۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین استان قزوین تنها یک کورت ورزشی دارد/ راه‌اندازی اسکواش ویژه معلولان
کد خبر: ۳۴۵۷۳۵ نویسنده: مریم کیال تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۰ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس هیئت اسکواش در مصاحبه با صبح قزوین:

استان قزوین تنها یک کورت ورزشی دارد/ راه‌اندازی اسکواش ویژه معلولان

نائب رئیس هیئت اسکواش استان قزوین گفت: سابقا یک کورت نیمه مجهز در یکی از مدارس و زیر نظر آموزش و پرورش در اختیار ما بود که اکنون فعالیتی ندارد، بنابراین کورتی که به تازگی تاسیس شده تنها کورت قزوین است.

استان قزوین تنها یک کورت ورزشی دارد/ راه‌اندازی اسکواش ویژه معلولان

مریم کیال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین درباره وضعیت رشته ورزشی اسکواش در ایام کرونا اظهار کرد: این ویروس در فعالیت ورزشی ما تاثیرگذار بوده، زیرا بسیاری از والدین دیگر فرزندان خود را برای تمرین حاضر نمی‌کنند، اما با این وجود هنوز فعالیت‌های ما به صفر نرسیده است.

وی افزود: تا چندی پیش ما کورت ورزشی مناسبی نداشتیم و به تازگی این کورت افتتاح شد؛ البته خوشبختانه نسبت به قبل بر تعداد ورزشکاران ما افزوده شده است. به دلیل شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کورت، ورزشکاران تمایل به ادامه اسکواش در این روزهای کرونایی دارند.

نائب رئیس هیئت اسکواش استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون ۳۰ ورزشکار آقا و خانم در این رشته ورزشی فعال هستند و با توجه به اینکه حداکثر کسانی که می‌توانند وارد کورت شوند چهار الی پنج نفرند، این تعداد ورزشکار برای ورزش اسکواش قزوین کم نیست، اما باز هم ما امیدواریم این تعداد را نیز ارتقاء دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: سابقا یک کورت نیمه مجهز در یکی از مدارس و زیر نظر آموزش و پرورش در اختیار ما بود که اکنون فعالیتی ندارد، بنابراین کورتی که به تازگی تاسیس شده تنها کورت قزوین است؛ اما با رایزنی‌هایی که با شهرداری قزوین انجام شده امیدواریم تعداد کورت را افزایش داده و بتوانیم ورزشکاران بیشتری را جذب کنیم.

وی عنوان کرد: هدف اصلی ما شناساندن ورزش اسکواش و فعالیت‌های آن است و تمرکز ما روی جذب کودکان است، شاید این موضوع دیربازده باشد اما این ورزشکاران در آینده زیرساخت اسکواش استان می‌شوند.

حمایت مهمترین نیاز اسکواش استان

این مقام مسئول درباره مشکلات هیئت اسکواش استان گفت: به غیر از موضوع کرونا که امروزه اصلی‌ترین مشکل همه رشته‌های ورزشی است، ما نیاز به حمایت بیشتری داریم، اسکواش در قزوین حدود ۱۲ سال سابقه دارد اما در تمام این سال‌ها ما جایگاهی در کشور نداشتیم و سال قبل که این هیئت را تحویل گرفتیم، اسکواش قزوین در رتبه ۳۱ کشور قرار داشت و امروز با تلاش‌های بسیار آن را به جایگاه چهارم رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: حمایت‌ها باید از سوی سازمان‌های مربوطه از جمله اداره ورزش و جوانان و شهرداری که متولی ورزش است و آموزش و پرورش که ظرفیت بالایی در جذب دانش‌آموزان به رشته‌های ورزشی دارد، صورت بگیرد.

کیال عنوان کرد: پیش از این ما هیچ کورت و زیرساخت مناسبی نداشتیم که بتوانیم در آنجا فعالیت کنیم، حتی گاهی ورزشکاران ما اجازه ورود به کورتی که در یکی از مدارس بود، نداشتند؛ اما امروز در تلاش هستیم به حوزه اسکواش معلولان و بیماران خاص ورود کنیم و آنها را برای این ورزش پرورش دهیم.

وی افزود: اگر بتوانیم رایزنی‌های خود را با شهرداری قزوین به مرحله‌ای برسانیم که یک کورت دیگر را تاسیس کنیم، بدون شک استعدادهای بیشتری را جذب خواهیم کرد؛ بنابراین هرچقدر حمایت‌ها بیشتر باشد عملکرد ورزشکاران نیز بهتر خواهد بود.

نائب رئیس هیئت اسکواش استان قزوین در پایان گفت: در طول این یکسال ما توانستیم دو مربی بین‌المللی را از استان خود پرورش بدهیم. در اشتغال‌زایی بیشترین توجه ما روی جوانان است تا بتوانیم نیروهای خوب را به عنوان مربی تربیت کنیم و این اتفاق را با اعتماد کردن و دادن جایگاه به جوانان رقم می‌زنیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان