۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اجرای بیش از ۳۰۰برنامه همزمان با هفته دفاع‌مقدس در قزوین/ ۸سال جنگ تحمیلی ثابت کرد تفکر بسیجی حلال مشکلات است
کد خبر: ۳۴۴۸۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۶ ساعت: ۱۴:۲۶ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان اعلام کرد

اجرای بیش از ۳۰۰برنامه همزمان با هفته دفاع‌مقدس در قزوین/ ۸سال جنگ تحمیلی ثابت کرد تفکر بسیجی حلال مشکلات است

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان از اجرای بیش از ۳۰۰برنامه همزمان با هفته دفاع‌مقدس در قزوین خبر داد و گفت: دفاع مقدس کارآمدی متدینان و افراد انقلابی و بسیجی و نظامی را به رخ جهانیان کشید و اقتدار جمهوری اسلامی را تثبیت کرد.

اجرای بیش از ۳۰۰برنامه همزمان با هفته دفاع‌مقدس در قزوین/ ۸سال جنگ تحمیلی ثابت کرد تفکر بسیجی حلال مشکلات است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سرهنگ عباس برزگر در نشست خبری که امروز(چهارشنبه) به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در سالن جلسات معراج شهدای قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: شعار چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در سال جاری با عنوان "ما قوی هستیم" انتخاب شده است.

وی افزود: باید با هنرمندی بتوانیم دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از پیروزی انقلاب را به نحو شایسته و بدون اغراق و تحریف به درستی برای مردم بیان کنیم.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: فراموش نکنیم که در دوران جنگ تحمیلی اتحاد جماهیر شوروی، ایالت متحده امریکا، همه کشورهای اروپایی و شیوخ مرتجع عرب، همه ضد انقلاب‌ها و منافقین داخلی با همه زر و زور و تزویر جهانی یک طرف بوده و مردم مظلوم و متدین، غیور و شجاع این مملکت اسلامی با رهبری امام راحل طرف دیگری بودند.

وی عنوان کرد: دشمنان در طول این سال‌ها توطئه‌های بی‌شماری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرایی کردند که نباید از یاد و خاطره ما فراموش شود.

برزگر اضافه کرد: دشمنان انقلاب و نظام با عناد و خباثت و کینه‌‌ای که علیه نظام داشتند، همواره به اشکال مختلف بحران‌های متعددی ایجاد کردند اما وحدت و انسجام و همدلی مردم توانست توطئه‌های آنان را یکی پس از دیگری خنثی سازد.

این مقام مسئول بیان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی اهداف مشترک با جامعیت خاصی داشتند به طوریکه هم مشکل اعتقادی و انقلابی و اسلامی به صورت ماهیتی با ما داشتند و هم اینکه ایران اسلامی جلوی اقتدار، زورگویی و جاه‌طلبی آنها را گرفته بود.

وی عنوان کرد: دشمنان در جنگ تحمیلی تصور می‌کردند که با داشتن تجهیزات و امکانات و پشتیبانی و حمایت همه جانبه استکبار جهانی پیروز شده و جمهوری اسلامی در مقابل آنها ناتوان خواهد بود.

برزگر بیان کرد: محاسبات سیاسی و نظامی دشمنان چندان غلط نبود اما نمی‌دانستند انقلاب اسلامی دارای مولفه‌های قدرتی است که با شرایط محاسبات آنها هیچ سازگاری ندارد.

دفاع مقدس کارآمدی افراد انقلابی و بسیجی را به رخ جهانیان کشید

وی تصریح کرد: از جمله مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران وجود فرماندهی کل قوا یعنی حضرت امام(ره) بود و شهدایی همچون لشکری و عباس بابایی و صیاد شیرازی و هزاران رزمنده مقتدر و توانمند ارتش یکی پس از دیگری پای نظام ایستادند همچنین نیروهای مومن و متدین فراوانی بودند که به مناطق جنگی اعزام شدند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه تاکید کرد: دشمنان روحیه شهادت طلبی و شهامت و شجاعت، انسجام و وحدت مردم را در محاسبات خود وارد نکرده بودند درحالیکه همه این موارد از مولفه‌های قدرت این مملکت بود.

این مقام مسئول گفت: دشمنان باور نداشتند که این جنگی که به مردم ایران تحمیل شده در واقع جنگ اعتقادی، ارزشی و فضائل اخلاقی در مقابل همه رذایل اخلاقی است و نمی‌دانستند اعتماد به نفس و خوداتکایی بین فرماندهان ایرانی با همه محاسبات نظامی جهان متفاوت است.

وی با اشاره به روحیه مردانگی و انفاق از جهت اقتصادی مردم در دوران دفاع مقدس بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی در شرایطی که قزوین شهرستان کوچکی بود با روحیه جهادی و مردانگی و انفاقی که در بین مردم بود بیش از ۱۵۰۰کامیون و کامیونت در یک روز تجهیزات و کمک جمع آوری و به جبهه ارسال شد در حالیکه اکنون برخی مدیران فاقد چنین مدیریت و توانمندی هستند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: دشمنان نظام شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی امام(ره) را فراموش کرده بودند و اینکه ملاک و معیار مردم ایران، شریعت اسلامی است.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس باعث شد تا مردم ایران اعتماد به نفس و خودباوری داشته باشند و همچنین موجب شکوفایی استعداد و خلاقیت رزمندگان و مردم شد و ثابت کرد که تفکر بسیجی می‌تواند حلال مشکلات باشد.

برزگر تصریح کرد: ایجاد تحول در صنایع دفاعی، ایجاد پالایش جدی در سیستم اداری، تحکیم وحدت ملی در بین مردم ایران و نیروهای مسلح، بیداری جهان اسلام و تشکیل جبهه مقاومت، بصیرت افزایی برای تشخیص حق و باطل، تشکیل سازمان بسیج مستضعفان از جمله دستاوردهای بی‌شمار دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: سیاست خارجی و فعالیت دیپلماسی کشور در دوران دفاع مقدس واقعا فعال شد؛ ضمن اینکه دفاع مقدس کارآمدی متدینان و افراد انقلابی و بسیجی و نظامی را به رخ جهانیان کشید و اقتدار جمهوری اسلامی را تثبیت کرد.

این مقام مسئول گفت: این الگوی مبارزه با قدرت‌های بزرگ از دستاوردهای دفاع مقدس بود بنابراین رسانه‌ها باید عظمت و اقتدار کشور را با هنرمندی برای مردم بازگو کنند.

تجلیل از 50 رزمنده پیشکسوت در قزوین

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس گفت: در مجموع بیش از ۳۰۰ برنامه در شهرهای مختلف استان و 550 پایگاه مقاومت بسیج استان با توجه به شرایط مناطق به لحاظ کرونایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

برزگر گفت: 31شهریور مصادف با اولین روز از هفته دفاع مقدس است که امسال به دلیل کرونا رژه نیروهای مسلح برگزار نمی‌شود اما براساس برنامه ریزی انجام شده گوش جان به فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانسی می‌سپاریم.

وی عنوان کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در کشور متشکل از نیروهای ارتش، سپاه، ناجا و جهاد از دیگر برنامه‌های روز نخست هفته دفاع مقدس است که این برنامه در شبستان امیرالمومنین(ع) قزوین با حضور مسئولان استانی پیش از شروع صحبت فرمایشات مقام معظم برگزار شده و از 50 رزمنده پیشکسوت استان تجلیل خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: تجلیل از مدافعان سلامت، تجلیل از ایثارگران و جهادگران، سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، عطرافشانی گلزار شهدا، اجرای گروه‌های سرود در محلات مختلف و فضاسازی شهرها و میادین متناسب با هفته دفاع مقدس از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام است.

وی در پایان تاکید کرد: باید نقش جهادی رزمندگان دفاع مقدس را در جامعه برجسته کرد همچنین از طریق فضای مجازی و با بهره‌مندی از رسانه‌های مکتوب و مجازی به تبیین دستاوردهای انقلاب پرداخت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان