۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تعیین تکلیف ۷۸ درصد پرونده‌های معوق در قزوین
کد خبر: ۳۴۵۱۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۹ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان خبرداد

تعیین تکلیف ۷۸ درصد پرونده‌های معوق در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از تعیین تکلیف ۷۸ درصد پرونده‌های معوق در قزوین خبر داد.

تعیین تکلیف ۷۸ درصد پرونده‌های معوق در قزوین

حجت‌الاسلام قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به رشد میزان پرونده‌های معوق تعیین تکلیف شده در سطح استان اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته با صدور دستورالعمل ریاست قوه ‌قضاییه در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مسن، رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار دادگستری این استان قرار گرفته و 78 درصد این پرونده‌ها تا پایان شهریور ماه رسیدگی شدند.

مقام ارشد قضائی استان افزود: طی مدت مذکور از 12 هزار و 910 پرونده در آغاز اجرای دستورالعمل صادره تاکنون، تنها دو هزار و 851 پرونده باقی مانده و به 10 هزار و  59 پرونده رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آمار پرونده‎های مسن و معوق گفت: بازرسی رئیس کل به همراه معاون قضایی و رئیس کارگروه ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق، از حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها و تاکید بر رسیدگی مطابق با برنامه زمانبندی و ارائه راهکارهای لازم در این خصوص از جمله اقداماتی بود که در راستای تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده‌های معوق صورت گرفته است. 

وی در پایان گفت: برگزاری اوقات رسیدگی پرونده‌های زندانی دار از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با زندان مرکزی استان قزوین و کاهش قابل توجه اعزام زندانیان به مجتمع‌های قضایی، تجهیز حوزه‌های قضایی و زندان‌های شهرستان بوئین زهرا جهت برگزاری اوقات رسیدگی از طریق ویدئو کنفرانس از دیگر اقدامات انجام شده است. 

گفتنی است؛ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با چهار هزار و 40 پرونده، دادگاه‌های حقوقی شهرستان قزوین هزار و 933 پرونده و حوزه قضایی شهرستان تاکستان با هزار و 485 پرونده، سه حوزه قضائی بودند که بیشترین آمار رسیدگی را به خود اختصاص داه‌اند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان