۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رئیس‌جمهور پاسخگوی گرانی‌های افسارگسیخته نیست/ واردات نهاده‌ها کشاورزان را با چالش مواجه کرده است
کد خبر: ۳۴۵۶۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۷ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

رئیس‌جمهور پاسخگوی گرانی‌های افسارگسیخته نیست/ واردات نهاده‌ها کشاورزان را با چالش مواجه کرده است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: متاسفانه باید اذعان کرد در پنج ماهی که در مجلس هستیم ما هم به رئیس جمهور دسترسی نداریم و وی پاسخگوی نمایندگان هم نیست و در بازگشت به حوزه‌های انتخابیه خود شرمنده مردم هستیم و پاسخی به سوالات و مطالبات آنها نداریم.

رئیس‌جمهور پاسخگوی گرانی‌های افسارگسیخته نیست/ واردات نهاده‌ها کشاورزان را با چالش مواجه کرده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در تذکر امروز خود در مجلس با انتقاد از پاسخگو نبودن رئیس جمهور به مردم و نمایندگان اظهار کرد: بخشی از فلسفه وجودی نمایندگان این است که صدای مردم باشند چون عامه مردم به مسئولان ارشد دسترسی ندارند و لازم است از طریق نمایندگان صدای خود را به مسئولان برسانند.

وی افزود: متاسفانه باید اذعان کرد در پنج ماهی که در مجلس هستیم ما هم به رئیس جمهور دسترسی نداریم و وی پاسخگوی نمایندگان هم نیست و در بازگشت به حوزه‌های انتخابیه خود شرمنده مردم هستیم و پاسخی به سوالات و مطالبات آنها نداریم.

نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک اذعان کرد: امروز باید سوالات خود را با رئیس مجلس و نائب رئیس مطرح کنیم و درخواست داشته باشیم که جواب ما و مردم را بدهند که گرانی‌های افسار گسیخته اقلام مختلف و ارز و دیگر موارد تا کی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: قزوین یک استان کشاورزی و صنعتی است و امروز کشاورزان و دامداران از ما سوال می‌کنند نهاده‌های کشاورزی و دامی را از کجا تهیه کنند و اگر این نهاده‌ها با ارز آزاد تامین شود با چه قیمتی باید محصولات خود را به فروش برسانند.

این مقام مسئول اضافه کرد: امروز زمان کشت پاییزه فرا رسیده است و کشاورزان سوال می‌پرسند آیا کشت پاییزه داشته باشند یا آن را تعطیل کنند و ما جوابی برای آنها نداریم.

علت عدم خودکفایی ما در تولید کودهای کشاورزی چیست؟

وی عنوان کرد: قزوین قطب صنعتی و کشاورزی است و ما یک منطقه کارگرخیز داریم و کارگران می‌پرسند با این حقوق اندک چگونه زندگی خود را اداره کنند و این وضعیت گرانی‌ها تا چه زمانی ادامه دارد و سقف قیمت دلار کجاست؟ چه کسی پاسخ‌گوست و مردم زندگی خود را چگونه تنظیم کنند؟

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: به نظر می‌رسد باید رئیس مجلس با واسطه از رئیس جمهور سوالات مردم و نمایندگان را مطرح کند تا جوابی از وی داشته باشیم و به مردم ار ائه کنیم.

وی یادآورشد: ما هم اکنون در یک خلاء به سر می‌بریم و به عنوان نمایندگان مردم هیچ پاسخی به مردم نداریم و انتظار داریم از سوی رئیس مجلس پاسخ مناسب دریافت شده و مردم را قانع کنیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: واقعا جای سوال دارد که چرا بعد از ۴۰سال هنوز نتوانسته ایم کود فسفاته و پتاس را در داخل تولید کنیم و آیا این کار آنقدر پیچیده و سخت بوده که قادر به تولید آن نبودیم و هنوز وابسته به خارج برای واردات آن مانده ایم؟

وی بیان کرد: وادرات نهاده‌ها با قیمت ارز آزاد وضعیت را به شرایطی رسانده که کشاورزان ما در چالش جدی قرار دارند و از رئیس جمهور و وزیر انتظار پاسخگویی و حل این مشکلات را داریم تا کشاورزان از التهاب و نگرانی خارج شوند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان