۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بستری ۳۲۰ بیمار کرونایی در قزوین/ استفاده از ماسک راهکاری مهم برای کنترل بیماریست
کد خبر: ۳۴۴۸۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۷ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد

بستری ۳۲۰ بیمار کرونایی در قزوین/ استفاده از ماسک راهکاری مهم برای کنترل بیماریست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به ۳۲۰ نفر رسیده که از این تعداد ۶۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بستری ۳۲۰ بیمار کرونایی در قزوین/ استفاده از ماسک راهکاری مهم برای کنترل بیماریست

جلال رحمانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت استان به لحاظ کرونا اظهار کرد: ۵۲ درصد مبتلایان به کرونا در استان را مردان تشکیل می‌دهند و متاسفانه روند بیماری در بین زنان رو به افزایش است.

وی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته بیشتر مبتلایان از ماسک استفاده نکرده‌ و با افراد کرونایی در تماس بوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: وضعیت استان کماکان قرمز است و شهرستان‌های قزوین، تاکستان، بوئین ‌زهرا در وضعیت قرمز قرار دارند، شهرستان البرز در وضعیت نارنجی و آوج و آبیک نیز در وضعیت زرد هستند.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ بیمار جدید با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که نتیجه آزمایش کرونا ۳۳ بیمار مثبت و قطعی تشخیص داده شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به ۳۲۰ نفر رسیده که از این تعداد ۶۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه هم اکنون ۲۷ بیمار کووید۱۹ به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند؛ ضمن اینکه ۱۱ بیمار دیگر در انتظار خالی شدن تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه جهت بستری شدن در این بخش هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه نتیجه آزمایش ۳۹ نفر از هم استانی‌ها که به صورت سرپایی از آنها آزمایش گرفته شده مثبت بوده است.

وی درپایان به فراوانی نسبی بیماری کرونا نسبت به شغل افراد در سطح استان اشاره کرد و گفت: خانم‌های خانه دار ۴۳ درصد، بازنشستگان ۱۲ درصد، کارگران و کارمندان شرکت‌ها و کارخانجات نه درصد، کارکنان بهداشتی هشت درصد، فروشندگان مغازه‌ها هفت درصد و کارمندان ادارات هفت درصد از بیماران کرونایی در استان را تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان