۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اختصاص کمک‌های موکب‌های اربعین قزوین به رزمایش مومنانه/ ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۴۹۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱ ساعت: ۱۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) اعلام کرد

اختصاص کمک‌های موکب‌های اربعین قزوین به رزمایش مومنانه/ ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: باتوجه به شرایط موجود کشور و شیوع کرونا، مراسم اربعین امسال برگزار نمی‌شود؛ لذا کمک‌های موکب‌ها به رزمایش کمک مومنانه اختصاص داده شده است.

اختصاص کمک‌های موکب‌های اربعین قزوین به رزمایش مومنانه/ ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، زین‌العابدین اصلی‌بیگی امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس در امتداد عاشوراست و هدف دفاع مقدس نیز حفظ دین اسلام و دفاع از دین رسول‌الله بود.
 
وی افزود: ما هشت سال دفاع مقدس را با تمام کمبودها و نبود تجهیزات شروع کردیم و به لطف الهی با تمام توان جنگیدیم؛ امروز به کمک خداوند و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و توان نظامی از هر لحاظ آمادگی مقابله با دشمن قسم خورده را داریم.
 
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین بیان کرد: مسلما امروز جنگ‌هایی که به ما تحمیل می‌شود جنگ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و به مدد الهی در این جبهه پیروز خواهیم شد.
 
اصلی‌بیگی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد: ۲۰۰ عنوان برنامه در این هفته پیش‌بینی شده است و برنامه‌های دفاع مقدس در پنج بخش مرکزی، طارم سفلی، الموت شرقی و غربی برگزار می‌شود؛ آغاز برنامه‌ها همزمان با سراسر کشور با سخنرانی رهبر و تجلیل از پیشکسوتان در روز گذشته شروع شد.
 
وی یادآور شد: برگزاری هفت یادواره شهدا، سه برنامه آبروی محله، ۳۵ نشست بصیرتی، پنج نمایشگاه فرهنگی، ۱۰ مورد مسابقات فرهنگی، نواختن زنگ مقاومت در ۴۰ واحد آموزشی، عطرافشانی ۲۵ گلزار شهدا در سطح شهرستان، دیدار با خانواده شهداء از جمله ۴۰ شهید خانواده شهید از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
این مقام مسئول تصریح کرد: شعار هفته دفاع مقدس "ما قوی هستیم" است و برنامه دیدار و تجلیل از مدافعان سلامت در بیمارستان ولایت و بوعلی قزوین را خواهیم داشت.
 
۱۵ هزار بسته معیشتی در کمک مومنانه توزیع شد
 
اصلی‌بیگی گفت: افتتاح 20 پروژه‌ عمرانی در مناطق پنجگانه شهرستان توسط بسیجیان را درنظر داریم و ۱۲خانه نیازمندان بهزیستی و کمیته امداد که توسط بسیجیان تکمیل شده، قابل بهره برداریست؛ افتتاح پایگاه‌های مقاومت بسیج در اقبالیه و الموت نیز پیش‌بینی شده است.
 
وی یادآر شد: ما آمادگی داریم تا در دهه سوم ماه صفر چهار هزار بسته معیشتی را همزمان با سراسر کشور در قالب کمک مومنانه به خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم.
 
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین ادامه داد: ۱۵هزار بسته معیشتی از ابتدای ابلاغ فرمان رهبری مبنی بر کمک مومنانه، توزیع شده و این کمک‌ها ادامه خواهد داشت؛ یکهزار بسته لوازم‌التحریر به خانواده‌‌های کم بضاعت تحویل داده شده است.
 
اصلی بیگی یادآور شد: برنامه‌های سطح شهرستان ترجیحا در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های ابلاغی در ستاد کرونا و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دنبال می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در صورتی که وضعیت شهرستان سفید اعلام شود نماز جمعه در سه نقطه شهرستان برگزار و در حاشیه آن نمایشگاه‌های مربوط به دفاع مقدس دائر می‌شود.
 
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین بیان کرد: در کمک مومنانه، مجموعه بهزیستی و کمیته امداد نیز حضور داشتند، در کمک مومنانه اولویت اصلی ما افرادی بودند که تحت پوشش این دو نهاد قرار نداشتند و ۱۲هزار نفر که از کرونا آسیب دیدند در سطح شهرستان شناسایی شدند و به تمامی آنها بسته معیشتی توزیع شد.
 
وی گفت: ۱۰ هزار بسته برای دهه آخر صفر توزیع می‌کنیم؛ باتوجه به شرایط موجود کشور و شیوع کرونا، مراسم اربعین برگزار نمی‌شود لذا کمک‌های موکب‌ها به کمک مومنانه اختصاص داده شده است و زمین ورزشی سردار آزادگان را آماده و برنامه باشکوهی را در کمک مومنانه اجرا خواهیم کرد.
 
ایثار و آزادگی و انسانیت، میراث ماندگار دفاع مقدس است 
 
در ادامه حجت‌الاسلام مهدی مهدی‌جو با اشاره به وضعیت جنگ در دفاع مقدس اظهار کرد: طاغوت خارجی با رژیم بعث به ایران حمله کرد و ما علاقمند به جنگ نبودیم، اما این پیش‌دستی از سوی دشمن و حمله ناجوانمردانه از مرزهای مختلف کشور صورت گرفت.
 
وی افزود: تمام کشورهای دنیا به نوعی برای مبارزه با ما بسیج شدند و حداقل از ۳۶ کشور اسیر گرفتیم و آنچه موجب حمله دشمن به کشور در جنگ تحمیلی شد، عدم تسلیم ما با برگرفته از فرهنگ عاشورا بود.
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به علت پیروزی کشور در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: علت پیروزی، میراثی است که ما از عاشورا و محرم و صفر گرفتیم که حقیقت روح ولایت در کالبد مردم ما دمیده شد و هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر آن بایستد.
 
وی در ادامه عنوان کرد: ایثار و به نمایش گذاشتن حقیقت آزادگی، انسانیت و عدالت میراث ماندگار دیگر دفاع مقدس بود.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: دفاع مقدس تمام نخواهد شد و به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ از شیوه فیزیکی و رودررو به جنگ اراده‌ها و تحریف‌ها تبدیل شده است.
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان