۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هزینه استیضاح رئیس‌جمهور از فوایدش بیشتر است/ دولت پیر و فرسوده روحانی باید پاسخگوی عملکردش باشد
کد خبر: ۳۴۵۵۵۵ نویسنده: فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۹ ساعت: ۱۶:۲۰ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس:

هزینه استیضاح رئیس‌جمهور از فوایدش بیشتر است/ دولت پیر و فرسوده روحانی باید پاسخگوی عملکردش باشد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه ضعف عملکرد دولت به خوبی مشهود است، گفت: باتوجه به اینکه چندماهی بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است اگر جدول هزینه_فایده استیضاح رئیس جمهور را ترسیم کنیم این استیضاح فایده ای برای مردم ندارد.

هزینه استیضاح رئیس‌جمهور از فوایدش بیشتر است/ دولت پیر و فرسوده روحانی باید پاسخگوی عملکردش باشد

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، درباره طرح استیضاح رئیس جمهور در مجلس اظهار کرد: مجلس چندین ابزار قانونی برای نظارت بر حُسن اجرای قوانین و مدیریت کشور دارد که استیضاح آخرین راه حل درمانی مجلس برای حل مشکلات کشور است.

وی افزود: امروز کشور در یک موقعیت خاص سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و جنگ واقعی اقتصادی و به معنای واقعی جنگ تمام عیاری قرار دارد، دشمنان، ایران اسلامی را در حوزه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و امنیت غذایی تحریم کرده اند.

نماینده قزوین در مجلس ادامه داد: دشمنان ما به حدی وقیح هستند که حتی به نهاده‌های دامی و مواد اولیه کشاورزی رحم نکرده‌اند، امروز در بسیاری از مواد اساسی اولیه تحریم هستیم که این مدل رفتاری در نهادهای بین المللی هم مرسوم نیست.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور اضافه کرد: متاسفانه در کنار تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد، طبق آمار هر روز شاهد افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور هستیم، از سوی دیگر مشکلات در حوزه تبادلات ارزی و بانکی بیداد می‌کند یعنی کشور در یکی از بدترین شرایط مدیریتی قرار دارد.

اولویت اصلی امروز کشور رفع مشکلات معیشتی است

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ضعف عملکرد دولت به خوبی مشهود است، گفت: برخوردهای جناحی و گروهی، بهره‌گیری از مدیران پیر و فرسوده و عدم توجه به مشکلات معیشتی مردم از جمله انتقادات وارد به دولت است، اما باتوجه به اینکه چندماهی بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است اگر جدول هزینه_فایده استیضاح رئیس جمهور را ترسیم کنیم این استیضاح فایده ای برای مردم ندارد.

وی افزود: فرآیند بررسی عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور چندماهی زمان نیاز دارد و زمان و وقت و انرژی و هزینه مالی هنگفتی در پی خواهد داشت، علاوه بر آن با تحقق این امر، تنها رئیس جمهور برکنار شده و طبق اصل یکصد و سی و یکم معاون اول مسئولیت‌های او را تا انتخاب رئیس جمهور جدید برعهده خواهد گرفت، این یعنی تا انتخابات جدید باید با همین دولت ادامه داد، لذا به نظر می‌رسد تغییر تنها راس دولت در چنین شرایطی نه تنها به نفع کشور نیست، بلکه مشکلات اقتصادی، سیاسی و امنیتی نیز در پی خواهد داشت.

این نماینده مجلس اولویت اصلی امروز کشور را رفع مشکلات معیشتی مردم دانست و عنوان کرد: در صورت عزل رئیس جمهور، چهار وزیری که مرتبط با حوزه اقتصاد کشور هستند تحت تاثیر برکناری وی دچار چالش شده و وضعیت اقتصاد کشور بیش از امروز دچار مشکل می‌شود و وضعیت بورس و ارز و معیشت مردم ناامن‌تر خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس اذعان کرد: امروز کرونا جزو چالش‌های مهم کشور است که مدیریت خوبی هم در این حوزه از سوی دولت صورت نگرفته است، در این فضای آشفته هزینه‌های کشور با استیضاح کاهش نمی‌یابد بلکه هزینه جانی و روحی و روانی مردم بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: طی نشست‌هایی که در چند روز گذشته با نمایندگان مجلس برگزار کردیم به این نتیجه نرسیدیم که استیضاح با توجه به شرایط امروز کشور بهترین اقدام است، بلکه بهترین راه در شرایط فعلی تلاش برای فعال کردن و پاسخگو کردن دولت پیر و فرسودهٔ تدبیر و امید است.

مجلس مجدانه پیگیر محرومیت زدایی در کشور است

نماینده مردم قزوین ابراز کرد: امروز باید حوزه‌های نظارتی مجلس و دولت تقویت شوند از سوی دیگر اقتصاد داخلی باید حمایت شود و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم بیش از گذشته وارد میدان گردد. دولتمردان باید با موتور محرک تقویت شده ای در روزهای پایانی کار خود فعالیت کنند‌‌ و بدانند در صورت کم‌کاری و آسیب زدن به مردم، از طریق ابزارهایی مانند کمیسیون اصل نود مواخذه خواهند شد.

وی تصریح کرد: امروز مجلس و نمایندگان به دنبال حل مشکلات مردم هستند و فاصله ای تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نداریم و انحلال دولت در این زمان هزینه هنگفتی به کشور و مردم وارد می‌کند، بنابراین باید از مسیرهای دیگر برای پاسخگو کردن دولت اقدام کنیم.

محمدبیگی با بیان اینکه نمایندگان مجلس دلسوزانه و دغدغه مندانه به فکر رفع مشکلات مردم هستند، گفت: مجلس انقلابی به دنبال محرومیت زدایی است، اما متاسفانه در فضای مجازی شاهد تخریب و انتشار نشر اکاذیب علیه نمایندگان هستیم این عده به دنبال ناامید کردن مردم از اقدامات مجلس هستند، اما مردم بدانند که نمایندگان با روحیه جهادی درحال خدمت هستند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس عقد اخوت با مسئولان نبسته است، تصریح کرد: معیار حال فعلی افراد است و مجلس عملکرد دولت را زیر ذره بین خود گرفته و ابزارهای نظارتی همچون سوال از رئیس جمهور و مواخذه وزیران هنوز هم در دسترس ماست و دولت بداند که ابزارها و اهرم‌های نظارتی مجلس فعال است و به خوبی نظارت خواهد کرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان