۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ثروتمندترین زن دنیا کیست؟
کد خبر: ۳۴۴۷۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۹ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

ثروتمندترین زن دنیا کیست؟

بلومبرگ بر اساس شاخص‌های خود ثروتمندترین زن جهان را معرفی کرد.

ثروتمندترین زن دنیا کیست؟
 

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین به نقل از شبکه فاکس بیزنس، مکنزی اسکات با کسب عنوان ثروتمندترین زن دنیا، در کنار همسر سابق خود جف بزوس در صدر فهرست میلیارد‌های آمریکایی و دنیا قرار گرفت.

بر اساس شاخص میلیارد‌های بلومبرگ، همسر سابق مدیر عامل آمازون با دارا بودن ثروت خالص ۶۷.۴ میلیارد دلار، عنوان ثروتمندترین زن دنیا را از آن خود کرده است. او در میان ثروتمندان مرد و زن دنیا در رتبه دوازدهم قرار دارد.

اسکات تنها در سال گذشته میلادی ۳۰.۳ میلیارد دلار به ثروت خود افزود. همسر سابق رئیس آمازون در حالی که در اوایل ماه اوت در رتبه چهارم ثروتمندترین زن دنیا قرار داشت، اکنون به صدر این فهرست نقل مکان کرده است. رشد چشمگیر سهام شرکت آمازون، که ۴ درصد از آن در مالکیت اسکات قرار دارد، علت عمده افزایش اندوخته ثروت این زن آمریکایی است.

غول آمریکایی آمازون تنها طی یک هفته گذشته با ثبت رکوردی بی سابقه ارزش هر سهم خود را به بیش از ۳ هزار و ۴۰۳ دلار رساند. این رکورد بی سابقه همچنین سبب شد ثروت جف بزوس را از ۲۰۰ میلیارد عبور کند.

مکنزی اسکات در سال ۲۰۱۹ پس از جدایی از مالک آمازون، ۴ درصد از سهام این شرکت بزرگ آمریکایی را از آن خود کرد. در آن زمان این ثروت او را به رتبه سوم زنان ثروتمند دنیا ارتقا داد. همسر سابق بزوس پیشتر اعلام کرده بود که مقدار زیادی از ثروت خود را صرف امور خیریه خواهد کرد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان