۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هر بار ادارات قزوین تعطیل شد، جاده شمال شلوغ شد!/ از اتاق اصناف و سازمان صمت گلایه داریم
کد خبر: ۳۴۵۰۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۶ ساعت: ۱۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین:

هر بار ادارات قزوین تعطیل شد، جاده شمال شلوغ شد!/ از اتاق اصناف و سازمان صمت گلایه داریم

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: کلیه اقدامات دستگاه‌ها باید تحت کنترل کمیته نظارتی باشد و ورود افراد بدون ماسک به ادارت ممنوع و ارائه هرگونه خدمات به فرد بدون ماسک ممنوع است؛ دنبال تعطیلی اداره و ادارات هم نباشید چون هر بار تعطیل شد، جاده شمال شلوغ شد!

هر بار ادارات قزوین تعطیل شد، جاده شمال شلوغ شد!/ از اتاق اصناف و سازمان صمت گلایه داریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان که عصر امروز(یکشنبه) در استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه باعث اوج گرفتن کرونا شده است، از طرفی کاهش نظارت‌ها بر بازار، رستوران‌ها، مطب‌ها و پمپ بنزین‌ها باعث شتاب کرونا شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات حداقلی ناکافی است و نظارت‌ها و مقررات باید تشدید شود، افزود: پیشنهاد ستاد این است که حداقل یک تا دو هفته فعالیت‌های اجتماعی و برخی مشاغل و مجموعه‌ها که تجمع در آن‌ها زیاد است، نیز تعطیل باشند که البته باید وزارت بهداشت و وزارت کشور مجوز صادر و با این پیشنهاد موافقت کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اذعان کرد: در بحث عزاداری‌های ماه صفر هیچ گونه راهپیمایی و پیاده روی در سطح استان نخواهیم داشت و سفر به عراق هم ممنوع است و خواسته ما از همه هیئات و مداحان این است که شرایط کنونی را درنظر بگیرند.

جاده سلامت و بخش پیاده روی آن از امروز تعطیل است

این مقام مسئول تاکید کرد: آمار کنونی کرونا در استان قزوین از ابتدای شیوع تاکنون، بی‌نظیر است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ فوتی و ۷۰ بستری جدید داشتیم که بستری‌ها به ۳۳۰ نفر رسیده است که اگر کنترل نکنیم قطعا شرایط سخت‌تر خواهد شد.

حبیبی تاکید کرد: جاده سلامت و بخش پیاده روی آن از امروز تعطیل است و تمام بوفه‌ها و کیوسک‌های اغذیه فروشی و دوچرخه در این مسیر باید تعطیل و جمع آوری شود؛ در بخش صنوف و بازار هم از اتاق اصناف و سازمان صمت گلایه داریم و باید بیش از این برخورد شود.

وی یادآور شد: به صنوف برای بار اول اخطار می‌دهیم و در مرحله دوم یک ماه پلمب می‌شود و در بار سوم پروانه آن ابطال خواهد شد؛ اگر پروتکل‌ها در بازار رعایت می‌شود پس چرا این آمار را امروز داریم؟! ما خواهش می‌کنیم که این موضوع را با جدیت دنبال کنید.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گفت: اگر هم واحدی پلمب می‌شود فقط با اجازه مقام قضایی و ستاد کرونا اجازه بازگشایی دارد؛ برگزاری هرگونه مراسمات در رستوران‌ها هم ممنوع است و برپایی و برگزاری هرگونه جلسه، بازدید و تجمع بیش از ۱۵ نفر حتی در استانداری ممنوع است.

بیمارستان‌های خصوصی باید پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشند

حبیبی بیان کرد: کلیه اقدامات دستگاه‌ها باید تحت کنترل کمیته نظارتی باشد و ورود افراد بدون ماسک به ادارت ممنوع و ارائه هرگونه خدمات به فرد بدون ماسک ممنوع است؛ دنبال تعطیلی اداره و ادارات هم نباشید چون هر بار تعطیل شد، جاده شمال شلوغ شد!

این مقام مسئول تاکید کرد: مردم توجه کنند که شرایط از فوق قرمز گذشته و کاملا بحرانی است، ما تخت خالی در بیمارستان‌ها نداریم و امکان پذیرش هم در بیمارستان‌ها نداریم و اگر هم باشد تعداد محدودی در بخش خصوصی است و اگر مردم به بیمارستان‌ها بیایند مجبوریم در کف بیمارستان بستری کنیم.

وی ابراز کرد: در پی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی هستیم که آن هم برای بیماران با شرایط خاص است؛ فرمانداران با همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی ظرف دو روز آینده با بازار اتمام حجت کنند و با متخلفان برخورد جدی داشته باشند.

حبیبی با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ما ۴۰ درصد است؛ گفت: همین امشب جلسه‌ای را با روسای بیمارستان‌های خصوصی استان قزوین خواهیم داشت که در این شرایط به ما کمک کنند و امشب تصمیم‌گیری خواهیم کرد تا بیمارستان‌های خصوصی باید پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان