۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انجمن فرهنگی ناشران در قزوین راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۴۵۵۲۷ نویسنده: محمدحسین اسماعیلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۸ ساعت: ۱۵:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

انجمن فرهنگی ناشران در قزوین راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با راه‌اندازی انجمن فرهنگی ناشران استان تلاش داریم تشکل قدرتمندی را در استان ایجاد کنیم تا تمام مطالبات و نیازهای حوزه نشر توسط این انجمن پیگیری شود.

انجمن فرهنگی ناشران در قزوین راه‌اندازی می‌شود

محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اقدامات ارشاد در راستای حمایت از ناشران، شاعران و نویسندگان اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی را در این راستا در دستور کار داریم که از جملۀ آن می‌توان به تأسیس و راه‌اندازی انجمن فرهنگی ناشران استان قزوین اشاره کرد.

وی افزود: با راه‌اندازی انجمن فرهنگی ناشران تلاش داریم تشکل قدرتمندی را در حوزۀ نشر استان ایجاد کنیم تا تمام مطالبات و نیازهای حوزۀ نشر توسط این انجمن پیگیری شود و بسیاری از امور را به این انجمن بسپاریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: «باغ کتاب» از جمله موضوعات مهم است برای اینکه یک نمایشگاه ویژه و دائمی در حوزه کتاب داشته باشیم و محفلی برای ارائه آثار ناشران و نویسندگان استان ایجاد شود و آنها بتوانند از فضای باغ استفاده کنند.

اسماعیلی یادآور شد: تعاونی ناشران استان با همراهی و مساعدت شهرداری و شورای شهر پیگیر راه‌اندازی باغ کتاب است تا با همکاری هم بتواند برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدتی داشته باشد؛ همچنین خرید کتاب از ناشران و حمایت از آثار آنها را انجام می‌دهیم و در سال‌جاری نیز این امر را در دستور کار داریم تا در شش ماه دوم سال محقق می‌شود.

اختصاص کاغذ یارانه‌ای به ناشران قزوین

این مقام مسئول ادامه داد: اختصاص کاغذ یارانه‌ای برای ناشران استان از جمله برنامه‌های دیگری است که در دستور کار داریم تا با همکاری معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سهمیه‌هایی را برای ناشران فعال استان در حوزه کاغذ متناسب با فعالیتی که انجام می‌دهند، در نظر بگیریم.

اسماعیلی مطرح کرد: امیدواریم با همراهی سایر نهادهای فرهنگی از جمله شهرداری، شورای شهر و استانداری گام‌های موثری را در حوزۀ نشر در استان برداریم؛ همچنین معرفی شخصیت‌های بزرگ فرهنگی استان در گذشته و معاصر و برگزاری همایش‌هایی از جمله همایش نشان ملی دبیر سیاقی در حوزۀ زبان و ادبیات فارسی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین در پایان گفت: برگزاری همایش جایزۀ ملی عارف و همایش نسیم شمال از سایر اقدامات پیش بینی شده در حوزه ناشران و نویسندگان و بزرگان ادبی استان است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان