۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین کلنگ‌زنی احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک مهرگان
کد خبر: ۳۴۵۰۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲ ساعت: ۱۵:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرد

کلنگ‌زنی احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک مهرگان

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح ۱۵۰ واحدی مسکن مهر از سایر پروژه‌هایی بوده که به طرح مسکن ملی تبدیل شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک عملیاتی شود، همچنین کلنگ زنی ۱۲۰۰ واحد مسکونی را داریم.

کلنگ‌زنی احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک مهرگان

ابراهیم مبارک‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین اظهار کرد: در این طرح ۹ هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی درنظرگرفته شده است که تقریبا بیش از ۱۳هزار نفر در این راستا ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ثبت‌نام کنندگان براساس برنامۀ ابلاغی اقدام ملی مسکن استان قزوین صورت گرفته است، افزود: در مرحلۀ نخست، ثبت‌نام‌ها به صورت محدود انجام شد که براساس ظرفیت اعلام شده، ثبت‌نام یک‌هزار و ۹۴۵ واحد مسکونی صورت گرفتو ظرفیت لازم برای احداث این واحدهای مسکونی در شهرهای مورد نظر لحاظ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: باتوجه به اینکه نیمۀ غربی، شرقی و جنوبی شهر قزوین را باغستان فراگرفته و هیچ گونه توسعۀ میانی امکانپذیر نیست، به همین دلیل ما در نواحی منفصلی که پیرامون شهر هستند برای ساخت مسکن متمرکز شدیم.

مبارک‌قدم ادامه داد: به طور تقریبی، ۷۵ درصد جمعیت شهری در ۱۵ کیلومتری قزوین اسکان دارند و ناحیۀ شهری مهرگان به عنوان تنها جایی است که می‌توانیم زمینی حمایتی را برای طرح مسکن ملی واگذار کنیم و در ثبت نام مسکن مهر نیز محمدیه و مهرگان را درنظرگرفتیم.

اجرای طرح احداث ۱۵۰ واحدی مسکن

وی مطرح کرد: همکاری مناسبی با سایر ارگان‌ها از جمله ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در راستای واگذاری زمین صورت گرفته که تقریبا در سطح کشور بی نظیر است.

مبارک قدم به اقدامات صورت گرفته در حوزۀ واگذاری مسکن در شهرستان‌های استان پرداخت و عنوان کرد: نمونۀ این اقدامات را می‌توان در شهرهای آبیک، بوئین زهرا، بیدستان، اقبالیه، تاکستان، محمودآباد نمونه، اسفرورین و خرمدشت برشمرد که با استقبال مناسبی از سوی جامعۀ هدف روبه رو بوده است.

این مقام مسئول در ادامه به تعداد پروانه‌های اخذ شده اشاره و اضافه کرد: اخذ پروانه برای ۸۵۴ واحد، انعقاد قرارداد با بانک‌ها و همچنین کلنگ‌زنی احداث یک‌هزار و 200 واحد در مهرگان صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: طرح ۱۵۰ واحدی مسکن مهر از سایر پروژه‌هایی بوده که به طرح مسکن ملی تبدیل شده است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک عملیاتی شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان