۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عقلانیت شیعه را در محرم به جهانیان نشان می‌دهیم/ در معرفی شهید "رجایی" به عنوان الگوی مدیریتی ضعیف عمل کرده‌ایم
کد خبر: ۳۴۴۲۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۳۰ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

عقلانیت شیعه را در محرم به جهانیان نشان می‌دهیم/ در معرفی شهید "رجایی" به عنوان الگوی مدیریتی ضعیف عمل کرده‌ایم

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با بیان اینکه ما باید در عزاداری محرم عقلانیت مذهب شیعه را نشان دهیم، گفت: دشمنان ما و در راس آنها وهابیت منتظر بودند در داستان کرونا مذهب شیعه را مورد هجمه قرار دهند، اما علمای شیعه در این حوزه خوب عمل کردند.

عقلانیت شیعه را در محرم به جهانیان نشان می‌دهیم/ در معرفی شهید "رجایی" به عنوان الگوی مدیریتی ضعیف عمل کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که امروز(پنج شنبه) در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این روزها کارکرد رسانه‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی حول سبک زندگی رقم می‌خورد، ما باید سبک زندگی پیامبر و امامان و سیدالشهدا را در این حوزه ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه لطمه‌هایی که امروز در حوزه فضای مجازی به ما وارد می‌شود، بسیار خسارت بار است، افزود: ما یک الگویی در این زمینه در قزوین داریم که می‌تواند مشکل گشا باشد، در قزوین الگویی مثل شهید رجایی می‌تواند به ترویج سبک زندگی کمک کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه در معرفی شهید رجایی به عنوان الگوی برتری برای مدیران ضعیف عمل کرده‌ایم، عنوان کرد: ایثار، شهادت، جوانمردی‌ها، گذشت و صداقت درس‌هایی است که حماسه حسینی به ما می‌دهد که این روزها با وجود شیوع کرونا به این ویژگی‌ها نیاز بیشتری داریم.

وی با بیان اینکه ما باید در عزاداری محرم عقلانیت مذهب شیعه را نشان دهیم، تصریح کرد: دشمنان ما و در راس آنها وهابیت منتظر بودند در داستان کرونا مذهب شیعه را مورد هجمه قرار دهند، اما علمای شیعه در این حوزه خوب عمل کردند و با فتواهای خوب توانستند این فضا را مدیریت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اذعان کرد: در ایام محرم باید مدلی عقلانی ارائه دهیم تا به جهان نشان دهیم مردم ما علی‌رغم دلبستگی به حماسه حسینی اما حاضرند این ارادت خود را در مدل جدید نشان دهند و اجازه نخواهند داد که از عملکرد ما سوءاستفاده کنند.

وی بیان کرد: صدا و سیما باید در حوزه تبیین سیره سیدالشهدا و تبعیت مردم از علما پیشقدم باشد، در ایام محرم مردم حس عاشورایی دارند و بیان و کلام آنها می‌تواند پاسخگوی گزافه‌گویی دشمنان ما در دنیا باشد.

علمداران قزوین محرم امسال علم‌های خود را بیرون نمی‌آورند

حجت الاسلام زهرایی در ادامه این جلسه بیان کرد: در استان قزوین دوهزار و ۱۲ هئیت داریم و احتمال برگزاری عزاداری ۸۰۰ هییت وجود دارد، اما تاکنون ۴۲۰ درخواست مجوز داده شده است، یعنی نیمی از هیئت‌هایی که احتمال برگزاری وجود دارد تاکنون در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: علمداران قزوین اعلام کرده‌اند که امسال علم‌های خود را برای مراسم عزاداری حاضر نمی‌کنند که همکاری این عزیزان در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: در ایام محرم ۷۰ دقیقه مصاحبه ضبط شده تهیه شده و به صورت یک دقیقه‌ای انجام شده که در این کلیپ‌ها چهره‌های شاخص فرهنگی، ورزشی و اجتماعی درباره محرم و عرض ارادت به سیدالشهدا صحبت می‌کنند.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان