۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین موفقیت محققان قزوینی در تولید اولیه داروی درمان کرونا/ تولید انبوه در انتظار تأیید نهایی ستاد ملی کروناست
کد خبر: ۳۴۶۱۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۷ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

روابط عمومی پارک علم و فناوری قزوین اعلام کرد

موفقیت محققان قزوینی در تولید اولیه داروی درمان کرونا/ تولید انبوه در انتظار تأیید نهایی ستاد ملی کروناست

محققان پارک علم و فناوری قزوین و دانشگاه علوم پزشکی استان موفق به دست‌یابی به دانش فنی تولید داروی «آیورمکتین» در داخل کشور شدند.

موفقیت محققان قزوینی در تولید اولیه داروی درمان کرونا/ تولید انبوه در انتظار تأیید نهایی ستاد ملی کروناست

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ محققان پارک علم و فناوری استان قزوین و دانشگاه علوم پزشکی قزوین موفق به دستیابی به دانش فنی تولید داروی «آیورمکتین» در داخل کشور شدند و پس از طی مراحل علمی و کسب مجوزهای لازم، با همکاری شرکت داروسازی البرزدارو اقدام به تولید اولیه این دارو کردند.

بنابر اعلام روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری قزوین، مطالعات کار آزمایی بالینی دارو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین بر روی بیماران مبتلا به کووید۱۹ در پنج بیمارستان استان‌های قزوین و خوزستان انجام شد.

نتایج این طرح موید اثربخشی چشمگیر این دارو در کاهش مدت زمان بستری، کوتاه کردن زمان نیاز به اکسیژن کمکی، بهبود فاکتورهای خونی و همچنین کاهش بسیار چشمگیر میزان مرگ‌ومیر بوده است.

این دارو از طریق مهار اتصال پروتئین‌های ویروس به گیرنده ACE2، مهار کمپلکس ایمپورتین و در نتیجه حفظ ایمنی سلولی، مهار آنزیم RDRP و HELICASE و در نتیجه مهار تکثیر ویروس اثر ضد ویروسی خود را اعمال می‌‎کند.

مطالعات اثر پیشگیرانه این دارو بر ابتلا به ویروس کووید۱۹ و نیز اثر ایمونومدولاتوری آن در حال انجام است و تا این لحظه اثربخشی بسیار خوبی به‌خصوص در بیماران سرپایی از خود نشان داده است.

همچنین این دارو موفق به اخذ مجوزات سازمان غذا و دارو کل کشور شده و مقدمات تولید آن در شرکت داروسازی البرز دارو فراهم شده است و به زودی در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ هم اکنون این دارو در کمیته علمی ستاد ملی کرونای کشور ارائه شده و در انتظار تأیید نهایی جهت پیوستن به پروتکل درمانی کشور توسط این ستاد است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان