۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حرکت زائران به سمت مرزهای ایران و عراق ممنوع است
کد خبر: ۳۴۴۹۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۳۰ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استاندار قزوین:

حرکت زائران به سمت مرزهای ایران و عراق ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه به هیچ کاروانی اجازه خروج از کشور داده نخواهد شد، گفت: حرکت زائران به سمت مرزهای ایران و عراق ممنوع اعلام شده است.

حرکت زائران به سمت مرزهای ایران و عراق ممنوع است

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: عزاداران حسینی در استان قزوین توجه داشته باشند از هرگونه حرکت و رفتن به سمت مرزها خودداری کرده چراکه هیچگونه امکاناتی در این مناطق وجود ندارد و خدماتی نیز ارائه نخواهد شد.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی و موکب‌داران اخبار مربوط به مراسم اربعین حسینی را تنها از طریق رسانه‌های رسمی، خبرگزاری‌ها و مسئولان ستاد اربعین دنبال کرده و به شایعات موجود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه علت عدم برگزاری مراسم اربعین حسینی امسال تنها به خاطر حفظ و سلامت زائران از شیوع بیماری کرونا بوده و هیچ ملاحظه دیگری وجود ندارد، تصریح کرد: تا امروز کشور عراق هیچگونه مجوزی برای ورود به آن کشور جهت ایام عزاداری صادر نکرده است.

به گفته وی، دولت عراق به طور رسمی اعلام کرده که امکان پذیرایی از زائران خارجی برای برگزاری مراسم امسال اربعین حسینی را ندارد.

حبیبی یادآور شد: فراخوان‌هایی هم که برای ثبت‌نام در کاروان‌ها صادر می‌شود هیچ اعتباری نداشته و از این رو به شهروندان توصیه می‌شود به چنین شایعاتی توجه نکنند.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در حوزه مراسم اربعین حسینی توسط دستگاه‌های متولی و ذیربط تدارک دیده شده که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

حبیبی در پایان گفت: هیئت‌های مذهبی، کاروان‌ها، موکب‌داران و تمامی عزاداران حسینی از هرگونه ارتباط با گروه‌ها و هیئت‌های عراقی در این رابطه خودداری کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان