۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نظارت بر بازار باید دائمی باشد/ در برخورد با گران‌فروشی و احتکار هیچ اغماضی وجود ندارد
کد خبر: ۳۴۴۹۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۳۰ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

نظارت بر بازار باید دائمی باشد/ در برخورد با گران‌فروشی و احتکار هیچ اغماضی وجود ندارد

استاندار قزوین با بیان اینکه نظارت بر بازار باید دائمی باشد، گفت: تعزیرات باید ایفای نقش جدی‌تری کند و دادستانی اگر لازم باشد در بحث گران فروشی و احتکار ورود جدی‌تری داشته باشد.

نظارت بر بازار باید دائمی باشد/ در برخورد با گران‌فروشی و احتکار هیچ اغماضی وجود ندارد
هدایت الله جمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره وضعیت بازار اظهار کرد: بحث نظارت و کنترل بازار یک وظیفه حاکمیتی است و مجموعه معاونت اقتصادی، فرمانداران، تعزیرات و دستگاه‌هایی که عضو ستاد تنظیم بازار هستند نیز وظیفه دارند که این مسائل را پیگیری، نظارت و مدیریت کنند.

وی افزود: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار هم تصمیماتی گرفته شد و مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود تا نظارت جدی بر بازار را انجام دهند؛ بخشی از مشکلات بازار استان ناشی از تحولات اقتصاد کشور است.

استاندار قزوین گفت: تحریم‌های ظالمانه، کاهش صادرات نفتی و غیرنفتی تاثیر جدی بر اقتصاد کشور گذاشته است و متاسفانه بر نرخ کالاها هم به سرعت اثر می‌گذارد که این موارد از حدود اختیارات استان خارج است چون بیشتر جنبه ملی دارد و مسائل کشوری این اثرگذاری را بر اقتصاد ملی و منطقه‌ای وارد می‌کند.

بخشی از مشکلات بازار هم ناشی از سوء‌استفاده افراد است

این مقام مسئول تصریح کرد: بخشی از مشکلات بازار هم ناشی از سوء‌استفاده افراد است چراکه به هر حال این تغییر قیمت وجود دارد اما یک عده سوءاستفاده کرده و گران فروشی و احتکار می‌کنند و به نوعی به دنبال به دست آوردن سودهای بادآورده و نامشروع هستند.

وی ادامه داد: وظیفه ما است که با این افراد برخورد جدی کنیم و این در دستور کار قرار دارد و حتما برخورد خواهد شد و مسئله پیگیری می‌شود که در جلسه اخیر هم تذکرات لازم داده شد که باید با سرعت و جدیت بیشتر پیگیری شود.

جمالی‌پور با بیان اینکه نظارت بر بازار باید دائمی باشد، گفت: تعزیرات باید ایفای نقش جدی‌تری کند و دادستانی اگر لازم باشد در بحث گران فروشی و احتکار ورود جدی‌تری داشته باشد و با متخلفان برخورد کند تا بتوانیم با این عزمی که در سطح مرکز استان است این مسئله را پیگیری کنیم.

استاندار قزوین در پایان یادآور شد: در شهرستان‌ها هم فرمانداران مکلف شدند تا مسئله را با همین شیوه مدیریت کنند و در بخش‌ها هم بخشداران مکلف شدند و امیدواریم تا با کمک مردم مسئله را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان