۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چرا افراد مسن باید زیاد آب بنوشند؟
کد خبر: ۳۴۵۴۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۶ ساعت: ۱۶:۴۱ ↗ لینک کوتاه

چرا افراد مسن باید زیاد آب بنوشند؟

پژوهشگران معتقدند هر قدر که عمر و سن افزایش می‌یابد، نیاز بدن ما به آب هم افزایش می‌یابد.

چرا افراد مسن باید زیاد آب بنوشند؟
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛پژوهشگران دانشگاه اوتاوا می‌گویند که مرطوب نگهداشتن بدن برای تنظیم دمای آن و کمک به مقابله با برخی مشکلات پزشکی امری ضروری است. این پژوهشگران تاکید کرده اند که کم آبی آنگونه که در مورد جوانان صدق می‌کند، دمای بدن افراد مسن را هنگام ورزش نمی‌کاهد، کما اینکه موجب افزایش آن هم نمی‌شود.

این یعنی وقتی افراد مسن ورزش می‌کنند بدن آن‌ها میانگین عرق از دست رفته را تعدیل نمی‌کند تا از کم آبی جلوگیر کند،   این مسئله موجب افزایش ضربان قلب و استرس آن می‌شود.

دلیل نیاز بیشتر افراد مسن به نوشیدن آب

نودرا جاناس مدیر مرکز پزشکی The Upper East Side Rehabitation and Nerding در نیویورک می‌گوید: افراد مسن و کهنسال باید برخی نکات را مدنظر داشته باشند. هنگامی که پا به سن می‌گذاریم مرکز تشنگی که در غده هیپوفیز قرار دارد دیگر مانند گذشته فعال نخواهد بود؛ در نتیجه مغز ما دیگر احساس تشنگی را مخابره نمی‌کند، بنابراین باید همیشه حواسمان باشد که آیا افراد مسن اطرافمان به مقدار کافی آب می‌نوشند یا خیر، چه احساس تشنگی داشته باشند چه نداشته باشند.

او افزود: اگر یک فرد مسن به کم آبی مبتلا شود اولین عضوی که آسیب می‌بیند کلیه است که می‌تواند به ایجاد مشکل حاد کلیوی منجر شود. همچنین یکی دیگر از عوارض کم آبی بدن بروز اختلال کشنده الکترولیک است.

نیکل اوینا استاد علم اعصاب در یکی از دانشگاه‌های نیویورک نیز می‌گوید: کم آبی‌ می‌تواند مشکلات دیگری مانند خستگی و ضعف عضلانی را به دنبال داشته باشد. برای اینکه بدن ما همیشه مرطوب باشد بهترین راه نوشیدن مقداری کافی از آب است.

او گفت: وقتی انسان برخی نوشیدنی‌های گاز دار و حاوی غیر آب را می‌نوشد بدن باید این مواد را جذب و تجزیه کند، در حالیکه آب معمولی بهترین را برای مرطوب نگهداشتن بدن است، زیرا نیازی به هضم و دفع مواد قندی و عناصر مضر ندارد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان