۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین طرح حمایت از معیشت مردم در راستای اجرای عدالت اجتماعی است
کد خبر: ۳۴۵۱۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱۰ ساعت: ۸:۶۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

طرح حمایت از معیشت مردم در راستای اجرای عدالت اجتماعی است

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا گفت: طرح حمایت از معیشت مردم در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و اجرای عدالت اجتماعی است.

طرح حمایت از معیشت مردم در راستای اجرای عدالت اجتماعی است
روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، درباره طرح حمایت از معیشت مردم اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که به بحث معیشت و اقتصاد مردم توجه شود و از طرف دیگر توصیه ایشان بر عدالت اجتماعی است؛ ضرورت عدالت اجتماعی هم این است که به قشر آسیب پذیر توجه کاملی صورت گیرد.

وی افزود: در این خصوص طرح یک فوریتی حمایت از معیشت مردم به تصویب رسید و در این طرح وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی مکلف شده تا دهک‌های جامعه را آنالیز کند و قشر آسیب پذیر جامعه مورد حمایت مالی و معیشتی قرار گیرد.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس درباره زمان اجرای طرح گفت: این طرح برای تایید به شورای نگهبان می‌رود و پس از تایید، از سوی مجلس به دولت ابلاغ می‌شود که مکلف است در کوتاه‌ترین زمان اجرا کند؛ یعنی تایید شورای نگهبان و ابلاغ به دستگاه اجرایی لازم الاجرا است.

عباسپور بیان کرد: مسائل معیشتی در کمیسیون اقتصادی مورد بحث قرار می‌گیرد ولی در بحث‌های دیگر اقتصادی مانند جهش تولید و رونق تولید نیز کمیسیون جهش تولید در دستور کار قرار دارد و طرحی در حال تهیه است که در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

در دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین افزایش قیمت مسکن را داشتیم

وی درباره طرح تولید انبوه مسکن ابراز کرد: باتوجه به اینکه قانون درباره احداث بیش از یک میلیون واحدهای مسکونی پیش‌بینی کرده است نیز مجلس درصدد است تا دولت سالانه نسبت به تامین مسکن اقدام کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه بیشترین افزایش قیمت را در حوزه مسکن داریم به طوری که در دولت یازدهم و دوازدهم ۶۰۰ درصد افزایش قیمت نسبت به دولت‌های گذشته داشتیم.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس تصریح کرد: در این زمینه مجلس ورود پیدا کرده و جدی است که دولت را برای تولید سالانه یک میلیون مسکن، مکلف کند.

عباسپور یادآور شد: مجلس طرحی را هم به تصویب رسانده که مالیات بر خانه‌های خالی است به طوری که اگر واحد مسکونی استیجاری نباشد یا به فروش نرسد، مالیات‌های سنگینی به صورت تصاعدی به آن بسته می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان