۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۴۴ درصد موارد ابتلا به کووید۱۹ مربوط به تماس مستقیم با بیماران است
کد خبر: ۳۴۴۹۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۳۰ ساعت: ۱۶:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۴۴ درصد موارد ابتلا به کووید۱۹ مربوط به تماس مستقیم با بیماران است

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به بستری بودن ۳۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان گفت: ۴۴ درصد موارد ابتلا به کووید۱۹ مربوط به تماس مستقیم با بیماران کرونایی است.

۴۴ درصد موارد ابتلا به کووید۱۹ مربوط به تماس مستقیم با بیماران است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، علی فخارسلیمانی امروز(یکشنبه) در ستاد مقابله با کرونای استان که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به صورت روزانه، ۴۸ مورد بستری جدید در بیمارستان‌های استان صورت می‌گیرد و هم‌اکنون ۳۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۵۸۸ نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند، ادامه داد: هم‌اکنون آمار بیماران بستری و تعداد موارد تست مثبت رو به رشد است و هرم سنی زیر ۶۰ سال رو به رشد بوده و این امر نشان دهنده رشد میزان ابتلای افراد در سنین پایین‌تر است.

مدیر مرکز هدایت عملیات دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان در ابتلا به بیماری کرونا عنوان کرد: وضعیت تاکستان و قزوین، قرمز و وضعیت البرز و آبیک نارنجی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۶۶ درصد ابتلای افراد به کرونا مربوط به بیماران زمینه‌ای است؛ عنوان کرد: ۴۴ درصد موارد ابتلا به کرونا مربوط به تماس مستقیم بوده که این آمار نشان می‌دهد قرنطینه در استان ضعیف است.

پیمان نامدار نیز در این جلسه عنوان کرد: آمار ابتلا به کرونا در خردادماه کاهش و از نیمه دوم آن روند افزایش یافت. تقریبا در ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته، کشور وارد پیک اول شد و در ماه‌های بعد و در اردیبهشت ماه سال‌ جاری، میزان مبتلایان کاهش یافت.

افزایش مبتلایان به کووید19 در استان 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: بعد از اردیبهشت ماه، روند ابتلا به کرونا افزایش یافت به گونه‌ای که امروز شاهدیم این روند در کشور در حال افزایش است.

نامدار اضافه کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته استان قم به عنوان استان‌ در صدر بروز و درصد فوتی است. ما امروز شاهد افزایش مبتلایان به کووید19 در استان هستیم و برآوردی که داریم این است که همراهی در استان برای پیشگیری از این ویروس به صورت جدی وجود ندارد.

در ادامه مرتضی هواسی عنوان کرد: آنچه امروز در رسانه مورد بحث بوده، چرایی وضعیت قرمز استان است و این در حالی است که موقعیت قزوین به لحاظ جغرافیایی و سایر لحاظ متفاوت است.

وی افزود: بازگشایی مدارس یک دغدغه اساسی است که باید فکری اساسی برای آن اتخاذ و اقدامی در این بین انجام شود.

معاون صداوسیمای مرکز قزوین گفت: برنامه‌های مختلفی در مرکز صداو سیما و رادیو اجرا می‌شود که موضوع صحبت شفاف با مردم را در برنامه‌های رادیویی داریم که این برنامه‌ها با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در این جلسه، فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله اصناف و بانک‌ها به وضعیت شیوع کرونا در این فضاها پرداختند.

به گفته نماینده بانک‌ها در استان، میزان مبتلا در بین نیروهای بانکی در حال افزایش است که شعبات به دلیل ابتلای افراد تعطیل می‌شود و می‌طلبد مسئولان توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان