۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین واکسن آنفولاآنزا تحویل قزوین نشده است/ واکسن برای گروه‌های حساس رایگان است
کد خبر: ۳۴۵۰۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۵ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بلندیان قزوین:

واکسن آنفولاآنزا تحویل قزوین نشده است/ واکسن برای گروه‌های حساس رایگان است

 کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بلندیان قزوین با بیان اینکه واکسن آنفولاآنزا هنوز تحویل استان قزوین نشده، گفت: واکسن برای گروه‌های پرخطر و دارای بیماری خاص رایگان است.

واکسن آنفولاآنزا تحویل قزوین نشده است/ واکسن برای گروه‌های حساس رایگان است
حسن خوبان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره چگونگی توزیع واکسن آنفولاآنزا در استان قزوین اظهار کرد: تاکنون واکسن آنفولاآنزا به معاونت بهداشتی، مرکز بهداشت شهید بلندیان و سایر مراکز بهداشت شهرستان‌های استان تحویل داده نشده است.

وی افزود: در اولین قدم که این واکسن تحویل مرکز بهداشت و دپوی زنجیره سرد ما شود اطلاع رسانی لازم را انجام می‌دهیم اما تزریق واکسن طبق اولویت‌بندی که از سوی وزارتخانه ابلاغ شده صورت خواهد گرفت.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت بلندیان ادامه داد: هر ساله پیش از تحویل واکسن آنفولاآنزا، پروتکل و دستورالعمل‌های مصرف واکسن آنفولاآنزای انسانی به معاونت بهداشتی ارسال می‌شود که به مرکز بهداشت هم ابلاغ می‌کنند.

واکسن آنفولاآنزای رایگان طبق اولویت‌ها برای پرسنل مصرف می‌شود

این مقام مسئول با اشاره به پروتکل‌های توزیع واکسن آنفولاآنزا در مرکز بهداشت شهید بلندیان توضیح داد: مصرف واکسن طبق اولویت‌هایی که برای ما تعیین شده انجام می‌شود به طوری که پرسنلی که در صف مقدم بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها از جمله در بخش‌های ایزوله کرونا، فوق تخصصی، “آی سی یو”، ” سی سی یو”، بخش‌های عفونی و سایر بخش‌ها فعالیت می‌کنند در اولویت تزریق واکسن آنفولاآنزا هستند.

خوبان اضافه کرد: اولویت‌های بعدی ما با پرسنل بهداشتی در واحدهای اورژانس و پایگاه‌های مراکز مراقبتی در سازمان‌های دولتی مانند دامپزشکی و محیط زیست است که با حیوانات ارتباط دارند.

وی درباره ابهامات ایجاد شده در دریافت واکسن رایگان تاکید کرد: مرکز بهداشت موظف است واکسن آنفولاآنزای رایگان را صرفا به کارکنان بخش دولتی و پرسنلی که به صورت اولویت‌بندی یاد شد، ارائه کند و این خدمات را به مردم ارائه نخواهد کرد لذا مردم باید از بخش خصوصی و داروخانه‌ها واکسن را تهیه کنند.

مردم برای تهیه واکسن آنفولاآنزا به مرکز بهداشت بلندیان مراجعه نکنند

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت بلندیان یادآور شد: واکسن آنفولاآنزا به صورت مرحله‌ای به مرکز بهداشت تحویل داده می‌شود تا طبق اولویت‌ها مصرف شود که تاکنون این واکسن تحویل این مرکز نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم برای تهیه واکسن آنفولاآنزا به مرکز بهداشت بلندیان مراجعه نکنند، گفت: افراد با بیماری‌های پرخطر و افراد عادی می‌توانند با درخواست خود یا تجویز پزشک، واکسن آنفولاآنزا را از طریق بخش خصوصی و داروخانه‌ها تهیه کنند.

خوبان خاطرنشان کرد: هنوز واکسن آنفولاآنزا در بخش خصوصی و داروخانه‌ها هم توزیع نشده که این بخش قطعا به نوعی آن را تامین خواهد کرد که مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز واکسن را تهیه کنند.

بیماران یا افرادی که در مراکز بهداشت پرونده دارند شامل واکسن آنفولاآنزای رایگان هستند

وی ابراز کرد: بیماران با ضعف سیستم ایمنی بدن شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی، دیابتی آسمی و پیوندی‌ها و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل قلبی عروقی نیز از جمله گروه‌هایی هستند که باید واکسن آنفولاآنزا تزریق کنند.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت بلندیان تاکید کرد: حتی بیماران یا افرادی که در مراکز بهداشت پرونده دارند شامل واکسن آنفولاآنزای رایگان هستند.

این مقام مسئول در پایان گفت: متاسفانه برخی از مردم فکر می‌کنند که واکسن آنفولاآنزا واکسنی برای پیشگیری از کرونا است، لذا باوجود اینکه نیازی به مصرف واکسن آنفولاآنزا ندارند اما بری دریافت آن پافشاری می‌کنند در حالی که اینگونه نیست و تصور غلطی است چراکه این دور ویروس مقوله‌ای جدا از هم هستند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان