۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح ۲۱۸۷ هکتار از باغات قزوین
کد خبر: ۳۴۴۸۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۵ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان خبرداد

مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح ۲۱۸۷ هکتار از باغات قزوین

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح ۲۱۸۷ هکتار از باغ‌های زیتون بخش طارم سفلی استان قزوین انجام شده است.

مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح ۲۱۸۷ هکتار از باغات قزوین

یوسف درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با تلاش به موقع کارشناسان جهاد کشاورزی و همچنین باغداران، آفت مگس زیتون در باغ‌های این محصول تحت مراقبت و کنترل قرار دارد.

وی افزود: برای مقابله و کنترل این آفت، نصب کارت زرد، بیت اسپری، فرمون و سم پاشی با سموم توصیه شده از مهم‌ترین روش‌های مقابله با این آفت به شمار می‌رود که هر چهار روش در باغ‌های طارم سفلی در حال اجراست.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح دو هزار و 187 هکتار از باغ‌های زیتون بخش طارم سفلی استان قزوین انجام شده است.

وی عنوان کرد: پس از شیوع این آفت وارداتی از دهه هشتاد، مقابله با آن در دستور کار سازمان حفظ نباتات قرار گرفته و با جدیت در استان‌های قزوین، زنجان و گیلان که قطب تولید زیتون کشور هستند، دنبال می‌شود.

درخشان بیان کرد: با مقابله گسترده با مگس زیتون طی سال‌های گذشته، خسارت وارده به باغ‌های زیتون ناشی از این آفت بسیار کاهش پیدا کرده به طوریکه در سال 98 که سال طغیان آفت بوده خسارت در مرحله کنسروی بطور متوسط سه درصد و در مرحله روغنی هفت درصد بوده است.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل اینکه سال کم باری درختان زیتون است متاسفانه در بعضی روستاها و باغات سنتی؛ علیرغم تحویل ملزومات مبارزه از سوی مرکز جهاد کشاورزی طارم، باغداران مشارکت و همکاری لازم برای مبارزه را ندارند و در چنین باغاتی احتمال افزایش خسارت آفت وجود دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان