای شکوفایی خود بهره برده است، محمدرضا رحمانی، دانش‌آموز پایه نهم تاکستانی است که در این دوران باهزینه شخصی خود دستگاهی ساخته که به ضدعفونی شهر کمک می‌کند.

این دانش‌آموز مبتکر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین اظهار کرد: از اسفند سال گذشته که شیوع کرونا اعلام شد در ایستگاه قطار شروع به فعالیت کردم و بین مسافران پدالکلی، دستکش و ماسک توزیع و آنها و بارهایشان را ضدعفونی می‌کردم.

وی افزود: پس از آنکه شیوع کرونا بیشتر شد، به ذهنم رسید که برای محله‌ای که در آن زندگی می‌کنم دستگاهی بسازم تا آنجا را ضدعفونی کند.

دانش‌آموز مبتکر تاکستانی تصریح کرد: در ابتدا به چگونگی کار فکر کردم، اینکه دستگاه مه پاش بوده و به صورت پودری مردم را ضدعفونی کند، همچنین اتومات بوده تا حجم ضدعفونی بالا نرود و هوشمند باشد.

وی ادامه داد: با کمک خانواده و دایی‌هایم تمام لوازم مورد نیاز را خریداری و در محله نصب کردیم تا هر ماشین یا هر فردی که از آنجا عبور می‌کرد به طور خودکار ضدعفونی شود؛ در عین حال خودم نیز با سمپاش تمام مغازه‌ها و عابربانک‌های تاکستان را ضدعفونی می‌کردم.

رحمانی بیان کرد: هزینه‌های ساخت دستگاه را با درآمدی که در کار پرورش گیاه داشتم تامین کردم؛ هم اکنون این دستگاه در ایستگاه راه‌آهن تاکستان و بعضی از هیئت‌های مذهبی استان تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره پشتیبانی‌های صورت گرفته از فعالیتش گفت: علاوه بر خانواده‌ام که همیشه مرا همراهی می‌کنند، فرماندار و رئیس شبکه بهداشت تاکستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین و فرمانده سپاه کل ناحیه امام علی(ع) تاکستان نیز پشتیبانم بودند.

این دانش‌آموز خلاق عنوان کرد: در مدرسه هم که بودم معاونین و مدیر مدرسه چون علاقه مرا به ساختن چیزهای مختلف می‌دیدند همیشه به من در انجام کارهایی که به ابتکار و خلاقیت مربوط بود کمک می‌کردند.

رحمانی ادامه داد: کرونا و تعطیلی مدارس باعث ساخت این دو دستگاه شد؛ من همیشه دوست داشتم به مردم کمک کنم، بنابراین محلول و دستگاه را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهم، زیرا سلامتی مردم کشورم، سلامتی خانواده من است.

این مبتکر نوجوان بیان کرد: هم اکنون مشغول ساخت دستگاهی هستم که پرستارها و مدافعان سلامت بعد از ورود به آن ضدعفونی شده و تب آنها گرفته می‌شود، دستکش و پاپوش به آنها می‌پوشاند و اگر آلودگی داشته باشند دستگاه اخطار می‌دهد.

رحمانی در پایان تصریح کرد: جدا از مسئولین که قول دادند از این کار حمایت کنند، از مردم و خیرین می‌خواهم برای ضدعفونی شهر هزینه کنند و هر اداره‌ای یک دستگاه ضدعفونی کننده نصب کند چون این کار باعث کم شدن کرونا می‌شود و همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان