۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین لشکر بین‌المللی مدافعان حرم، شجره خبیثه داعش را ریشه‌کن کرد/ در ولایت‌پذیری تفاوتی بین جوانان گذشته و امروز وجود ندارد
کد خبر: ۳۴۵۴۷۷ نویسنده: سردار آذربایجانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۵ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سابق تیپ ۸۲ سپاه استان قزوین:

لشکر بین‌المللی مدافعان حرم، شجره خبیثه داعش را ریشه‌کن کرد/ در ولایت‌پذیری تفاوتی بین جوانان گذشته و امروز وجود ندارد

فرمانده سابق تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: حاج قاسم توانست با تربیت مدافعان حرم از ایران و پاکستان و عراق و افغانستان با یک لشکر بین المللی شر داعش را از سر جامعه اسلامی و مخصوصا ایران کوتاه کند.

لشکر بین‌المللی مدافعان حرم، شجره خبیثه داعش را ریشه‌کن کرد/ در ولایت‌پذیری تفاوتی بین جوانان گذشته و امروز وجود ندارد

سردار هاشم آذربایجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به ایثار و مجاهدت نیروهای مدافعان حرم اظهار کرد: چه عاملی سبب حرکت مدافعین حرم به سوریه شد که امروز همه ما می‌توانیم با امنیت کامل در کشورمان زندگی کنیم؟ در سال۱۳۹۰ دشمنانی اعم از عربستان از نظر مالی، امریکا و اسرائیل از لحاظ تجهیزات و نقشه‌ها و طراحی عملیات، ترکیه از بعد تجهیز منابع و امکانات، قطر در زمینه مالی با تمام تلاش خود، داعش موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را تشکیل دادند.

وی بیان کرد: در آن زمان کسی جز مقام معظم رهبری از این واقعه خبر نداشت و تنها کسی که افق را دید و تهدیدات نظام را تدبیر و شیوه مقابله با آن را طراحی کرد و دستور اجرای آن را داد مقام معظم رهبری بود. با تدبیر و دستور هوشمندانه و به هنگام رهبری به حاج قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه شاهد نابودی داعش قبل از رسیدن به مرز کشور بودیم.

فرمانده سابق تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) قزوین عنوان کرد: جنگ داخلی سوریه سال ۱۳۹۰ شروع شد. آتش انفجارات تا حدی شدید بود که به دیوارهای کاخ بشار اسد رسیده بود و کار دولت سوریه عملا تمام شده تلقی می‌شد. اما چه اتفاقی افتاد که با این شرایط معادلات جنگ به نفع سوریه تغییر کرد؟

وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی با توجه به رسیدن نیروهای داعش به دیوار کاخ ریاست جمهوری سوریه و به دستور بشار اسد در مقابل فرماندهان و مقامات ارشد نظامی سوری سخنرانی تاثیرگذاری کرد و نتیجه آن اتحاد بین فرماندهان نظامی دو کشور شده و به پیروزی سوریه ختم شد.

تعجب دشمن از حماسه جوانان امروز ایران اسلامی 

آذربایجانی ابراز کرد: حاج قاسم به فرماندهان سوری گفت که اگر شما نقاط مورد تهدید دشمن در دمشق را کنترل کنید شهر در دست شما است؛ همچنین او شهید همدانی را به فرماندهی عملیات سوریه منصوب کرد و شهید همدانی نیز بسیجی‌های مردمی سوریه را تجمیع و در قالب سپاه وطنی‌های سوری سازماندهی کرد.

وی در ادامه گفت: سه سال ابتدایی جنگ سوریه، رزمندگان ایرانی در سوریه هم‌پای مجاهدان سوری می‌جنگیدند اما جرات بیان آن را به خانواده‌ها‌یشان نداشتند و اگر رزمنده‌ای در دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید می‌شد و تشییع می‌کردیم؛ نمی‌توانستیم بگوئیم او شهید مدافع حرم است و این نشان از مظلومیت این رزمنده‌ها دارد.

فرمانده سابق تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) قزوین تصریح کرد: حاج قاسم توانست شیعه‌های جوان افغانی را در قالب فاطمیون، نیروهای پاکستانی را در قالب زینبیون، یمنی‌ها را در قالب عماریون و شیعیان عراق را در قالب حیدریون در ایران آموزش دهد و تجهیز کرده و به سوریه اعزام کند. او با یک لشکر بین المللی شر داعش را از سر جامعه اسلامی و مخصوصا ایران کوتاه کرد.

آذربایجانی بیان کرد: تهدیدهای حاج قاسم در جلسه‌های فرماندهی جنگ با داعش عملیاتی می‌شد. سابقه نداشته در جنگ تحمیلی، دشمن سر رزمنده ایرانی را ببرد؛ شاید در بین شهدا رزمنده ایرانی پیدا می‌کردند و سرش را می‌بریدند ولی تنها شهیدی که زنده سرش را بریدند شهید محسن حججی بود. حاج قاسم به دشمن پیغام داد که انتقام خون شهید حججی را با نابودی داعش در کمتر از سه ماه می‌گیریم و این وعده را عملیاتی کرد.

در اطاعت پذیری از ولایت هیچ تفاوتی بین جوانان دهه ۶۰ و ۹۰ نیست

وی اضافه کرد: بعد از سال ۹۴ اعزام نیروهای ایرانی به سوریه به دستور مقام معظم رهبری علنی شد. طبق نقشه دشمن از طریق ماهواره و ایجاد فضای آلوده، جوانان ما امروز باید از اسلام رویگردان می‌شدند و تمایل به غرب پیدا می‌کردند اما اکنون دشمن از حماسه جوانان امروز ایران اسلامی متحیر مانده است.

فرمانده سابق تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) قزوین عنوان کرد: در اطاعت پذیری و سربازی برای ولایت در عرصه نبرد با دشمن هیچ تفاوتی بین جوانان دهه ۶۰ و ۹۰ مشاهده نمی‌شود؛ همانطور که جوانان ما در خرمشهر با شجاعت می‌جنگیدند، امروز جوانان مدافع حرم هم با این روحیه از حرم حضرت زینب(س) دفاع کردند.

وی با بیان اینکه اقتدار نظام به برکت جمهوری اسلامی به دست مقام معظم رهبری است؛ بیان کرد: اگر این مدافعان حرم نبودند، امروز باید در مرز و کوچه‌های شهرمان با دشمن می‌جنگیدیم. مقام معظم رهبری بدون اطلاع کسی از وضعیت موجود، منطقه را مدیریت کردند و نتیجه آن نابودی کامل داعش بود.

آذربایجانی در پایان گفت: سیاست‌های کلی نظام با رهبری است و کافی است ایشان اراده کنند، باید اسرائیل با موشک‌های نیروهای حزب الله در مرز رژیم اشغالی از بین برود؛ همچنین ایشان به شهید تهرانی مقدم در مقابل گزارش ساخت موشک با ویژگی‌های خود، دستور ساخت موشک نقطه زن را با برد بالاتر می‌دهند و تاکید دارند در مقابل تهدید دشمن ما فقط باید یک‌بار عمل کرده و او را نابود کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان