۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین متاسفانه ابتلا به کرونا خانوادگی شده است/ بیش از ۷۰درصد فوتی‌ها در قزوین سالمند هستند
کد خبر: ۳۴۵۳۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲۰ ساعت: ۱۵:۵۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین:

متاسفانه ابتلا به کرونا خانوادگی شده است/ بیش از ۷۰درصد فوتی‌ها در قزوین سالمند هستند

جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین گفت: بالای ۷۰ درصد فوتی‌های ما در استان قزوین سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال هستند بنابراین باید مراقب والدین و سالمندان باشیم.

متاسفانه ابتلا به کرونا خانوادگی شده است/ بیش از ۷۰درصد فوتی‌ها در قزوین سالمند هستند

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز(یکشنبه) در سالن جلسات باقر العلوم استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه رعایت بهداشت عمومی قوی‌ترین راه مبارزه با کروناست، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک مسئولیت اجتماعی برای همه است و درواقع نزدن ماسک یک خطای استراتژیک اجتماعی است که در این حوزه باید کار کنیم تا بر این ویروس کرونا فائق آییم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان افزود: به دلیل عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی، امروزه ابتلا به کرونا خانوادگی شده است و این نشانه بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و نوعی ساده‌انگاری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بالای ۷۰ درصد فوتی‌های ما سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال هستند، بنابراین باید مراقب والدین و سالمندان باشیم و ویژه مراقبت شوند که سازمان بهزیستی استان در این زمینه وظیفه دارد که تاکنون وضعیت خوب بوده اما نباید غفلت کرد.

وی با بیان اینکه با دستگاه‌های خاطی به طور جدی برخورد می‌شود، ادامه داد: کسانی که از ابتلای خود متوجه می‌شوند نباید به مدت ۱۴ روز در محل کار حاضر شوند و فرد هم باید اعضای خانواده و محل کار را از ابتلای خود آگاه کند.

حضور شخص کرونایی در محل کار جرم است

حبیبی عنوان کرد: طی طرحی که درنظر گرفته شده نیز افرادی که مبتلا به کرونا بوده و در قرنطینه هستند از طریق تلفن همراه کنترل خواهند شد که اگر از محل قرنطینه خارج شوند، به آن‌ها تذکر داده می‌شود و این طرح به زودی با همکاری مخابرات در استان اجرا می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تاکید کرد: حضور شخص کرونایی در محل کار جرم است و مجازات دارد؛ در بازار، شبکه حمل و نقل و نانوایی‌ها و مطب‌ها باید پروتکل‌ها به خوبی رعایت شود که در استان برخوردها و مجازات‌هایی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: اصناف هم از مردم گله‌مندند؛ چراکه غالب اصناف از ماسک استفاده می‌کنند اما مردمی که وارد این مراکز می‌شوند اغلب ماسک ندارند و از طرفی در حوزه تاکسیرانی مردم از تاکسیرانان گله‌مند هستند؛ چراکه رانندگان ماسک نمی‌زنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در بخش تاکسیرانی هشت فوتی داشتیم و بسیاری از اعضای خانواده این صنف مبتلا شده‌اند که اصلا مطلع نبودند اما متاسفانه کمترین رعایت اصول بهداشتی در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد.

تکمیل ظرفیت ۸۸ درصد تخت‌های کرونایی استان 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نباید از بیماران غیرکرونایی غافل شوند، ابراز کرد: ۴۰۰ تخت را برای بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته بودیم که امروز ۸۸ درصد تخت‌ها پر شده است.

معاون سیاسی استاندار قزوین تاکید کرد: بیمارستان رحیمیان باید دوباره روی کار بیاید و ۴۰ تختی که برای بیماران کرونایی بود، مجدد فعال شود و این آمادگی برای همه بیمارستان‌ها باید وجود داشته باشد و گزارش‌های علوم پزشکی روزانه در اختیار فرمانداران قرار گیرد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین یادآور شد: در حوزه هلال احمر خواهش داریم که تیم‌های کنترلی برای تذکر به شهروندان در مناطقی از استان مستقر شوند و در نظارت بر داروخانه‌ها باید علوم پزشکی قزوین ورود پیدا کند؛ چراکه گزارشاتی داریم که در یک داروخانه سه نفر مبتلا شدند.

وی تصریح کرد: هیچ‌کس مصون از کرونا نیست در هر سنی باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتفاق بی‌افتد به طوری که از نوزاد ۲۵ روزه تا سالمند ۹۰ ساله مبتلا می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: آرامستان‌ها باید در کل هفته تعطیل باشند و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این محدودیت‌ها تشدید شود؛ اکنون شرایط کنترل شده اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم و نیازمند کنترل و نظارت بیشتر هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان