۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دستگیری ۴۱۶ معتاد متجاهر در قزوین
کد خبر: ۳۴۵۷۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۸ ساعت: ۱۴:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان خبر داد

دستگیری ۴۱۶ معتاد متجاهر در قزوین

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: طی پنج ماه اخیر ۴۱۶ معتاد متجاهر دستگیر شدند که با همکاری و هماهنگی بین دستگاه قضا، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و علوم پزشکی انجام شده است.

دستگیری ۴۱۶ معتاد متجاهر در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، زهرا غلامرضایی امروز(پنج شنبه) در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد؛ اظهار کرد: هم اکنون ۱۳ کمپ در سطح استان فعال است و ایجاد مرکز ماده ۱۶ از اولویت‌های استان است و ما نیز موافقت سازمان بهزیستی کشور را برای این مسئله گرفته‌ایم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تصریح کرد: طی پنج ماه اخیر ۴۱۶ معتاد متجاهر دستگیر شدند که با همکاری و هماهنگی بین دستگاه قضا، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و علوم پزشکی انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: یک زمان بین ما و همکاران دستگاه قضا این اختلاف نظر بود که تعدادی از این کمپ‌ها را به معتادین ماده ۱۵ و داوطلب اختصاص بدهیم؛ اما حالا ظرفیت تمامی کمپ‌های ما ماده ۱۶ است، یعنی اگر فردی مراجعه کند و با تمایل خود بخواهد وارد کمپ شود ما این ظرفیت را نداریم.

وی بیان کرد: در دستگیری که دو روز قبل انجام شد ۳۵نفر از معتادین را از نیروی انتظامی تحویل گرفتیم و به سختی این افراد را در این شرایط کرونایی در کمپ‌های کل استان تقسیم کردیم.

غلامرضایی در پایان با اشاره به فعالیت کمپ زنان گفت: این کمپ تنها کمپی است که همه استان را پوشش می‌دهد و در آتش سوزی که هفته اخیر در همسایگی کمپ رخ داد این کمپ نیز خساراتی دید و گاز این محل قطع شد و ما درخواست داریم تا موقتا مشکل گاز این مکان حل شود؛ زیرا اکنون معتادان زن ما در یک ساختمان ۸۰ متری مستقر شده‌اند که در آنجا هم ما به مشکلات زیادی مواجه هستیم.

در ادامه این نشست هدایت الله جمالی پور اظهار کرد: اگر بخواهیم در کاری موفق شویم ضرورت دارد که همه دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که در این نظام کار می‌کنند باهم هماهنگ بوده و در کنارهم باشند.

وی افزود: امروز در قزوین همه دستگاه‌ها در کنار هم تلاش می‌کنند تا گره‌ای از گره‌ی پیش روی مردم باز شود و این باعث شده آرامشی در استان حاکم شود.

استاندار بیان کرد: موضوع اصلاح قانون نیز یک مسئله مهم است که باید اتفاق بیفتد، درهرحال اگر قانونی جامع و کامل باشد حتما می‌تواند کمک بسیار بزرگی در انجام ماموریت‌ها کند و برای اینکه قانون هم خوب باشد باید کارشناسی دقیقی روی آن انجام شود.

وی عنوان کرد: همه دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند باید به بررسی نقاط ضعف و قوت قانون بپردازند تا در امر مبارزه با مواد مخدر موفق عمل کنیم.

جمالی پور تاکید کرد: باید خرده فروشی را مورد هدف قرار دهیم، زیرا خرده فروشان در امنیت بیشتری قرار دارند؛ در صورتی که امروز آنها دامنه اعتیاد را در کشور زیاد می‌کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهیم با این امر مقابله کنیم، خرده فروشان باید در بحث برخورد در اولویت قرار بگیرند.

استاندار قزوین در پایان گفت: مواد مخدر واقعیت امروز جامعه است و ما نباید از اعلام آمار درست هراس داشته باشیم، اولین چیزی که در بدو ورودم به قزوین مشاهده کردم، آمارهای نادرستی بود که وجود داشت، ما باید این آمارها را اصلاح کنیم و شرایط بهتری را به وجود بیاوریم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان