۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مدیران و مسئولان همه محتاج صداقت و جوانمردی هستیم/ از آحاد جامعه برای رعایت اصول بهداشتی در محرم قدردانی می‌کنم
کد خبر: ۳۴۴۴۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۷ ساعت: ۱۴:۱۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

مدیران و مسئولان همه محتاج صداقت و جوانمردی هستیم/ از آحاد جامعه برای رعایت اصول بهداشتی در محرم قدردانی می‌کنم

امام‌جمعه قزوین در برنامه سروش آسمانی گفت: مدیران و مسئولان همه محتاج صداقت و جوانمردی هستیم، سیدالشهدا به ما درس جوانمردی و آزادگی دادند.

مدیران و مسئولان همه محتاج صداقت و جوانمردی هستیم/ از آحاد جامعه برای رعایت اصول بهداشتی در محرم قدردانی می‌کنم

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در برنامه تلویزیونی سروش آسمانی که به صورت زنده از شبکه قزوین پخش می‌شود، با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: امیدواریم خداوند عنایت کند در این ایام سوگواری بتوانیم از مکتب عرفانی و معرفتی امام حسین(ع) استفاده کنیم و از برکات این لحظات بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و تمام انسان‌های متعالی داشتن روح عبودیت و بندگی است؛ همان طور که خداوند فرمود شما را برای عبادت و بندگی آفریدیم و آنچه ما از حضرت علی اکبر(ع) شاهد بودیم، درک معارف الهی بود که همراه اولیا و انبیا شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ما نباید حضرت علی اکبر(ع) را صرفاً فرزند سیدالشهدا بدانیم بلکه ایشان در بندگی متعالی شد و شاگرد محضر امام حسین(ع) بود و علاوه بر ظاهر در اخلاق هم بسیار به پیامبر اسلام(ص) شباهت داشت.

وی ادامه داد: درباره پیامبر(ص) شنیده‌ایم که ایشان دارای خلق عظیم بود و وقتی می‌گویند اخلاق حضرت علی اکبر(ع) شبیه اخلاق رسول خدا است، یعنی انسانی متعالی است.

امام جمعه قزوین اطهار کرد: حضرت علی اکبر(ع) دارای فتوت و جوانمردی است، همانطور که می‌دانیم جوانی اختیاری نیست بلکه گذر عمر، ما را از کودکی به نوجوانی و از نوجوانی به جوانی می‌رساند و این گذران عمر در اختیار ما نیست اما آنچه حضرت را به تعالی رساند، برخورداری از روح جوانمردی و فتوت بود که تمام پیامبران از این ویژگی عظیم برخوردار بودند.

شهید بابایی صداقت و جوانمردی را ترویج داد

وی اضافه کرد: امروز در زندگی و از کودکستان تا دانشگاه و از حوزه علمیه تا مدیران و مسئولان همه محتاج صداقت و جوانمردی هستیم این روح جوانمردی و عزت درونی و بزرگ منشی مسئله‌ای است که یاران کربلا این ویژگی را دارا بودند.

عابدینی عنوان کرد: یکی از کارکنان شهید بابایی که در پایگاه هوایی اصفهان خدمت می‌کرد نزد وی آمد و اظهار داشت که منزلش مناسب زندگی برایش نیست و اظهار مشکل و درماندگی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: این فرمانده شهید کلید منزل خود را به این کارمند داد و گفت بعد ۲۴ ساعت اسباب و اثاثیه خود را به این آدرس منتقل کن، بعدا همه متوجه شدند که شهید بابایی آدرس منزل خود را به این فرد گرفتار داده است و ۲۴ ساعت فرصت را درخواست کرده که اثاثیه خود را جابجا کند، این رویه فتوت و جوانمردی است که این شهید بزرگوار داشتند و باید الگوی همه مسئولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شهید بابایی عدالت را با همه زیبایی‌هاش به مردم نشان و مهربانی را ترویج دادند، صداقت و همدلی از شاخصه‌های اصحاب سیدالشهدا است که در عاشورا این وقایع را به بهترین شکل مشاهده کردیم و باید از همه این ویژگی‌ها بهره بگیریم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: کسی که صاحب نفس مطمئنه می‌شود، صاحب همه ویژگی‌های اخلاقی خوب می‌شود، خدای متعال می‌خواهد همه انسان‌ها صاحب نفس مطمئنه شوند، برای همین قرآن و پیامبران و امامان را برای هدایت ما فرستاد.

عابدینی گفت: در قرآن کریم می‌خوانیم ای کسانی که ایمان آورده‌اید زیاد اهل ذکر باشید، یعنی مبادا در هر عرصه‌ای خدا را فراموش کنید هر راهی انتخاب می‌کنید، هر صحبتی می‌کنید خدای متعال را درنظر بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: انسان مؤمن باید دائم به یاد خدا باشد و هیچ زمانی نباید از ذکر غافل باشیم؛ قرآن کریم، نماز، حج، روزه و بندگی خدای متعال ذکر است و این عبادات برای این است که ما دائم الذکر باشیم و همیشه خود را در محضر خدای متعال بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اگر ما اهل ذکر نباشیم و با یاد و نام خدا زندگی نکنیم، زندگی ما پر از استرس، ناآرامی، آشوب، ناراحتی و مشکلات است و همه بدی‌ها و گرفتاری‌ها و ظلم و تجاوزها در جامعه رواج پیدا می‌کند و انسان اهل استرس و اضطراب می‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر انسانی اهل ذکر باشد، با خوشحالی، آسایش و آرامش زندگی می‌کند و اهل نفس مطمئنه می‌شود و این لیاقت را پیدا می‌کند که هم خدا از ما خشنود شود و هم ما از خدا راضی باشیم؛ سیدالشهدا و یاران ایشان مخاطب این آیه هستند و با قلبی مطمئن و روحی آرام به سمت خداوند حرکت کردند.

وی افزود: اگر انسانی دارای نفس مطمئنه شود غیر خدا چیزی را نمی‌بیند و غیر از رضایت خدا به دنبال چیزی نمی‌رود و همچون سردار سلیمانی در پی شهادت حرکت می‌کند و از همه می‌خواهد که برای شهادتش دعا کنند.

عابدینی بیان کرد: در مسیر کربلا امام حسین(ع) به یارانش فرمودند هرچه ظرف و مشک دارید پر از آب کنید‌، در مسیر به لشکر حربن یزید ریاحی رسیدند که در بیابان دچار تشنگی و بی آبی شده بودند، امام(ع) فرمودند به تشنگان لشکر آب دهید و آن‌ها را سیراب کنید، اباعبدالله الحسین(ع) با اینکه می‌دانستند لشکر دشمن است، جوانمردی به خرج می‌دهد و آن‌ها را سیراب می‌کند و ما را با فرهنگ جوانمردی آشنا می‌کند و زمینه ساز هدایت حربن یزید ریاحی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کسی که در عرصه بندگی که زیربنای جوانمردی است، قدم برمی‌دارد از ابتدا این بنا را دارد تا با خدا معامله کند و اگر کسی با خدا معامله کند این فرد با مردم خوب رفتار خواهد کرد و رفتاری انسانی در جامعه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما می‌دانیم که راه خدا از میان خلق می‌گذرد، نمی‌شود کسی حرف از خدا بزند اما دغدغه اقتصاد، عدالت، فرهنگ و مشکلات مردم را نداشته باشد؛ یعنی اگر با خدای متعال معامله کنیم همه مسیرهای ما هموار می‌شود.

امام جمعه قزوین به اهمیت اخلاق خوب و جوانمردی در اسلام اشاره کرد و گفت: در روایت می‌خوانیم مردی از شامات به مدینه آمد و وقتی امام حسن مجتبی(ع) را دید، شروع کرد به توهین و بی ادبی نسبت به ایشان اما امام با محبت رو به مرد شامی کرد و گفت مشخص است تو غریبه هستی و با جوانمردی شروع به محبت به وی کرد. این رفتار امام حسن(ع) زمینه ای شد که این مرد شامی با محبت اهل بیت(ع) از مدینه خارج شد.

طرح هر کوچه یک حسینیه برنامه خوبی است

عابدینی با اشاره به برگزاری عزاداری محرم در ایام کرونا گفت: جا دارد صمیمانه از هیئات مذهبی، سخنرانان محترم، مداحان گرامی و آحاد علاقه‌مندان به سیدالشهدا(ع)، خیرین و کسانی که هرساله سفره پهن می‌کردند اما امسال وارد توزیع بسته‌های معیشتی شدند تشکر ویژه کنیم که اصول بهداشتی را رعایت کردند.

وی بیان کرد: امسال شاهد برگزاری نوعی خاص از عزاداری محرم بودیم و صدا و سیما و رسانه‌ها هم خوب به میدان آمدند و توانستیم مجالس عزاداری را در محیط‌های باز برگزار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: همچنین برگزاری برنامه هر کوچه شهید یک حسینیه که توسط مجموعه های مختلف برگزار شد مراسمات خوبی بود که عاملی برای برگزاری عزت‌مندانه ایام عزاداری سیدالشهدا شد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان