۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین گسترش فقر به‌دلیل کم‌کاری ما در انفاق است/ با وقف اموال و دارایی‌ها، دنیا و آخرت خود را آباد می‌کنیم
کد خبر: ۳۴۵۴۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۴ ساعت: ۱۶:۱۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

گسترش فقر به‌دلیل کم‌کاری ما در انفاق است/ با وقف اموال و دارایی‌ها، دنیا و آخرت خود را آباد می‌کنیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تا زمانی که ما در دنیا زندگی می‌کنیم و اختیار داریم می‌توانیم با وقف اموال خود برای زندگی پس از مرگمان، توشه جمع کنیم تا دیگران هم از اموال ما بهره مند شوند. با وقف اموال و دارایی‌های خود دنیا و آخرت خود را آباد می‌کنیم.

گسترش فقر به‌دلیل کم‌کاری ما در انفاق است/ با وقف اموال و دارایی‌ها، دنیا و آخرت خود را آباد می‌کنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(پنج شنبه) در همایش روز وقف و مواسات در امامزاده حسین(ع) با عرض تسلیت ایام عزاداری روزهای پایانی ماه صفر اظهار کرد: زمانی که با بحران‌ها مواجه می‌شویم بیشتر قدر برنامه‌های دینی خود را خواهیم دانست.

امام‌ جمعه قزوین افزود: ما همیشه بحث بخشش و مواسات و احسان و تعاون به دیگران را شنیده ایم، اما زمانی که بحران‌هایی همچون جنگ تحمیلی، سیل، زلزله، بیماری کرونا جامعه را تهدید می‌کند در این فضا بیشتر درک می‌کنیم که عمل به این دستورات دینی چقدر ضرورت دارد.

وی با اشاره به ترویج وقف در جامعه ادامه داد: زمانی که با مشکلات مختلف روبرو می‌شویم درک می‌کنیم که چقدر نیاز بود که موضوع وقف جدی تر گرفته شود، اگر طبق مبانی دینی عمل کرده بودیم و فرزندانمان به گونه ای تربیت شده بود که همه در کار خیر و احسان قدم بردارند، امروز این خیرین فقط تعداد محدودی نبودند که در زمان خاص پا به میدان بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: ما باید به گونه ای عمل می‌کردیم که همه مردم به انجام کار خیر و احسان و تعاون و وقف عادت کرده بودند و امروز با وجود وقف‌های متعدد می‌توانستیم این بسته‌های معیشتی را تامین و خریداری کنیم.

عابدینی ابراز کرد: خدای متعال بسیار بیشتر از نیاز بندگان خود، نعمت و رزق و روزی قرار داده است اما این رزق را به دست ما سپرده تا با مدیریت صحیح به گونه ای رفتار کنیم که به همه بندگانش رزق تعلق بگیرد. انفاق و صدقه و بخشش و احسان برای به تعادل رسیدن بین غنی و فقیر است.

وی با بیان اینکه گسترش فقر در جامعه به دلیل کم کاری ما در انفاق است، تصریح کرد: امیرمومنان از جنگ صفین بازمی‌گشتند در نزدیکی شهر کوفه به قبرستان وادی السلام رسیدند، خطاب به درگذشتگان فرمودند؛ ای کسانی که در خانه‌های وحشتناک منزل دارید، ای کسانی که در مکانی قرار گرفتید که همه از آن فراری هستند، ای تنهایان، ای بی کسان، ای وحشت زدگان، شما از ما زودتر به این مکان آمده اید و ما هم به شما ملحق خواهیم شد، امروز خانه‌های دنیایی شما کجا و در دست چه کسانی است؟ ثروت و دارایی شما بین دیگران تقسیم شد، این اخبار دنیای ماست. سپس خطاب به سربازان و همراهان خود فرمودند، اگر به این مردگان اجازه صحبت داده شود به شما خواهند گفت که بهترین کار تقواست.

امام جمعه قزوین در پایان اذعان کرد: تا زمانی که ما در دنیا زندگی می‌کنیم و اختیار داریم می‌توانیم با وقف اموال خود برای زندگی پس از مرگمان، توشه جمع کنیم تا دیگران هم از اموال ما بهره مند شوند. با وقف اموال و دارایی‌های خود دنیا و آخرت خود را آباد می‌کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان