۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مشکل مسکن جانبازان بعد از ۱۸ سال وقفه باید تعیین تکلیف شود
کد خبر: ۳۴۵۵۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۷ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

مشکل مسکن جانبازان بعد از ۱۸ سال وقفه باید تعیین تکلیف شود

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: امروز نه تنها مشکل مسکن جانبازان بعد از ۱۸ سال حل نشده بلکه همچنان آنها را در پیچ و خم اداری سرگردان کرده‌ایم و جواب منطقی به این افراد نمی‌دهیم.

مشکل مسکن جانبازان بعد از ۱۸ سال وقفه باید تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه بررسی مشکلات تعاونی مسکن جانبازان استان قزوین امروز(یکشنبه) با حضور لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین، فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

سیاهکلی در این نشست با انتقاد از بی‌توجهی به وضعیت معیشتی به ویژه مسکن جانبازان و ایثارگران اظهار کرد: در قزوین آنقدر دچار سیاست زدگی و سیاسی بازی شده‌ایم که خدمت به مردم را فراموش کرده‌ایم و این بی‌توجهی به جایی رسیده که امروز نه تنها مشکل مسکن جانبازان بعد از 18 سال حل نشده بلکه همچنان آنها را در پیچ و خم اداری سرگردان کرده‌ایم و جواب منطقی به این افراد نمی‌دهیم.

وی بیان کرد: در شرایطی که قزوین می‌تواند نیاز مسکن همه گروه‌های جامعه به ویژه جانبازان، خانواده شهدا، مددجویان و نیازمندان و حتی طبقات متوسط به بالا را حل کند به دلیل سیاست‌های غلط و دیدگاه سنتی گذشته همچنان با چالش‌های جدی مواجهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: در حالی که وظیفه داشته‌ایم به مشکلات معیشتی و مسکن جانبازان و ایثارگرانی که بسیاری از آنها به دلیل ناتوانی جسمی با چالش‌های جدی مواجهند رسیدگی کنیم حتی زمین‌هایی که خودشان 18 سال قبل خریداری کرده‌اند نیز در توافق با شهرداری از آنها گرفته شده و همچنان سرگردان هستند که این وضعیت پسندیده نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس یادآورشد: بیش از دو هزار و 200 نفر از جانبازان به دلیل کوتاهی مدیریت شهری و سایر مسئولان همچنان بدون مسکن هستند و برخی نیز از دنیا رفته‌اند و با این روش که ما اتخاذ کرده‌ایم شاید به نوه و نتیجه آنها هم خانه‌ای نرسد.

سیاهکلی با اشاره به مشکلات زمین 12 هزارمتری تعاونی جانبازان در منطقه بلوار آیت الله خامنه‌ای گفت: اگر در صدور مجوز ساخت و ساز مانعی وجود دارد پیشنهاد می‌شود شهرداری این زمین را تصاحب کرده و یک زمین معوض در اختیار جانبازان قرار دهد تا ایثارگران ما پس از دو دهه بتوانند صاحب سرپناه شوند.

طرح باغ ویلا را در قزوین عملیاتی کنیم

نماینده قزوین در مجلس با انتقاد از بسته بودن برخی دیدگاه‌ها و نگاه سنتی به امور اظهار کرد: در شمال اتوبان قزوین زمین‌های درجه سه و چهار داریم که کشاورزی نیست و می‌تواند برای ساخت پروژه‌های مختلف مسکونی از جمله باغ ویلا در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا افرادی که وضعیت مالی بهتری دارند هم به جای سرمایه گذاری در شهرهای شمالی در همین قزوین خانه احداث کنند و به اشتغال و اقتصاد استان ما هم کمک شود.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی افراد که همچنان متولی کار هستند با دیدگاه‌های سنتی گذشته مانع رشد و پیشرفت اساسی استان قزوین شده‌اند و با رویکردهایی که زمان آن گذشته و جواب نمی‌دهد اجازه نمی‌دهند کارهای بزرگی در قزوین صورت گیرد و سرمایه گذاران را فراری می‌دهند.

سیاهکلی اضافه کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز و ویلا سازی در اطراف قزوین نشان می‌دهد ما به مطالبات مردم بی‌توجهیم در حالی که امروز زندگی آپارتمان نشینی همه را افسرده کرده و همسران و فرزندان ما دچار مشکلات روحی شده‌اند چون با تنگ نظری اجازه نداده‌ایم هر کس توان دارد یک خانه مناسبی با حیات و باغچه و فضای سبز برای خود بسازد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین عنوان کرد: در کنار ساخت خانه‌های کوچک و ارزان قیمت برای طبقات ضعیف جامعه باید بستر سرمایه گذاری و ساخت خانه‌های بزرگتر، ویلایی و باغ ویلا را هم برای متقاضیان فراهم کنیم و به توسعه و پیشرفت استان و ایجاد اشتغال و درآمد برای شهرداری و سایر دستگاه‌ها کمک کنیم و این کار مستلزم تغییر رویکردهای سنتی و تنگ نظرانه در همه ابعاد است.

سیاهکلی خواستار جدیت بیشتر مسئولان برای حل مشکل مسکن جانبازان قزوین، ساماندهی ورودی‌ها و اتخاذ تصمیمی مناسب برای اجرای طرح باغ ویلا بر اساس ضوابط و مقررات مدون و اصولی برای ساماندهی در این زمینه شد.

در ادامه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین هم گفت: با تشکیل جلسه ویژه با حضور نمایندگان حقوقی شهرداری باید وضعیت زمین جانبازان تعیین تکلیف نهایی شود.

در این جلسه مقرر شد در هفته آینده با تشکیل جلسه‌ای وضعیت زمین‌های تعاونی مسکن جانبازان تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان