۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فرهنگ مینودری همچنان میزبان "دی جی" در مجالس مختلط/ پلیس امنیت یا اداره کل ارشاد؛ چه کسی پاسخگوست؟
کد خبر: ۳۴۴۲۱۶ نویسنده: شیدا یاوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۷ ساعت: ۱۳:۵۸ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

فرهنگ مینودری همچنان میزبان "دی جی" در مجالس مختلط/ پلیس امنیت یا اداره کل ارشاد؛ چه کسی پاسخگوست؟

گویا جایگاه اسلامی و ایرانی یک زن ایرانی تغییر کرده بود و ما در صفحات مجازی می‌دیدیم که زنان ایرانی به راحتی در کنار مردان نوازنده یا خواننده مشغول برگزاری مراسم هستند.

فرهنگ مینودری همچنان میزبان "دی جی" در مجالس مختلط/ پلیس امنیت یا اداره کل ارشاد؛ چه کسی پاسخگوست؟

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌ قزوین؛_____شیدا یاوری.

به راستی در دل شهر چه می‌گذرد، چندی پیش هم همین جمله را نوشتیم و از ماجرای صدای دختر جوانی گفتیم که این روزها کمتر مجالسی است که از حضور و صدای او خالی باشد.

ماجرا از این قرار بود که دختر جوان دهه‌ی هفتادی نُقل مجالس عروسی و شادی شده‌بود و آوازه‌ی صدای او در فضای مجازی نیز دلبری می‌کرد.

با رصدهایی که در فضای مجازی انجام شد موفق شدیم تا با مدیر برنامه‌ی این خانم جوان تماس بگیریم. بعد از تماس خود را به عنوان مشتری معرفی کرده و از وی خواستیم تا شرایط حضور این دی‌جی جوان در مراسم تولد را برایمان بگوید.

از پس حرف‌هایش متوجه شدیم که قیمت سه ساعت حضور دی‌جی در مراسم تولد از ۸۰۰ هزار تومان آغاز شده و بسته به امکانات موسیقی، این قیمت افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین این دختر جوان با حضور در مراسم مختلط و در ایامی که با سوگواری ائمه مقارن است، اگر وزارت ارشاد مطلع نشود مشکلی ندارد.

مجدد پیگیری‌ها را از طریق فضای مجازی ادامه دادیم؛ البته در این خصوص باید گفت صفحه‌ی شخصی این دی‌جی جوان خصوصی نبود و تعداد دنبال‌کنندگان او هزاران نفر بودند که از پست‌ها و داستان‌های لحظه‌ای او در مراسمات مختلف مطلع می‌شدند.

بار دیگر به عنوان مشتری مراسم عروسی با وی تماس گرفتیم تا از شرایط حضور دی‌جی جوان در مراسمات عروسی مطلع شویم و البته تصریح کردیم که مشکلی با هزینه نداریم و کیفیت مراسم برایمان در اولویت قرار دارد.

نرخ قیمت‌ها از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز می‌شد و بنا به درخواست مشتری با اضافه شدن نوازندگان و خوانندگان خانم‌ و آقا، تلویزیون شهری و سایر امکانات این مبلغ به ۱۲ میلیون تومان هم می‌رسید.

برای وی از وضعیت حضور تمام مهمانان اعم از خانم و آقا در باغ گفتیم تا از شرایط وی برای حضور در مجالس مختلط آگاه شویم که در ابتدا با مخالفت مواجه شدیم و این منشی به ما گفت که این کار خلاف مقررات است و اگر اماکن شاهد این ماجرا باشد مشکلات قانونی بسیاری به وجود می‌آید.

به وی اطمینان خاطر دادیم که مجلس خانوادگی‌ است و مشکلی پیش نمی‌آید، بعد از اصرارهای مکرر به دفتر هماهنگی این دی‌جی خانم که یک فروشگاه موسیقی بود دعوت شدیم که البته دراین خصوص باید گفت که هدف وی از دعوت ما مشاهده‌ی وضعیت فکری و ظاهری ما بود.

ما هم بعدازظهر همان روز به عنوان متقاضی با ظاهری تقریبا امروزی راهی آدرس مذکور شدیم.

فضای فروشگاه کاملا تجاری بود و این نشان می‌داد که ماجرا مخفیانه و بدون مجوز و اطلاع وزارت ارشاد درحال برگزاری است.

پسر جوانی که مدیر برنامه بود و تلفنی با ما صحبت کرده بود میزبان ما شد و زمانی که از خط فکری و ظاهری ما اطمینان خاطر پیدا کرد سفره‌ی دل را باز کرد و برایمان از شرایط عروسی گفت.

نرخ قیمت برنامه‌ها از یک میلیون و 500 هزار تومان با حداقل امکانات آغاز می‌شد و قیمت پکیج VIP که شامل نوازنده، در صورت مختلط بودن مراسم شومن آقا (اجرا کننده‌ی نمایش)، خواننده‌ی خانم و سیستم‌های صوتی است، در سطح‌های مختلف بود حدود ۱۲ میلیون آب می‌خورد.

وی برایمان گفت که پک ۱۲ میلیون مشابه برنامه‌های کنسرت است و از تلویزیون‌های شهری، تصاویر و کلیپ‌های عروس و داماد با موسیقی و انیمیشن پخش می‌شود. وی همچنین برایمان تاکید کرد که ۳۵ دقیقه از سه ساعتِ برگزاری مراسم به خواننده‌ی خانم اختصاص داده می‌شود.

عنوان موسیقی‌های منتخب نیز از خوانندگان ایرانی مقیم امریکاست و در صورت مختلط‌شدن مراسم امکان تغییر خواننده و نوازنده وجود دارد و ما برای بخش مختلط شدن که همان قسمت شوک و اوج ماجراست برنامه‌های متنوع‌تری به بخش زنانه ارائه می‌دهیم.

در بخش دیگر صحبت‌های این منشی به برگزاری مراسم در باغ تاکید شد و برای مراسم مختلط صحبت‌هایی شد که ما از بیان آن معذوریم.

بعد از مطلع‌شدن از تمام موارد از فروشگاه خارج شدیم و علاوه بر انتشار گزارش ماجرا را تمام و کمال دراختیار وزارت ارشاد استان قرار دادیم و خودمان نیز در فضای مجازی پیگیر فعالیت‌های این زن جوان بودیم.

با شیوع ویروس کرونا و تعطیل‌شدن تالارها و مراسمات عروسی شاهد توقف‌ کار این خانم بودیم اما حدود یک ماه پس از آغاز سال جدید ماجرا تغییر کرد و فعالیت این خانم با توجه به ممنوعیت بازگشایی تالارها آغاز شد.

مراسمات عروسی و تولد یکی پس از دیگری در صفحه‌ی شخصی این خواننده‌ی جوان قرار می‌گرفت و ما شاهد معرفی برخی تالارها برای برگزاری مراسم در ایام کرونا بودیم.

اما رصد فضای مجازی ما را به دنیای دیگری از موسیقی کشاند و ما متوجه شدیم نه تنها استان قزوین، بلکه در بیشتر نقاط کشور حضور خواننده‌ی زن نقل مجالس شده و صدای بانوان ایرانی آوازه‌ی شبکه‌های مجازی است.

گویا جایگاه اسلامی و ایرانی یک زن ایرانی تغییر کرده بود و ما در صفحات مجازی می‌دیدیم که زنان ایرانی به راحتی در کنار مردان نوازنده یا خواننده مشغول برگزاری مراسم هستند.

برقراری تعادل و حفظ حقوق زن به موازات مرد امری است که اسلام نیز به آن تاکید دارد اما هم‌گام بودن زن با مردان در مواردی که اسلام حد متعارف و مرزی برای آن تعیین کرده مسئله‌ای است که باید در بین مسلمان بیش از پیش لحاظ شود.

امیر ملاحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌قزوین؛ با اشاره به فعالیت دی‌جی خانم در مراسمات اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اجازه‌ی برگزاری کلیه‌ی مراسمات از تالارها ممنوع شده‌است و هیچ تالاری حق برگزاری مراسمات را ندارد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا مسئله‌ی برگزاری مراسمات را از حیطه‌ی اماکن پیگیری کنیم؛ اما چون مسئله‌ی دی جی زن در مراسمات مختلط یک مسئله‌ی فردی است اداره‌ی ارشاد اجازه‌ی برخورد با شخص را ندارد.

وی افزود: مسئله‌ی حضور زن در مراسمات مختلط باید توسط پلیس پیگیری شود و این مسئله ارتباطی با حوزه‌ی کاری ما ندارد و فعالیت ما می‌تواند در قالب اماکن به تالار و در نهایت فروشگاه موسیقی مذبور منتهی شود.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین اذعان کرد: ما به عنوان اداره‌ی راس اجازه‌ی برخورد با شخص را نداریم، مگر اینکه بتوانیم شخص را در حین اجرای برنامه توقیف کنیم که این فرایند نیز طالب مشارکت با پلیس است.

وی گفت: با توجه به عناوین مطرح شده این شخص هیچگونه فعالیت رسمی و دفتر کاری نداشته و این نشان می‌دهد برای توقیف و پیگیری این مسئله باید به صورت نامحسوس و طبق شرایط وارد شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: پیگیری و فعالیت ما بیشتر در حوزه‌ی اماکنی که دارای مجوز از اداره‌ی ارشاد هستند، خلاصه می‌شود و با توجه به شیوع کرونا باید گفت هیچ مجوزی در خصوص اماکن مربوطه نیز صادر نشده‌است.

وی در پایان بیان کرد: به طور کلی مجوزی باتوجه به شرایط مذکور به این گونه افراد ابلاغ نشده و در خصوص این مسئله ما تلاش می‌کنیم مسائل مربوط به اداره ارشاد را پیگیری‌کرده و سایر موارد را به پلیس واگذار کنیم.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان