۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اکثر مردم می‌ترسند یکدیگر را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنند/ درخواست ۳۰میلیارد اعتبار ویژه برنامه‌های ستاد
کد خبر: ۳۴۴۱۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۶ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

اکثر مردم می‌ترسند یکدیگر را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنند/ درخواست ۳۰میلیارد اعتبار ویژه برنامه‌های ستاد

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: بیش از ۳۰ درصد مردم می‌گویند که می‌ترسند امر به معروف و نهی از منکر کنند و نزدیک به  ۲۵ درصد از مردم عقیده دارند که امر به معروف و نهی از منکر اثری بر روی افراد ندارد.

اکثر مردم می‌ترسند یکدیگر را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنند/ درخواست ۳۰میلیارد اعتبار ویژه برنامه‌های ستاد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام روح الله میرزایی در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین که در سالن جلسات دادسرا برگزار شد، با اشاره به جایگاه این ستاد اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اجرای امر به معروف را ندارد چراکه مبحث امر به معروف و نهی از منکر زیربنای انقلاب اسلامی است و باید این ستاد این امر الهی را احیا کند.

وی افزود: با امر به معروف انقلاب اسلامی شکل گرفت و امام (ره) با سلاح امر به معروف و نهی از منکر بود که با دشمنان مقابله کردند و سپس جمهوری اسلامی ایران را تشکیل دادند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: مردم قبل از انقلاب فهمیدند که باید امر به معروف کنند و منکر بزرگی به نام طاغوت را کنار بگذارند تا جامعه اسلامی ساخته شود.

وی گفت: در اغتشاشات 9 دی ماه مردم منکر بزرگ سیاسی را که قصد داشت انقلاب اسلامی را به بیراهه بکشد با امر به معروف کنار زدند و به دشمن اجازه ندادند که بنیان انقلاب را تغییر دهد.

این مقام مسئول گفت: در شرایط‌های سخت مانند سیل و زلزله دیدیم که همه مردم دست به دست یکدیگر دادند و همکاری کردند و در شرایط کنونی می‌بینیم که جامعه پزشکی، طلاب و هیئتی‌ها خط شکن هستند.

وی افزود: علاوه بر کادر درمان همه مردم در گذر از بحران شیوع ویروس کرونا همکاری کردند که این همکاری باعث شده همه مردم به یکدیگر امر به معروف کنند تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به خود و افراد جامعه آسیب نزنند.

امر به معروف و نهی از منکر را نباید فقط در حوزه عفاف و حجاب ببینیم

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در کشور، ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد که محقق شدن این ستاد توانست نتایج خوشایندی نسبت به کشورهای دیگر در وضعیت کنونی به دنبال داشته باشد.

میرزایی تاکید کرد: امروزه همانند ویروس کرونا که توجه بسیاری به آن می‌شود و برای گذر از این بحران، ستاد آماده به خدمتی تلاش دائمی می‌کند نیز باید به امر به معروف و نهی از منکر هم توجه مطلوبی صورت گیرد چراکه این امر اگر به درستی احیا شود می‌تواند از آسیب‌های وارده به جامعه جلوگیری کند.

این مقام مسئول ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر جزو اولین فرمایشات امام راحل در تشکیل جمهوری اسلامی است که در بیشتر سخنرانی‌های خود مردم را به این امر الهی دعوت می‌کردند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اذعان کرد: در سال 72 جمعی از بزرگان برای تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر خدمت رهبری رسیدند که در آن جلسه رهبر معظم انقلاب سخنان محکمی را در رابطه با این موضوع بیان کردند و تذکر دادند که شما فقط ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیستید و باید در ابتدا مسئول احیای این امر و سپس اجرای آن در جامعه باشید.

این مقام مسئول با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شرایط آموزش صحیح این امر را در اختیار مردم بگذارد، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز واجب است و باید آموزشی برای این امر محقق شود تا همه مردم خود را موظف به احیای این امر بدانند.

وی افزود: از افکار سنجی‌های بدست آمده متوجه شدیم که بیشتر مردم می‌ترسند که به یکدیگر امر به معروف و نهی از منکر کنند پس می توان نتیجه گرفت که ظرفیت و بستر این امر در جامعه فراهم نشده است.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر را نباید محدود و منحصر به یک موضوع کرد و باید این امر را از همه جهات مورد بررسی قرار داد چراکه حوزه‌های گوناگونی را دربر می‌گیرد و مهمترین حوزه آن حوزه مسئولین جامعه است که بر مبنای دینی قرار دارد و باید در این حوزه خدامحور عمل کرد.

ظرفیت و بستر اجرای امر به معروف در جامعه فراهم نشده است

این مقام مسئول گفت: امر به معروف را نباید فقط در حوزه عفاف و حجاب ببینیم و تنها وظیفه ستاد در این حوزه نیست و تا کنون اشتباه ما این بوده که این امر را فقط در بحث حجاب محدود کرده‌ایم؛ اگر فضایی محقق کنیم و امر به معروف را در حوزه‌های گوناگون آموزش دهیم نتیجه عملی مطلوبی نمایان خواهد شد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور عنوان کرد: اصل بیانیه گام دوم موردی به غیر از امر به معروف و نهی از منکر نیست و اگر آمر بودن را در امر به معروف و نهی از منکر را از لحاظ فقهی شرط بدانیم نتیجه بهتری نمایان خواهد شد.

میرزایی ابراز کرد: بیش از 30 درصد مردم می‌گویند که می‌ترسند امر به معروف و نهی از منکر کنند و نزدیک به  25 درصد از مردم عقیده دارند که امر به معروف و نهی از منکر اثری بر روی افراد ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در سال گذشته 45 میلیارد تومان اعتبار برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور درخواست شد که 15 میلیارد تومان آن تامین شد و برای امسال مبلغی به میزان 30 میلیارد تومان درخواست شده است.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: ما در گام دوم به دنبال این هستیم که تمامی شعب‌های امر به معروف و نهی از منکر فعال‌تر شوند که در این رابطه تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین ناجا، قوه قضائیه و  ستاد تنظیم شده که امیدواریم بتوانیم ریل مناسبی برای احیای این امر اجرایی کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای احیای فضای امر به معروف و نهی از منکر باید به جای توهین، مطالبه‌گری صورت گیرد که اگر مطالبه‌گری صحیح در جامعه اجرایی شود یک بار سنگین از دوش انقلاب برداشته می‌شود.

میرزایی در پایان گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر گفتمان عمومی مردم جامعه شود باعث می‌شود که جرم‌ها و معضلات بزرگ جامعه برطرف شود.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان