۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فقط ۵۴درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند/ بستری ۳۰۰ بیمار و فوت ۱۱ قزوینی آمار بی‌سابقه‌ای است
کد خبر: ۳۴۴۹۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۳۰ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

فقط ۵۴درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند/ بستری ۳۰۰ بیمار و فوت ۱۱ قزوینی آمار بی‌سابقه‌ای است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۱ فوتی با تست مثبت کرونا در سطح استان داشتیم که در چهار ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

فقط ۵۴درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند/ بستری ۳۰۰ بیمار و فوت ۱۱ قزوینی آمار بی‌سابقه‌ای است

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت نگران کننده شیوع بیماری کرونا در استان اظهار کرد: رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی عامل شیوع بیماری کروناست که ضرورت دارد مردم دست از عادی نگاری برداشته و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی افزود: در جلسه ستاد ملی کرونا از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور صحبت شد که متاسفانه میانگین استفاده از ماسک برای مردم از 75 درصد به 54 درصد رسیده و در صنوف از 80 درصد به 63 درصد کاهش پیدا کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از پروتکل‌ها به درستی رعایت نمی‌شود و هنوز ما در اصناف شرایط خوبی نداریم و این امر با موج دوم پیک بیماری همزمان شده است.

کاهش میانگین استفاده از ماسک توسط مردم

وی عنوان کرد: هم اکنون ۲۸ استان کشور در وضعیت قرمز هشدار قرار دارند و استان قزوین نیز روزهای گذشته عموما بالای ۳۰۰ نفر بستری در سطح بیمارستان‌های استان داشته است.

نامدار بیان کرد: کماکان در آی سی یو و بخش مراقبت‌های ویژه سطح استان، بالای ۵۰ بیمار روزانه در حال دریافت خدمات درمانی هستند؛ ضمن اینکه در شبانه روز گذشته 36 بیمار کرونایی به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند که بسیاری از آنها با شرایط بسیار بدی روبه‌رو هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۱ فوتی با تست مثبت کرونا در سطح استان داشتیم که در چهار ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم که مردم به خود آمده و نکات بهداشتی را رعایت کنند زیرا اگر همه هم‌وطنان رعایت موارد بهداشتی را جدی بگیرند، می‌توانیم از این شرایط بسیار بدی کرونایی نجات پیدا کنیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان