۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهید "شیری" همیشه در انجام ماموریت‌ها پیشقدم بود/ "محمدصدرای" ۵ ساله رنگی از پدرش ندیده است
کد خبر: ۳۴۵۳۹۱ نویسنده: امید شمسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۱ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

همرزم شهید ذکریا شیری در مصاحبه با صبح قزوین:

شهید "شیری" همیشه در انجام ماموریت‌ها پیشقدم بود/ "محمدصدرای" ۵ ساله رنگی از پدرش ندیده است

همرزم شهید ذکریا شیری گفت: زمانیکه به سوریه اعزام شده بودیم، شهید شیری علاوه بر انجام وظیفۀ خود، مأموریت همرزمان را نیز انجام می‌داد؛ به عبارت دیگر با وجودی که مسئول بود اما در پست و مأموریت همرزمان قرار می‌گرفت.

شهید "شیری" همیشه در انجام ماموریت‌ها پیشقدم بود/ "محمدصدرای" ۵ ساله رنگی از پدرش ندیده است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ شهید ذکریا شیری، یکم آذرماه سال ۱۳۶۵ در روستای گرماب خدابنده به دنیا آمد؛ پدرش شعبانعلی و مادرش رقیه آقائی نام داشت؛ این شهید تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی رشتۀ مدیرین دفاعی ادامه داد.

در تاریخ ۱۱ فروردین ماه سال ۸۷ ازدواج کرد و دارای دو فرزند پسر و دختر بود؛ پاسدار بود و از طریق سپاه صاحب‌الامر(ع) قزوین به عنوان فرماندۀ دسته و مدافع حرم در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت.

شهید ذکریا شیری در چهارم آذرماه سال ۹۴ در حلب سوریه و براثر انفجار و اصابت ترکش و جراحات وارده شهید شد؛ پیکر مطهر این شهید والامقام، روز گذشته بعد از پنج سال فراق، به میهن بازگشت.

امید شمسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به ویژگی‌های شهید ذکریا شیری اظهار کرد: شهید دارای تقوا، شجاعت، روحیۀ شوخ طبعی و در عین حال حفظ احترام متقابل بود.

وی افزود: بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی، زمینۀ آشنایی ما در تیپ فراهم شد و چند سالی هم از جمله در مأموریت‌های سپاه کنار هم بودیم و تقریبا دوره‌های عملیات را با هم گذراندیم و پنج الی شش سالی باهم دوست بودیم.

همرزم شهید ذکریا شیری با اشاره به خاطراتی از این شهید بیان کرد: زمانیکه به سوریه اعزام شده بودیم، این شهید علاوه بر انجام وظیفۀ خود، مأموریت همرزمان را نیز انجام می‌داد؛ به عبارت دیگر با وجودی که مسئول بود اما در پست و مأموریت همرزمان قرار می‌گرفت.

شمسینی اذعان کرد: خاطرات شهید بیشتر مربوط به سخت‌کوشی و ویژگی‌های اخلاقی مناسب و شوخی ایشان با همرزمان بود و همیشه در دوره‌های آموزشی در محل کار داوطلبانه حضور داشت و علاقمند به کار بود.

وی مطرح کرد: شهید در امور منزل کمک‌رسان و تقریبا جوان پرکار و فعالی بود؛ قبل از اعزام به سوریه، برای اسکان در منزل جدید، حسابی توان خود را برای گچ‌کاری و انجام امور منزل به کار گرفته بود، بعد از اتمام این امور به سوریه اعزام شد و نتوانست در منزل جدید دنیا اسکان یابد.

همرزم شهید شیری دربارۀ نحوۀ اعزام این شهید به سوریه بیان کرد: باوجودی که همسر ذکریا پا به ماه بود و این شهید قرار بود به زودی پدر شود و از تیپ هم عنوان شده بود تا زمان تعیین تکلیف فرزندش باید از اعزام به سوریه منصرف شود، اما این شهید تصمیمش را گرفته و داوطلبانه در عملیات حضور داشت  زیاد بسیار علاقمند به حضور در عملیات بود.

شمسینی عنوان کرد: با اینکه شرایط خانوادگی شهید شیری ویژه و خاص بود با تمام قدرت و بدون کوتاهی در انجام وظیفه در مأموریت شرکت کرد که بعد از اعزامش به سوریه، فرزندش محمدصدرا به دنیا آمد و شهید شیری نتوانست فرزندش را ببیند.

وی عنوان کرد: زمانی که موج انفجار از سوی دشمن در سوریه زده شد، شهید با دارا بودن قدرت جسمانی بالا و بدن ورزیده، به عنوان نخستین نفر عملیات پیشقدم و جلوتر از شهید حمیدسیاهکلی و سایر همرزمان قرار داشت.

همرزم شهید شیری گفت: شهید سیاهکلی مرادی نیز پشت سر شهیدشیری در حرکت بود؛ شهید شیری نقش بسزایی در عملیات داشت و اگر موج ضربۀ دشمن به ایشان برخورد نمی‌کرد، شاید بسیاری از همرزمان در همان لحظه شهید می‌شدند و شهید شیری به نوعی سپر بلای نیروها بود.

شمسینی اضافه کرد: شاید بتوان گفت در بین همرزمان، خالص‌ترین فرد، شهید شیری بود چراکه تمام شرایط را برای اعزام نشدن داشت اما ایشان از مادرشان اجازه و حلالیت گرفت و به سوریه اعزام شد.

وی در پایان یادآور شد: این شهید نخستین بار به سوریه اعزام شد و در همان اعزام اول، شهید شد و پیکر مطهرشان بعد از پنج سال به کشور بازگشت.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان