۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در قزوین تجلیل می‌شوند
کد خبر: ۳۴۴۸۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۶ ساعت: ۹:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان:

مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در قزوین تجلیل می‌شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: مراسم تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های بنیاد شهید استان در هفته دفاع مقدس است.

مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در قزوین تجلیل می‌شوند
غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید قزوین در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران است که در هیچ کجای دنیا نظیر نداشته و همگان در خلق آن شگفت‌زده هستند که این مهم نشان از همت بلند و رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است. 
 
وی افزود: در جنگ تحمیلی همه رزمندگان اسلام و قشرهای مختلف مردم مرید یک رهبر به نام امام خمینی(ره) بودند و تا پای جان به آنچه که ایشان امر می‌کرد، آماده جانفشانی بودند که این مهم یکی از مهمترین ویژگی‌های هشت سال دفاع مقدس است. 
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی با مدیریت بی‌نظیر امام خمینی(ره،) شکل گرفت و بعد از ایشان شاگردش مقام معظم رهبری مدیریت امور این انقلاب را بر عهده گرفتند، به همین دلیل تاکنون ما در عرصه‌های مختلف شاهد موفقیت‌های چشمگیر، رشد و اعتلای نظام هستیم.
 
تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و سیره شهدا به آحاد جامعه
 
این مقام مسئول به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این دستاوردها با هیچ معیار و شاخص‌های نظامی همخوانی ندارد و حتی کارشناسان نظامی نیز در حیرت آن هستند، لذا می‌طلبد در تبیین آنها به آحاد جامعه بیشتر تلاش شود. 
 
حقایق‌پور با بیان اینکه دفاع مقدس برای خاک و به دست آوردن منطقه جغرافیای خاصی نبود بلکه دفاع از اعتقادات و باورهای دینی بود، بیان کرد: رزمندگان، شهدا، آزادگان و جانبازان به تاسی از اهل‌بیت(ع) با تحمل سختی‌های فراوان توانستند برابر دشمنان به پیروزی برسند و از ارزش‌های اسلام حراست کنند و باورهای دینی را در جامعه احیا نمایند. 
 
وی گفت: ایثارگری‌های شهدا، صبر و مقاومت آزادگان در اردوگاه‌های رژیم بعث و همچنین تلاش‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و آحاد جامعه در حمایت از جبهه‌ها که موجب خلق حماسه‌های بی‌نظیری در هشت سال دفاع مقدس شده که برای ما مایه فخر و مباهات است که باید این حماسه‌ها را برای همگان تبیین کرد.
 
معرفی شهدای استان قزوین در هفته دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با تاکید بر معرفی شهدای استان قزوین در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته فرصت مغتنمی است تا سیره و منش شهیدان از جمله سرلشکر خلبان عباس بابایی که ابتکارات و خلاقیات بی‌نظیری در عملیات‌ها مانند والفجر۸ داشته و موجب فلج شدن نیروی هوایی رژیم بعثی شده را برای آحاد جامعه تبیین کنیم.
 
این مقام مسئول به برنامه‌های پیشنهادی بنیاد به مناسبت بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها تلاش شده براساس شرایط امروز جامعه که مردم با ویروس منحوس کرونا درگیر هستند، برگزار شود تا مشکلی به وجود نیاید. 
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: بنیاد با توجه به سبقه فرهنگی که دارد برنامه‌های خوبی را در هفته دفاع مقدس تدارک دیده که امیدواریم با مشارکت و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی به نحو مطلوبی برگزار شود. 
 
وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی افزود: در این فضا نیز اجرای برنامه‌های ترویجی موثری پیش‌بینی شده تا با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌‌های موجود بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروز انتقال دهیم. 
 
برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها در قزوین
حقایق‌پور به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: مراسم مهمانی لاله‌ها از جمله این برنامه‌هاست که با توجه به ویروس ‌کرونا با شرایط خاص و با حضور افراد محدودی برگزار خواهد شد.
 
این مقام مسئول برگزاری همایش شکوه ایثار(تجلیل از مادران و همسران شهدا)، کنگره ملی و همایش لاله‌های سفید(بزرگداشت شهدای حج)، مراسم تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت، مسابقه نقاشی اینترنتی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع دفاع مقدس و تبلیغات محیطی را از جمله برنامه‌های دفاع مقدس برشمرد.
 
وی در پایان گفت: بازدید مجازی موزه شهدا، مراسم شبی با ستاره‌ها در گلزار شهدا، حضور جانبازان 70درصد در مراکز درمانی با هدف تجلیل از مدافعان سلامت، ساخت سرود و نماهنگ در زمینه دفاع مقدس و پخش در فضای مجازی، تماس تلفنی با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به منظور تجلیل و تکریم آنها، زیارت گلزار شهدا به صورت مجازی و بارگذاری فایل صوتی کتاب در سایت نوید شاهد از دیگر برنامه‌های بنیاد طی هفته دفاع مقدس است.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان