۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۶۴۳ هزار تن محصولات باغی در قزوین تولید شد
کد خبر: ۳۴۵۵۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱ ساعت: ۱۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان:

۶۴۳ هزار تن محصولات باغی در قزوین تولید شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی سال جاری ۶۴۳ هزار و ۴۰۰ تن انواع محصولات باغی در استان قزوین برداشت و تولید شده است.

۶۴۳ هزار تن محصولات باغی در قزوین تولید شد

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طی سال جاری 643 هزار و 400 تن انواع محصولات باغی در استان قزوین تولید شده که این میزان محصولات باغی از سطح 76 هزار و 200 هکتار از باغ‌های بارور استان برداشت شده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۵ نوع محصول باغی هسته دار و دانه دار در استان قزوین تولید می‌شود‌ و این محصولات شامل میوه‌های دانه دار، هسته دار، دانه ریز(انگور)، دانه خشک، میوه‌های سردسیری، نیمه گرمسیری، محصولات گلخانه‌ای، قارچ خوراکی، گیاهان دارویی، زعفران و گل محمدی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین جزو 10 استان برتر کشور در زمینه تولید محصولات باغی محسوب می‌شود و در سال جاری 385 هزار تن انگور از سطح 31 هزار و 298 هکتار برداشت شده است.

خمسه عنوان کرد: همچنین امسال سه هزار و 424 تن فندق، 40 هزار تن گیلاس، سه هزار و 340 تن زغال اخته، 50 هزار تن هلو و شلیل و 10هزار تن گردو و چهار هزار تن پسته در استان تولید شد.

به گفته ی وی؛ طی این مدت 21 هزار تن زیتون از سطح نه هزار و 750 هکتار از باغ‌های استان برداشت شد که رتبه دوم کشور در تولید این محصول به استان قزوین اختصاص داده است.

این مقام مسئول یادآور شد: در سال جاری نه هزار و 170 تن قارچ خوراکی در واحدهای پرورش قارچ استان و نه هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان تولید شده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان