۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قزوین ظرفیت تبدیل‌شدن به "هاب لجستیک" کشور را دارد/ سامانه‌ای جهت رفع رسوب کالا در گمرک ایجاد شود
کد خبر: ۳۴۵۴۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۴ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

قزوین ظرفیت تبدیل‌شدن به "هاب لجستیک" کشور را دارد/ سامانه‌ای جهت رفع رسوب کالا در گمرک ایجاد شود

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: درخواست ما ایجاد سامانه‌ای برای رفع رسوب کالا در گمرکات است تا کالاهایی که عمدتا مواد اولیه شرکت‌ها و کارخانجات است در گمرک رسوب نداشته و به سرعت ترخیص شود و بدین ترتیب دسترسی به مواد اولیه در شرکت‌ها سریع‌تر شود و خطوط تولید کارخانجات نیز از رونق نیفتد.

قزوین ظرفیت تبدیل‌شدن به "هاب لجستیک" کشور را دارد/ سامانه‌ای جهت رفع رسوب کالا در گمرک ایجاد شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی امروز(پنج‌شنبه) در حاشیه دیدار با رضا نیک‌روشت، مدیرکل گمرک قزوین و بازدید از گمرک استان قزوین اظهار کرد: گمرک دارای اهمیت فراوانی است و امیدواریم که در آینده قزوین را تبدیل به هاب لجستیک منطقه کنیم.

وی افزود: با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک و واقع شدن قزوین در چهارراه جهانی کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب به نظر می‌رسد که قزوین زمینه بسیار مهم و مناسبی را برای تبدیل شدن به هاب لجستیک در کشور دارد؛ بنابراین می‌توان این استفاده ویژه را برای ایجاد درگاه‌های وارداتی و صادراتی کشور در استان قزوین ایجاد کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: باتوجه به وجود صنایع بسیار زیاد در استان قزوین، اهمیت این موضوع دوچندان می‌شود. پنجره تجارت فرامرزی و سامانه گمرکی که در استان قزوین وجود دارد جزو گمرک‌های خوب کشور است و به نظر می‌رسد که موقعیت فعلی گمرک قزوین، پاسخگوی نیازهای گمرکی استان نیست؛ لذا نیاز به توسعه گمرک استان قزوین کاملا ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به بحث رسوب کالا در گمرک استان بیان کرد: درخواست ما ایجاد سامانه ای برای رفع رسوب کالا در گمرکات است تا کالاهایی که عمدتا مواد اولیه شرکت‌ها و کارخانجات است در گمرک رسوب نداشته و به سرعت ترخیص شود و بدین ترتیب دسترسی به مواد اولیه در شرکت‌ها سریع‌تر شود و خطوط تولید کارخانجات نیز از رونق نیفتد.

وی عنوان کرد: یکی از مباحث مهم در ارتباط با امور گمرک، بحث شفافیت است که امیدواریم با توسعه سامانه پنجره تجارت فرامرزی، شفافیت در گمرکات افزایش یافته تا زمینه قاچاق کالا از گمرک‌ها و مبادی ورودی و خروجی کالا کم شود.

محمد بیگی با تاکید بر اینکه قاچاق یک بیماری دامن‌گیر اقتصاد کشور است، گفت: جلوگیری از قاچاق کالا در کشور در واقع حمایت از تولید داخلی و جهش تولید را به همراه خواهد داشت؛ بنابراین شاید نیاز باشد که در این حوزه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح و تقویت شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در حوزه صادرات و واردات مشتقات نفتی با ثبت معاملات در سامانه ثامن، شفافیت واضحی ایجاد شود و خریداران مشتقات نفتی و محصولات پتروشیمی با حضور در گمرک‌ها اقدام به پرکردن اظهارنامه کنند تا بتوان از میزان معاملات انجام شده، گزارش شفافی به مردم ارائه داد؛ ضمن اینکه بدین شکل قاچاق کالا و ارز را نیز کاهش دهیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: در استان قزوین کمبود نیرو مشهود است و در بازدیدی که داشتم هر کارمندی دو تا سه وظیفه را برعهده داشت؛ لذا ضرورت دارد افزایش نیروهای پرسنلی اداره گمرک هم در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: هر اندازه‌ که ما بتوانیم پایانه‌های گمرکی و سامانه‌های دهکده لجستیک را در استان‌ها افزایش دهیم در حقیقت به بارورکردن اقتصاد داخلی و رونق بازار صادرات و کسب و کار کمک کردیم؛ بنابراین برای حل مشکلات معیشتی مردم تقویت گمرکات در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان