۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دادستان قزوین به آتش‌سوزی ۸۰۰ هکتاری الموت غربی ورود پیدا کرد
کد خبر: ۳۴۴۷۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۰ ساعت: ۱۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

دادستان قزوین به آتش‌سوزی ۸۰۰ هکتاری الموت غربی ورود پیدا کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: آتش‌سوزی در ۸۰۰ هکتار از اراضی روستای لات منطقه حفاظت شده الموت غربی واقع در استان قزوین به علت وجود دو مظنون وارد تحقیقات جدی‌تر قضایی شد.

دادستان قزوین به آتش‌سوزی ۸۰۰ هکتاری الموت غربی ورود پیدا کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حسن عباس‌نژاد در حاشیه بازدید از منطقه لات منطقه حفاظت شده الموت غربی که با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، مدیریت بحران استان قزوین و هیئت همراه صورت گرفت، اظهار کرد: متاسفانه این آتش سوزی به میزان۸۰۰ هکتار به مراتع و جنگل‌های متراکم ارس چند صد ساله در ارتفاعات آسیب جدی زده است.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود دو مظنون در آتش زدن این مناطق حفاظت شده دخالت داشته باشند، افزود: دستگاه قضایی استان با دستور رئیس کل دادگستری و حضور معاون دادستان و قاضی منطقه الموت غربی در محل حادثه و پیگیری دادسرا و دادگستری به دنبال پیدا کردن سرنخ‌های این آتش سوزی هستند.

عباس‌نژاد بیان کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت به حیات وحش در این مناطق به دست نرسیده است، اما از بین رفتن پوشش گیاهی و درختان با عمر بالا باعث شد تا به بررسی راهکاری متفاوت و مناسب در خصوص نگهداری مناطق، مدیریت منسجم و یکپارچه بیندیشیم و برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: اطلاعات دقیق‌تر از میزان خسارات ناشی از این آتش سوزی پس از ارزیابی کارشناسان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پایان گفت: آتش سوزی ارتفاعات منطقه روستای لات الموت غربی با حضور پرتلاش و ایثارگرانه همکاران و مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین، منابع طبیعی، بسیج و سپاه و نیروهای مردمی بعد از ۳۰ ساعت مهار شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان