۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کمیسیون فضای مجازی در مجلس تشکیل می‌شود
کد خبر: ۳۴۴۶۶۰ نویسنده: روح‌الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۸ ساعت: ۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس:

کمیسیون فضای مجازی در مجلس تشکیل می‌شود

نمایندۀ مردم بوئین‌زهرا در مجلس گفت: تلاش داریم کمیسیون فضای مجازی در مجلس تشکیل ‌شود تا مسائل فضای مجازی در سطح کشور رصد شده و پهنای باند در بسیاری از استان‌ها افزایش یابد.

کمیسیون فضای مجازی در مجلس تشکیل می‌شود

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین با اشاره به اهمیت شبکۀ ملی اطلاعات اظهار کرد: امروز از فضای مجازی به عنوان دهکدۀ جهانی یاد می‌شود و رهبری نسبت به این فضا، تأکیدات ویژه‌ای دارند و این تأکیدات می‌تواند برای کشور راهگشا باشد.

وی افزود: در شرایط موجود و بروز برخی از مسائل همچون کرونا و موضوع تدریس دانش‌آموزان در فضای مجازی، اهمیت موضوع شبکۀ ملی اطلاعات و فضای مجازی دوچندان شده است.

نمایندۀ مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توجه ویژه‌ای به موضوع فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی شده است؛ تلاش داریم کمیسیون فضای مجازی در مجلس تشکیل ‌شود تا مسائل فضای مجازی در سطح کشور رصد شده و پهنای باند در بسیاری از استان‌ها افزایش یابد.

عباسپور ادامه داد: باتوجه به اینکه فضای مجازی و شبکۀ ملی اطلاعات به عنوان یک موضوع با مسائل داخل و خارج کشور و مسائل بین‌المللی در ارتباط است، نیاز است توجه ویژه‌ای به آن در کشور شود.

وی اضافه کرد: تشکیل کمیسیون فضای مجازی به عنوان یک کمیسیون تخصصی، مناسب است و البته نمایندگان به این موضوع توجه دارند؛ فرمایشات رهبری در این خصوص باید چراغ راهی برای نمایندگان در تصمیم‌گیری‌ها باشد.

امنیت روانی خانواده‌ها را در فضای مجازی نمی‌توان نادیده گرفت

نمایندۀ مردم بوئین‌زهرا در مجلسی تصریح کرد: امیدواریم با اقداماتی که توسط مجلس و دولت انجام می‌شود، فضای مجازی متناسب با منافع کشور ایجاد و خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شود.

عباسپور گفت: رایزنی‌هایی با نمایندگان در بخش کمیسیون فرهنگی و اصل نود مجلس صورت گرفته است؛ برای شکل‌گیری شبکۀ ملی اطلاعات و تشکیل کمیسیون فضای مجازی نیاز است یک جمع‌بندی از سوی افراد متخصص و کاردان در دولت، مجلس و وزارت علوم صورت بگیرد و خروجی آن در قالب یک قانون مدون و تصویب شده با نظارت مجلس انجام و مشکلات حل شود.

وی مطرح کرد: تا زمانی که قانون فضای مجازی نهایی نشده و کمیسیون فضای مجازی تشکیل نشده است، لازم است دستگاه‌های نظارتی وظیفۀ نظارتی خود را انجام دهند.

نمایندۀ مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: علاوه بر اینکه شورای عالی فضای مجازی در زمینه فضای مجازی فعالیت می‌کند، کمیسیون‌های مجلس و دستگاه‌های مرتبط تا زمان تدوین قانون می‌توانند در زمینه فعالیت فضای مجازی پیشقدم باشد.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: امنیت روانی، حفظ خانواده‌ها، جوانان و حیثیت آنها را در فضای مجازی نمی‌توان نادیده گرفت و دستگاه‌ها تا زمان تصویب قانون فضای مجازی و تشکیل کمیسیون آن موظفند به فضای مجازی توجه کنند و براساس وظایف قانونی خود عمل کنند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان