۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ثبت‌نام "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" آغاز شد/ ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر در قزوین
کد خبر: ۳۴۴۷۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۰ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین:

ثبت‌نام "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" آغاز شد/ ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر در قزوین

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی برای ۱۵۰۰ نفر در استان را دارد.

ثبت‌نام "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" آغاز شد/ ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر در قزوین

فرشاد پیله‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به آسیب‌های واردشده به بسیاری از مشاغل بر اثر شیوع کرونا ویروس و شرایط ناشی از آن، لزوم توجه به الگوی توسعه مشاغل خانگی با هدف کمک به رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه این مشاغل در اقتصاد کشور، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی آغاز شده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک ‌نهاد توسعه‌ای، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وظیفه دارد سه مرحله "شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی"، "توانمندسازی متقاضیان" و "اتصال به بازار با هدف ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی" برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشور را به سرانجام رساند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین عنوان کرد: طرح ملی "توسعه مشاغل خانگی" هم‌زمان با سراسر کشور در قزوین نیز اجرایی خواهد شد و شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است که علاقه‌مندان می‌توانند نهایتاً تا هفتم مهرماه سال جاری در سایت inhb.ir ثبت‌نام کنند.

وی  بیان کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام، غربال‌گری و راستی آزمایی می‌شوند؛ سپس آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار از وظایف بعدی جهاد دانشگاهی بوده که با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام می‌شود.

پیله‌چی با بیان اینکه مشاغل در رسته‌های میراث فرهنگی، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی و تکمیلی است، افزود: برای فاز نخست مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان شناسایی ‌شده است که متقاضیان می‌توانند در ۳۲۰ رشته ثبت‌نام کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: گاهی متقاضیان تخصص ندارند که باید آموزش ببینند و یا اینکه تخصص دارند ولی نمی‌توانند محصول خود را در بازار به فروش برسانند که با ورود و مشارکت پیشران‌ها این مشکل حل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: گاهی متقاضیان توانایی خرید مواد اولیه و اتصال به بازار را ندارند که این افراد از طریق پیشران‌ها بهتر می‌توانند در مشاغل خانگی فعالیت کنند؛ البته افرادی که به‌صورت انفرادی در مشاغل خانگی فعالیت دارند مواد اولیه را خُرد خریداری می‌کنند که این امر باعث افزایش قیمت مواد اولیه و محصول آنان می‌شود که اتصال آنان به پیشران‌ها موجب از بین رفتن این مشکلات خواهد شد.

پیله‌چی در پایان بابیان اینکه این طرح سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی برای ۱۵۰۰ نفر در استان قزوین را دارد، تصریح کرد: امیدواریم با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال "جهش تولید" باشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان