۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۴۰ سالگی دفاع مقدس بهانه‌ای برای غبارروبی مزار شهدای قزوین شد+تصاویر
کد خبر: ۳۴۵۰۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۳ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

جوانانی که خودجوش پای کار اقدامات جهادی می‌شوند؛

۴۰ سالگی دفاع مقدس بهانه‌ای برای غبارروبی مزار شهدای قزوین شد+تصاویر

گروه "خانه شهید خواهران" برای بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب در اقدامی خودجوش تمام مزارهای شهدای قزوین را غبارروبی کردند.

۴۰ سالگی دفاع مقدس بهانه‌ای برای غبارروبی مزار شهدای قزوین شد+تصاویر
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ "خانه شهید خواهران" گروهی از بانوان جوان قزوینی هستند که خودجوش وارد فعالیت‌های فرهنگی و جهادی در حوزه زنده نگه داشتن یاد شهدا شده‌اند، این گروه برای بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب در اقدامی خودجوش تمام مزارهای شهدای قزوین را غبارروبی کردند.
 
خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: ایده‌ی غبارروبی مزار شهدا از جایی شروع شد که ما دیدیم برخی پدران و مادران شهدا به دلیل کهولت سن، امکان تمیز کردن مزار شهیدشان را نداشتند و برخی والدین شهدا نیز از دنیا رفته‌اند. 
 
وی افزود: غبارروبی شهدا فرصتی بود تا جوانان را به برقراری رابطه نزدیک با شهدا دعوت کنیم و اتفاقات خوب معنوی برای تک تک دوستانی که مشارکت‌کننده هستند؛ بیفتد و با لطف خداوند و توفیقی که شهدا به ما دادند، این حرکت با استقبال خوبی مواجه شد. 
 
این خادم شهدا عنوان کرد: این حرکت بازخورد خوبی در جامعه داشته و حتی برادران هم تمایل داشتند که چنین گروهی مختص خود تشکیل دهند. 
 
وی ادامه داد: ابتدا با حضور دو تا سه نفر کار را شروع کردیم و گروهمان به تدریج گسترده شد، امسال در چهار ماه و نیم توانستیم کل مزار شهدا را غبارروبی کنیم و کار با سرعت بیش‌تری پیش رفت. دوستان با شوق زیادی در این کار سهیم می‌شوند و حتی خواب‌هایی در این باره دیده‌اند.
 
این فعال فرهنگی تصریح کرد: گاهی هنگام  غبارروبی از مزار یک شهید، خانواده‌ی او سر می‌رسند و خیلی خوشحال شده و تشکر می‌کنند؛ شاید برای آن‌ها عجیب بود که در این زمانه کسی بدون چشم‌داشت چنین کاری انجام دهد. 
 
وی تاکید کرد: در شهرهای دیگر نیز چنین کاری انجام می‌شود، اما فکر نمی‌کنم به انسجام شهر قزوین باشد، ما برای رنگ‌آمیزی مزار شهدا نیز تمایل داریم فعالیتی داشته باشیم. 
 
این خادم شهدا با اشاره به اینکه این حرکت مردمی است و به هیچ نهاد خاصی وابستگی ندارد؛ گفت: همشهریان علاقه‌مند می‌توانند از طریق آدرس اینستاگرام "خانه شهید خواهران" با ما ارتباط بگیرند و در این طرح مشارکت کنند. 
 
وی بیان کرد: ما هر چه داریم از شهدا داریم و من هر روز که در این مسیر جلوتر می‌روم بیش‌تر به این نتیجه می‌رسم که باید کارهای زیادی برای شهدا انجام دهم؛ شهدا نیز راه را برای ما هموار می‌کنند و ناظر بر کار ما هستند. 
 
این فعال فرهنگی در توصیه به جوانان ابراز کرد: شهدا واسطه‌های خوبی برای جلب نگاه خداوند هستند و برای من نیز همین اتفاق افتاد؛ هیچ لزومی ندارد حتما از ابتدا مذهبی باشید یا در خانواده‌ی مذهبی بزرگ شده باشید، من نیز در خانواده‌ای معمولی زندگی کردم، اما نگاهی که خداوند به واسطه‌ی شهدا به من داشت، موجب شد پله‌های معنوی را راحت‌ طی کنم و امیدوارم گویند روزی خادم‌الشهدا به شهدا پیوست.
 
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان