۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وجود بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی با پتانسیل آلودگی بالا در قزوین
کد خبر: ۳۴۴۳۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۴ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اعلام کرد

وجود بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی با پتانسیل آلودگی بالا در قزوین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی با قابلیت آلایندگی آب، خاک و هوا در سطح این استان مستقر هستند.

وجود بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی با پتانسیل آلودگی بالا در قزوین

حسن عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: استان قزوین با دارا بودن واحدهای متعدد، یکی از قطب‌های صنعتی کشور است که در بازار محصولات، حمل و نقل و کارآفرینی کشور نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن استان قزوین در نزدیکی پایتخت و دارا بودن قابلیت‌های مختلف در زمینه پیشرفت صنعتی، کشاورزی، اشتغال از دیرباز مورد توجه صاحبان صنعت بوده که منجر به ایجاد بیش از ۱۴ شهرک  صنعتی و استقرار بیش از سه هزار واحد صنعتی شده است که از این تعداد  بیش از ۵۰۰ واحد دارای پتانسیل بالای آلودگی محیط زیست در استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: از این تعداد واحد مشخص شده که در ۱۳ گروه صنعتی مستقر است تعداد ۱۴۶ واحد خود اظهاری انجام داده، ۲۲۱ واحد دارای تصفیه‌خانه و18 واحد دارای سیستمonline ،۱۰ واحد مشمول ارزیابی و ۹۷ واحد دارای سپتیک تانک است.

وی در ادامه گفت: تمام واحدهای صنعتی دارای پتانسیل آلودگی در سطح این استان تحت پایش و نظارت کارشناسان اداره کل و واحدهای تابعه بوده و بصورت شبانه روز بازدید و مورد پایش قرار می‌گیرد.

عباس‌نژاد اظهار کرد: واحدهای صنعتی استان در صورت داشتن هرگونه آلودگی و تخریب محیط زیست پس از دریافت اخطاریه و عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست به مراجع قضایی ارجاع و بعنوان صنایع آلاینده جهت برخورد قانونی با آنها معرفی خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: تمام تلاش حفاظت محیط زیست این استان در جهت کاهش بار آلودگی و اثرات آن در واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی و استفاده بهینه از سیستم‌های کنترلی و اصلاح و بازسازی فرایندهای تولید و افزایش راندمان بهره‌وری با کمترین آسیب به محیط زیست و رفع آلودگی است.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان