۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آرایش صورت را چه زمانی پاک کنیم که به پوست آسیبی نرسد؟
کد خبر: ۳۴۵۵۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۷ ساعت: ۱۱:۴۷ ↗ لینک کوتاه

آرایش صورت را چه زمانی پاک کنیم که به پوست آسیبی نرسد؟

تمیز کردن پوست صورت اولین گام برای مراقبت از آن و مقابله با پیری زودرس تلقی می‌شود.

آرایش صورت را چه زمانی پاک کنیم که به پوست آسیبی نرسد؟
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛تمیز کردن پوست صورت اولین گام برای مراقبت از آن و مقابله با پیری زودرس تلقی می‌شود، اما فواید پاکسازی پوست ارتباط مستقیمی با زمان انجام این کار دارد، بنابراین انتخاب بهترین زمان برای از بین بردن آلودگی‌ها و آثار مواد آرایشی و همچنین کمک به بازسازی صحیح سلول‌ها بسیار موثر است.

زمانی که ما برای پاکسازی پوست صورت انتخاب می‌کنیم، بر اثر بخشی و کارآیی این اقدام تأثیر می‌گذارد. مطالعات انجام شده در این زمینه نشان داده است که زمان مناسب برای پاکسازی پوست قبل از خواب نیست و به همین دلیل زنان کره‌ای که به توجه شدید به پوست خود معروف هستند، هنگام بازگشت به خانه از محل کار خود در غروب آفتاب پوست خود را تمیز می‌کنند. این کار به از زدودن غبار، آلودگی، آثار آرایش و ترشحاتی که در طول روز روی پوست جمع شده، کمک می‌کند.

راز سلامت پوست

ظاهر سالم پوست ارتباط مستقیمی با زمان پاکسازی آن دارد، زیرا عنصر زمان بر اثر بخشی محصولات مورد استفاده در این زمینه تأثیر می‌گذارد. این بدان دلیل است که عملکرد پوست در روز و شب متغیر است، پوست در طول روز نقش محافظت از ما در برابر آلودگی و حمله‌های خارجی را بازی می‌کند، اما در شب، به بازیابی و تجدید سلول‌های خود می‌پردازد تا نقش محافظتی آن‌ها را برای کل بدن افزایش دهد.

سلول‌های پوستی مانند سایر سلول‌های بدن تابع زمان بیولوژیکی ما هستند که عملکرد‌های بدن و ریتم خواب ما را تنظیم می‌کند. روند ترمیم سلول نیز تحت تأثیر این زمان بندی است، به این معنی که با آغاز شب، مکانیسم احیای پوست برای خود فعال می‌شود، بنابراین پاکسازی پوست قبل از این مرحله، مکانیسم احیا را فعال می‌کند. اما پاکسازی پوست قبل از خواب با مرحله بازسازی پوست همزمان شده و در نتیجه مانع این مکانیسم می‌شود.

نقش عنصر زمان در محافظت از پوست/ چه زمانی آرایش صورت خود را پاک کنیم تا به پوستمان آسیب نرسد؟
مراقبت روتین و مناسب

بهترین زمان برای پاکسازی پوست هنگام بازگشت به خانه در بعدازظهر است. پاکسازی پوست یک مرحله ضروری است که در هیچ شرایطی نباید از آن غافل شوید و با آرایش و بی آرایش مهم است، زیرا سطح پوست را از تمام آلودگی‌های موجود بر روی آن پاک می‌کند.

این کار به پوست کمک می‌کند تا بهتر نفس بکشد و راحتی و طراوت لازم را برای آن تامین می‌کند. همچنین از پوست در برابر علائم پیری زودرس محافظت می‌کند.

پاکسازی پوست پس از بازگشت به خانه با استفاده از پاک کننده آرایش مناسب با پوست فرد انجام می‌شود که می‌تواند به صورت روغن، شیر یا پاک کننده آرایشی باشد.

مرحله بعد، استفاده از لوسیون کف است که آلودگی‌های باقیمانده را از سطح پوست پاک می‌کند. در صورت عدم آرایش، انجام مرحله دوم می‌تواند کافی باشد و به دنبال آن از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده شود.

هنگام صبح می‌توان از لوسیون کف استفاده نکرد و فقط پوست را با آب یا لوسیون مناسب طبیعت آن تازه کرد و به دنبال آن از کرم مرطوب کننده قبل از آرایش استفاده کرد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان