۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین گرانترین دانشگاه‌های جهان که کرونا کلاس‌هایشان را آنلاین کرد
کد خبر: ۳۴۵۵۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۷ ساعت: ۱۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

گرانترین دانشگاه‌های جهان که کرونا کلاس‌هایشان را آنلاین کرد

پایگاه بیزینس اینسایدر به بررسی ۱۵ دانشگاه گران قیمت که کلاس‌هایشان در این ترم درسی آنلاین برگزار می‌شود، پرداخت.

گرانترین دانشگاه‌های جهان که کرونا کلاس‌هایشان را آنلاین کرد
 

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حالی که جولان کرونا همچنان بسیاری از مناطق مختلف جهان را به تعطیلی کشانده، شماری از دانشگاه‌های سراسر جهان کلاس‌های خود را در ترم پاییز امسال به صورت مجازی برگزار می‌کنند.

پایگاه بیزینس اینسایدر در گزارشی به بررسی ۱۵ عدد از گرانترین دانشگاه‌های آمریکایی پرداخت که در ترم پاییز جاری، کلاس‌های خود را به صورت مجازی برگزار می‌کنند.

در این گزارش آمده است: در اوایل و نیمه‌های ماه ژوئن احساس امید (برای بازگشایی) میان دانشجویان دانشگاه‌ها وجود داشت. بسیاری از دانشگاه‌ها تلاش کردند تا کلاس‌های خود را با پردیس‌های بازگشایی شده، به صورت حضوری برگزار کنند.

دانشگاه‌هایی مانند «دانشگاه پنسیلوانیا» یا «دانشگاه جرج تاون» در ابتدا ایمیل‌هایی برای انشجویان خود ارسال کرده و اعلام کردند تصمیم دارند پردیس‌های دانشگاهی خود را با حفظ «فاصله اجتماعی»، زدن ماسک صورت و ترکیبی از برگزاری کلاس‌های حضوری و آنلاین برگزار کنند.

اما بعدا در تابستان ادامه تهدید ویروس جدید کرونا بسیاری از مقامات دانشگاه‌ها را به این نتیجه رساند که پردیس‌های دانشگاهی را بسته نگه دارند. اکنون بیش از ۳۰۰ مؤسسه آموزش عالی (در آمریکا) برای ترم پاییز به شکل کامل به صورت آموزش از راه دور برگزار می‌شود.

بیزینس اینسایدر با استفاده از اطلاعات روزنامه «The Chronicle of Higher Education» ۱۵ دانشگاه گران قیمت در مقطع کارشناسی در آمریکا که کلاس‌های خود را در این ترم تحصیلی به شکل مجازی برگزار می‌کنند، بر شمرده است:

۱- کالج کلرادو با شهریه بیش از ۶۰ هزار دلار

کالج کلرادو در حال برگزاری کلاس‌های خود به شکل آنلاین است. ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجویی که در ترم تحصیلی جاری در این دانشگاه ثبت نام کرده بودند، انتظار داشتند کلاس‌ها به شکل حضوری برگزار شود؛ اما همه گیری کرونا و مثبت شدن تست کرونای برخی از دانشجویان سبب شد کلاس‌ها مجازی شود. این کالج برای سال جاری ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ هزینه ۶۰ هزار و ۳۹۰ دلاری در نطر گرفته که با هزینه ۴۷۴ دلاری فعالیت‌های دانشجویی، در مجمع شهریه آن به ۶۰ هزار و ۸۶۴ دلار (برای یکسال تحصیلی) می‌شود.

الج کلرادو

۲- کالج «هاری ماد» با شهریه بیش از ۵۸ هزار دلاری

در طول تابستان، کالج «هاروی ماد» ((Harvey Mudd College) در کلرمونت کالیفرنیا قصد داشت تا از دانشجویان و کارمندان برای دوره‌ای ترکیبی در ترم پاییز استقبال کند؛ اما در تاریخ ۱۴ اوت تصمیم خود را تغییر داد و اعلام کرد تمامی کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. هیئت امنای این کالج امسال به افزایش شهریه از میزانی که از سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ تصویب شده بود، رأی نداد؛ از این رو دانشجویان این کالج، موظف به پرداخت ۵۸ هزار ۳۵۹ دلار برای سال جاری تحصیلی است.

کالج «هاری ماد»

۳- دانشگاه کلمبیا با شهریه بیش از ۵۷ هزار دلار

«دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک برای افزایش دو درصدی در سال جاری تحصیلی برنامه ریزی کرده بود. با این حال در ماه اوت این دانشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کلاس‌های کارشناسی کاملا مجازی خواهد بود و همچنین اعلام کرد شهریه‌ها افزایش نخواهد یافت. شهریه این دانشگاه برای دوره کارشناسی ۵۶ هزار و ۸۸۰ دلار هست که با هزینه‌های دیگر به به ۵۷ هزار و ۹۶۳ دلار می‌رسد.

دانشگاه کلمبیا

۴- دانشگاه پپرداین

دانشگاه پپرداین (Pepperdine University) در ملیبوی کالیفرنیا، با وجود آنکه در‌های پردیس دانشگاهی اش به روی دانشجویان بسته است؛ اما دانشجویان باید ۵۷ هزار و ۸۱۳ دلار بپردازند.

دانشگاه پپرداین

۵- کالج بارنارد

دانشجویان دانشگاه بارنارد که یک دانشگاه خصوصی هنر برای بانوان بوده و زیر نظر دانشگاه کلمبیا محسوب می‌شود، در ۱۴ اوت اعلام کرد کلاس‌هایش بصورت آنلاین برگزار می‌شود. شهریه دانشجویان برای سال تحصیلی چاری در مجموع به ۵۷ هزار و ۴۷۹ دلار می‌رسد.

کالج بارنارد

۶- دانشگاه پنسیوانیا

شهریه این دانشگاه که در فیلادلفیا برای دانشجویان در سال جاری تحصیلی با وجود آنکه کلاس‌ها در ترم پاییز آنلاین برگزار می‌شود، ۵۷ هزار و ۳۴۴ دلار تعیین شده است.

دانشگاه پنسیوانیا

۷- اسکریپس کالج

با وجود آنکه کلاس‌ها در ترم پاییز آنلاین است، شهریه سال تحصیلی جاری ۵۷ هزار و ۱۸۸ دلار است.

اسکریپس کالج

۸- مؤسسه فناوری کالیفرنیا با شهریه بیش از ۵۶ هزار دلار

دانشجویان مؤسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology) باید برای سال جاری میلادی ۵۶ هزار و ۸۶۲ دلار پرداخت کنند.

مؤسسه فناوری کالیفرنیا

۹- کالج اکسیدنتال

کالج اکسیدنتال در لس آنجلس کلاس‌های خود را به آنلاین تغییر داده و دانشجویان باید برای سال جاری میلادی ۵۶ هزار و ۵۷۶ دلار بپردازند.

کالج اکسیدنتال

۱۰- کالج دیکنسون

کالج دیکنسون که کالج خصوصی هنر در پنسیلوانیا محسوب می‌شود، در تاریخ ۱۵ ژوئیه اعلام کرد به شکل آموزش از راه دور کلاس‌هایش را برگزار خواهد کرد. دانشجویان این دانشگاه باید برای سال تحصیلی کنونی، ۵۶ هزار و ۵۲۳ دلار پرداخت کنند.

کالج دیکنسون

۱۱- دانشگاه درکسل

دانشجویان دوره کارشناسی با وجود آنکه کلاس‌های این ترم به شکل کامل آنلاین برگزار می‌شود، باید ۵۶ هزار و ۲۷۳ دلار بپردازد.

دانشگاه درکسل

۱۲- کالج پیتزر

کالج پیتزر که در کلرمونت کالیفرنیاست، در ترم پاییز به شکل کامل به شکل آنلاین برگزار می‌شود و برای شهریه ترم پاییز و بهار باید در مجموع ۵۵ هزار و ۸۷۸ دلار بپردازند.

کالج پیتزر

۱۳- کالج پومونا با شهریه بیش از ۵۴ هزار دلار

کالج پومونا که آن هم در کلرمونت کالیفرنیا قرار دارد و تمامی کلاس‌هایش بصورت آنلاین برگزار می‌شود، شهریه ۵۴ هزار و ۳۸۰ دلاری را مشخص کرده است.

کالج پومونا

۱۴- دانشگاه جرج تاون

دانشجویان دانشگاه جرج تاون با آنکه ۱۰ درصد تخفیف در شهریه برای آن‌ها در نظر گرفته، باید ۵۴ هزار و ۵۹۵ دلار پرداخت کنند.

دانشگاه جرج تاون

۱۵- دانشگاه جانز هاپکینز با شهریه بالای ۵۰ هزار دلاری

دانشجویان دانشگاه جانز هاپکینز با آنکه ۱۰ درصد تخفیف در شهریه دریافت کردند، باید شهریه‌ای مابین ۵۰ هزار و ۹۵۰ دلار تا ۵۴ هزار و ۱۶۰ دلار پرداخت کنند.

دانشگاه جانز هاپکینز

 

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان