۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین لزوم تسریع طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین با رعایت مقررات قانونی و حقوق موقوفه
کد خبر: ۳۴۴۸۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۵ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد

لزوم تسریع طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین با رعایت مقررات قانونی و حقوق موقوفه

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: از آنجا که توسعه آستان مقدس امامزاده حسین(ع) موجب رونق گردشگری مذهبی و اقتصادیست؛ لذا باید توسعه آن با شتاب بیشتری انجام شود.

لزوم تسریع طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین با رعایت مقررات قانونی و حقوق موقوفه

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مقامات قضایی استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط امروز(سه شنبه) از عملیات ساماندهی آستان امامزاده حسین(ع) قزوین بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در این بازدید اظهار کرد: آستان مقدس حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع) مهم‌ترین زیارتگاه و مكان مذهبی استان قزوین به شمار می‌رود.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: این بقعه متبرکه آستان امامزاده حسین(ع) علاوه بر اینكه مهم‌ترین قطب مذهبی قزوین است، بقعه آن نیز یك بنای تاریخی ارزشمند به شمار می‌رود و به لحاظ گردشگری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری كه تقریبا بیشتر گردشگران در سفر خود به این شهر از آن بازدید كرده و به زیارت این بارگاه می‌شتابند.


مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: ساماندهی این آستان مقدس به عنوان یكی از مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی-عمرانی قزوین با برخی كش و قوس‌ها همراه شده كه در اجرای این طرح وقفه افتاده بنابراین از آنجا که توسعه آن موجب رونق گردشگری مذهبی و اقتصادیست می‌بایست توسعه آن با شتاب بیشتری انجام شود.

وی در ادامه افزود: ضمن اجرای طرح باید مقررات قانونی اعمال و رعایت حقوق موقوفه به عمل آید و ادارات مرتبط با طرح، مکلف به انجام وظایف قانونی و مصوبات هستند و اجرای این طرح نباید منبع درآمد غیرقانونی برای برخی اشخاص اعم از حقوقی یا حقیقی شود و دادستان در راستای حفظ حقوق بیت المال مکلف به بررسی و اتخاذ تصمیم قانونی است.

رئیس کل دادگستری قزوین در این بازدید از از فعالیت‌ اداره اوقاف و میراث فرهنگی استان قزوین در اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه قدردانی کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان