۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آسفالت جاده روستایی ما به‌بهانه نبود قیر تکمیل نشده است/ باغات آشنستان از سرقت‌های مکرر محصولات درامان نیست
کد خبر: ۳۴۴۸۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۷ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

دهیار روستای آشنستان:

آسفالت جاده روستایی ما به‌بهانه نبود قیر تکمیل نشده است/ باغات آشنستان از سرقت‌های مکرر محصولات درامان نیست

 دهیار روستای آشنستان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات این روزهای ما جاده روستا است که نیمی از آن طی سال گذشته و امسال آسفالت شده اما نیمی دیگر از آن باقی مانده است.

آسفالت جاده روستایی ما به‌بهانه نبود قیر تکمیل نشده است/ باغات آشنستان از سرقت‌های مکرر محصولات درامان نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ روستای آشنستان در دهستان اقبال شرقی ۱۲ کیلومتری شهر قزوین قرار گرفته است، بعد از این روستا، روستاهای دستجرد و امامزاده اباذر قرار دارند، راه این روستا ۴۰ سال پیش آسفالت شده که اکنون وضعیت مناسبی ندارد و همین موجب نارضایتی اهالی روستا شده است.

احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات این روزهای ما جاده روستا است که نیمی از آن طی سال گذشته و امسال آسفالت شده اما نیمی دیگر از آن باقی مانده است به طوری که این پروژه شامل جاده روستای امامزاده اباذر(ع) هم می‌شود که ساکنین این روستا هم با این مشکل مواجه هستند.

وی در راستای پیگیری این مسئله افزود: طی صحبتی که با یکی از نمایندگان مجلس داشتم نیز این مشکل از اداره کل راهداری پیگیری شد که علت تاخیر در ساماندهی این جاده را نداشتن قیر عنوان کردند و قرار بر این شد هر زمان که قیر در دسترس بود به مشکل جاده روستا رسیدگی کنند.

دهیار روستای آشنستان ادامه داد: مسئولین قول همکاری دادند اما ما امیدواریم که هرچه زودتر این پروژه به سرانجام برسد چراکه با شروع زمستان، این کار دیگر امکان‌پذیر نیست و جاده روستای آشنستان بسیار خطرناک است.

روستا نیاز به یک پاسگاه مجزا دارد

احمدی در مورد یکی دیگر از مشکلات این روستا گفت: مشکل دیگر این روستا مربوط به دامداران است به طوری که هم اکنون چهار هزار راس دام در روستا داریم و باتوجه به اینکه روستا به مرور بافت شهری به خود گرفته لذا آلودگی صوتی و بهداشتی دام‌ها باعث گلایه ساکنین شده است.

وی با اشاره به راهکار حل این مشکل افزود: اگر مسئولین یک منطقه از زمین‌های خالی روستا را به دامداران اختصاص دهند، روستا پاک و تمیز می‌شود و برای کسی هم مشکلی ایجاد نمی‌شود البته اکثر دامداران معمولا هر کدام دوتا سه هزار متر زمین دارند و مسئولین فقط باید به این زمین‌ها امکانات و انشعابات آب و برق و گاز برسانند تا دامداران بتوانند به فعالیت خود در این مکان‌ها بپردازند.

این دهیار با بیان اینکه افزایش سرقت و دزدی در روستا برای آن‌ها مشکل‌ساز شده، تصریح کرد: از زمانی که ناحیه شهری مهرگان در همسایگی روستای ما ایجاد شده شاهد سرقت‌های زیاد هستیم و متاسفانه سارقین نمی‌گذارند محصولات کشاورزی از قبیل بادام، انگور و هندوانه برای کشاورزان باقی بماند و شبانه از باغات سرقت می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی کشاورزان نمی‌توانند برای دقایقی موتور خود را برای برداشت محصول رها کنند چراکه مورد سرقت قرار می‌گیرد، لذا امنیت در این منطقه خیلی کم شده و از طرفی روستا پاسگاه ندارد و زیر نظر پاسگاه مهرگان است که پوشش کافی برای تمام این منطقه نمی‌تواند داشته باشد؛ درخواست ما از مسئولین این است که اگر روستا پاسگاه مختص خود را داشته باشد می‌تواند در بهبود شرایط کمک کند.

احمدی درباره ساخت و سازهای غیرقانونی در روستا افزود: یکی دیگر از مشکلات ما فنس کشی‌های شبانه و غیرقانونی است؛ آنقدر دیوارکشی کرده‌اند و چاه زده‌اند که آب روستا رو به خشکی است و از طرفی کم کم مراتع دامداران از بین می‌رود.

قانون مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به خوبی اجرا نمی‌شود

دهیار روستای آشنستان اظهار کرد: معتقدم باید در ابتدا جاده کورانه مامور بگذارند که هر ماشینی مصالح حمل می‌کند، کنترل شود به طوری که من در این رابطه دائما با امور اراضی در ارتباط هستم اما یا می‌گویند که مامور نداریم یا اینکه با طرح مسئله باعث اختلاف در بین اهالی می‌شود و تا کنون نتیجه مطلوبی نداشته است.

وی بیان کرد: هر زمان هم که مامورین با حکم تخریب وارد روستا شده‌اند نیز با واسطه‌گری برخی افراد، اجرا نشده است که اگر یکی دو تا از ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب می‌کردند حداقل برای دیگران درس عبرت می‌شد اما متاسفانه قانون خوب اعمال و اجرا نمی‌شود.

احمدی در پایان با اشاره به مشکلات بیکاری جوانان در روستا گفت: اکنون در روستا تعداد قابل توجهی جوان تحصیل کرده بیکار داریم و با توجه به اینکه در روستای ما نه تنها مهاجرت کم صورت گرفته بلکه مهاجرت معکوس هم داشتیم پس می‌توان به راحتی بستری ایجاد کرد که این جوانان مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان