۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بخش جدید "آی‌سی‌یو" در بیمارستان ولایت راه‌اندازی می‌شود/ اختصاص ۷۰۰تخت بستری ویژه بیماران کرونایی
کد خبر: ۳۴۵۷۲۷ نویسنده: علی‌اکبر کرمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۹ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون درمان علوم پزشکی استان در مصاحبه با صبح قزوین:

بخش جدید "آی‌سی‌یو" در بیمارستان ولایت راه‌اندازی می‌شود/ اختصاص ۷۰۰تخت بستری ویژه بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در راستای افزایش ظرفیت و ارتقای سطح خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا، یک بخش آی سی یو دارای ۱۰تخت بستری ویژه در بیمارستان ولایت در حال تجهیز و راه‌اندازی است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

بخش جدید "آی‌سی‌یو" در بیمارستان ولایت راه‌اندازی می‌شود/ اختصاص ۷۰۰تخت بستری ویژه بیماران کرونایی

علی‌اکبر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین، با اشاره به افزایش تعداد ۲۰ دستگاه ونتیلاتور(دستگاه کمک تنفسی) به مجموعه درمان قزوین اظهار کرد: تاکنون ۱۰دستگاه ونتیلاتور به ارزش ۳۰ میلیارد ریال تحویل بیمارستان ولایت شده است و ۱۰ دستگاه دیگر نیز بزودی تحویل داده خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: در راستای افزایش ظرفیت و ارتقای سطح خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا، یک بخش آی سی یو دارای ۱۰تخت بستری ویژه در بیمارستان ولایت در حال تجهیز و راه‌اندازی است که بزودی در این بخش به بهره‌برداری خواهد رسید که هزینه تجهیزات این بخش ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: با مدیریت صورت گرفته در تخصیص تخت‌های بیماران کرونایی و تغییر چیدمان‌های تخت و عملکرد مناسب در مراقبت و درمان بیماران بستری؛ علی‌رغم افزایش ۱۰۰درصدی تعداد مبتلایان، کمبود تخت بستری عادی یا ویژه بیماران کرونا در استان نداریم.

کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی نداریم

کرمی تصریح کرد: برنامه ریزی‌های لازم جهت تقویت دستگاه‌های اکسیژن ساز صورت گرفته و اعتباری ۲ و نیم میلیاردی برای این موضوع درنظر گرفته شده است تا در صورت افزایش نیاز، با کمبود اکسیژن برای بیماران تنفسی بستری در بیمارستان‌های درگیر کرونا مواجه نشویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه هم اکنون کمبود تخت در استان نداریم، گفت: باتوجه به تعدیل بار بیمارستان بوعلی و مدیریت منطقی و استفاده بهینه از ظرفیت این بیمارستان، بیمارستان ولایت نیز جزو مراکز معین برای بیماران مبتلا به کرونا درنظر گرفته شد و اکنون با تمام ظرفیت در چرخه خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کروناست.

وی اذعان کرد: در بیمارستان ولایت ۱۶۰ تخت بستری عادی و ویژه به بیماران مبتلا به کرونا تخصیص داده شد؛ همچنین هفته گذشته، بخش جراحی این بیمارستان به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد تا علاوه بر حفاظت بیشتر از بیماران نیازمند جراحی در مقابل کرونا، بخشی از تخت‌های این بخش به بیماران کرونا تخصیص یابد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه در مجموع ۷۰۰ تخت بستری برای بیماران کرونایی وجود دارد، گفت: کارکنان حوزه درمان با تمام توان خود در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در حال خدمتگزاری هستند، همچنین تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در صورت افزایش شیوع کرونا، پوشش خدمتی مناسبی ارائه شود تا هیچ بیمار مبتلا به کرونا در انتظار تخت بستری یا درمان نماند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان