۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تخصیص ۱۷میلیارد جهت مطالعه نواحی رانشی/ ذخیره‌سازی سوخت در روستاهای قزوین انجام شود
کد خبر: ۳۴۵۵۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۸ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خبرداد

تخصیص ۱۷میلیارد جهت مطالعه نواحی رانشی/ ذخیره‌سازی سوخت در روستاهای قزوین انجام شود

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با هماهنگی فرمانداران، بخشداری‌ها و شرکت توزیع پخش فرآورده‌های نفتی قرار شد ذخیره‌سازی مناسب سوخت در تمامی روستاها به مورد اجرا گذاشته شود.

تخصیص ۱۷میلیارد جهت مطالعه نواحی رانشی/ ذخیره‌سازی سوخت در روستاهای قزوین انجام شود

قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و بارندگی‌ها و اینکه قزوین یکی از استان‌های حادثه‌خیز به شمار می‌رود؛ از این رو دستگاه‌های خدمات رسان و مرتبط با حوزه بحران باید برنامه‌ریزی مدون و جامعی را برای مواقع بحرانی و ضروری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۲۸ دستگاه اجرایی ارتباط مستقیم و یا نقش پشتیبان کننده با مدیریت بحران دارند، افزود: برخی دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها وظیفه لایروبی سالانه رودخانه‌ها را برعهده داشته یا اینکه در حوزه امداد و نجات، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی ارتباط تنگاتنگی در مواقع بحرانی با این مدیریت دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: قزوین در حوزه بحران به عنوان استان معین منطقه ۲۲ تهران و استان پیشرو چهار منطقه پایتخت نیز هست که با توجه به این موضوع، بحث تجهیز فرودگاه خدمات ویژه قزوین برای مواقع ضروری طی سال‌های گذشته مطرح بود که خوشبختانه برای توسعه و روکش آسفالت باند آن طی هفته پیش قول تخصیص ۳۰ میلیارد ریال از سوی سازمان مدیریت بحران کشور به استان داده شده است.

مهدیخانی عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا و ادامه روند این بیماری نباید دستگاه‌های خدمات رسان را از وظایف اصلی خود در حوزه‌های مختلف جامعه بازدارد.

وی عنوان کرد: ۳۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات جهت مقابله با مخاطرات مربوط به مواد شیمیایی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان و ۱۷ میلیارد ریال نیز برای مطالعه نواحی رانشی در ۱۲ روستا تخصیص داده شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: خوشبختانه طی سال گذشته و امسال با کمک شهرداری‌ها و فرمانداران استان، عملیات لایروبی در سطح تمامی رودخانه‌های بحران‌زا به انجام رسید و با هماهنگی فرمانداران، بخشداری‌ها و شرکت توزیع پخش فرآورده‌های نفتی قرار شد ذخیره‌سازی مناسب سوخت در تمامی روستاها به مورد اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان