۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تحقق ۸۰ درصد از برنامه کاریابی برای مددجویان قزوینی
کد خبر: ۳۴۵۵۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۷ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خبرداد

تحقق ۸۰ درصد از برنامه کاریابی برای مددجویان قزوینی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ۸۰ درصد از برنامه کاریابی کمیته امداد استان قزوین برای مددجویان محقق شده است.

تحقق ۸۰ درصد از برنامه کاریابی برای مددجویان قزوینی

سید مرتضی دهقانی در  گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تاکید براینکه تلاش کمیته امداد امام خمینی(ره) بر توانمندسازی نیازمندان است؛ اظهار کرد: طرح های مختلفی برای توانمندسازی مددجویان تعریف شده تا بتوانیم فقر را از میان خانواده‌های نیازمندان از بین ببریم؛ اما باید بسترسازی این نهاد در کنار همت مددجویان قرار گیرد تا شاهد به ثمر نشستن نتیجه باشیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: طرح راهبری شغلی برای این منظور تعریف شده است؛ چراکه بسترهایی از سوی کمیته امداد فراهم شده ولی برای قراردادن مددجویان فعال در ریل اشتغال، از وجود راهبران شغلی استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: پیش از این مددجویان دستگاه‌های میوه خشک کنی را در منزل خود مستقر کرده و به تولید می‌پرداختند که با ورود راهبر شغلی محلی برای استقرار این دستگاه‌ها فراهم شده که با این کار دیگر هزینه‌های برق و آب به مددجویان تحمیل نمی‌شود.

دهقانی عنوان کرد: کاهش این هزینه‌ها در افزایش درآمد مددجویان و از طرفی سرعت در تحویل محصولات و دریافت محصولات آماده، تأثیر بسزایی دارد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از بسترهایی که برای اشتغال زایی مورد استفاده کمیته امداد قرار گرفته، کاریابی است که طی شش ماهه نخست سال جاری ۸۰ درصد از برنامه کاریابی کمیته امداد استان قزوین برای مددجویان محقق شده است.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: کمیته امداد براساس بسته تشویقی آمادگی دارد به کارفرمایان به ازای هر مددجوی جذب شده ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان