۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گندزدایی مناطق غرب قزوین توسط قرارگاه جهادی حضرت زینب(س)/ ۱۰ هزار پرس غذای گرم در عید غدیر توزیع شد
کد خبر: ۳۴۴۱۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۵ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

یک جهادگر بسیجی عنوان کرد

گندزدایی مناطق غرب قزوین توسط قرارگاه جهادی حضرت زینب(س)/ ۱۰ هزار پرس غذای گرم در عید غدیر توزیع شد

 یک جهادگر بسیجی گفت: از همان روزهای ابتدایی این گروه جهادی با عضویت شش نفر کار سم پاشی محلات را آغاز کرد و به تدریج گروه‌های بسیج محلات به گروه اضافه شدند به طوری‌که شبی ۱۵۰ تا ۲۰۰نفر برای گندزدایی محلات حاضر می‌شدند.

گندزدایی مناطق غرب قزوین توسط قرارگاه جهادی حضرت زینب(س)/ ۱۰ هزار پرس غذای گرم در عید غدیر توزیع شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با شیوع ویروس کرونا همه ارگان‌ها و اقشار جامعه برای مقابله با این ویروس منحوس پای کار آمدند که نیروهای جهادگر بسیجی از پیشگامان این عرصه بودند که در حوزه‌های مختلف دوخت ماسک، سم پاشی و گندزدایی شهر و روستا، رزمایش کمک مومنانه و کمک به کادر درمان فعالیت کردند که همچنان هم ادامه دارد.

امین عادل پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درخصوص اقدامات گروه جهادی حضرت زینب(س) در مساجد مناطق غرب شهر قزوین اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن و قرار گرفتن مردم در تنگنا از همان روزهای ابتدایی این گروه جهادی با عضویت شش نفر کار سم پاشی محلات را آغاز کرد و به تدریج گروه‌های بسیج محلات به گروه اضافه شدند به طوری‌که شبی 150 تا 200نفر برای گندزدایی محلات حاضر می‌شدند.

جهادگر قرارگاه جهادی حضرت زینب (س) افزود: این قرارگاه در مسجد حضرت ابوالفضلیه منبع آب تشکیل شد اما با برای انجام عملیات با گروه‌های مسجد زینبیه و چهارده معصوم هادی آباد که درغرب قزوین قرار دارند، همکاری داشتیم.

وی بیان کرد: جهادگران معمولا با تجهیزات شخصی خود نظیر دستگاه سم پاشی و تراکتور برای انجام عملیات شبانه سم پاشی محلات از اقبالیه، فارسیان و مناطق اطراف قزوین حضور داشتند و شبی هشت هزار لیتر محلول ضدعفونی استفاده می‌کردیم.

عادل پور ابراز کرد: همراه با گروه‌های جهادی به صورت شبانه در مناطق غرب شهر قزوین شامل محلات نظام وفا، میدان مادر، میدان حسن پور،حیدری، میرداماد و شهرک عارف گندزدایی می‌کردیم و شب‌هایی که بارندگی بود و چون شرایط طوری بود که نمی‌توانستیم به گندزدایی کوچه و خیابان بپردازیم لذا داخل مجتمع‌های سطح شهر را سم پاشی می‌کردیم.

این جهادگر بسیجی با اشاره به اینکه این طرح به مدت دو ماه کامل طی دوران قرنطینه استان‌ها هر شب صورت ‌می‌گرفت، اذعان داشت: در این طرح، تمام موسساتی که در خواست ضدعفونی مراکز را داشتند نظیر آسایشگاه‌های سالمندان امیرالمومنین در جاده کورانه، مراکز توانبخشی و برخی از مدارس غیرانتفاعی و دولتی شهر قزوین را سم پاشی کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در ماه رمضان باتوجه به سفارشات مقام معظم رهبری در خصوص طرح کمک‌های مومنانه تهیه بسته‌های معیشتی شامل کالاهای اساسی نظیر برنج، مرغ، روغن را برای خانواده‌های نیازمند بر عهده گرفتیم.

عادل پور با اشاره به همکاری خیریه امیرالمومنین درکمک‌های مومنانه گفت: این خیریه چندین سال است که یک هزار خانواده نیازمند را با حمایت‌های مختلف تحت پوشش قرار داده است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کمک‌های مومنانه بار دیگر با همکاری این خیریه، این طرح را در مسجد امام علی (ع) آغاز کردیم که خوشبختانه طی ماه رمضان دو مرحله توزیع بسته‌های معیشتی انجام شد.

این جهادگر بسیجی با بیان اینکه ارزش هر بسته معیشتی 400 هزار تومان برآورد شده بود ادامه داد: در هر مرحله علاوه بر تامین بسته‌های ارزاق برای خانواده‌هایی که تحت پوشش خیریه بودند، چند خانواده در مناطق اطراف را تحت پوشش قرار دادیم.

وی بیان کرد: در هر مرحله برای تامین بسته‌های ارزاق حدود 60 تا 70میلیون تومان هزینه می‌شد همچنین طرح مرغ و آش نذری را داشتیم که فقط در منطقه غرب شهر قزوین انجام می‌شد.

عادل ‌پور عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان به مدت 10 شب به میزان پنج تن آش گرم طبخ و در مناطق غرب قزوین نظیر هادی آباد و نواب توزیع شد.

جهادگر قرارگاه جهادی حضرت زینب (س) با بیان اینکه سومین مرحله از کمک‌های مومنانه در عید قربان انجام شده است، افزود: در عید غدیر 10هزار پرس غذای گرم تدارک دیده شد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبخ و بین خانواده‌‌های نیازمند منطقه غرب قزوین توزیع شد.

وی در خصوص خدمات دهی به بیماران کرونایی در بیمارستان بوعلی گفت: در حین انجام عملیات شبانه سم پاشی محلات، صبح تا عصر همراه با گروه جهادی صراط در بیمارستان‌ها به بیماران خدمات ارائه می‌دادیم و شب‌ها برای عملیات سم پاشی حاضر می‌شدیم.

این جهادگر بسیجی بیان کرد: با توجه به شدت بیماری کرونا و شرایط حساس بیمارستان‌ها تنها تعداد محدودی از اعضای گروه با گروه جهادی صراط که متعلق به جامعه روحانیت بود برای خدمات رسانی ادغام می‌شدیم و اکنون هم جامعه روحانی در بیمارستان حضور دارند.

عادل پور عنوان کرد: برنامه‌ریزی کردیم که قرارگاه حضرت زینب (س) در آینده به یک قرارگاه فرهنگی، سازندگی و پزشکی تبدیل شود که بعد از اتمام کرونا نیز در روستاها حاضر شده و به ارائه خدمات در مناطق محروم و روستایی بپردازیم.

وی ادامه داد: البته در گذشته هم ما به عنوان گروه‌های جهادی همراه پزشکان در مناطق محروم حاضر شده و در بحث دندانپزشکی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و گروه‌ها عمرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خدمات رسانی انجام می‌دادیم لذا بنا داریم که این برنامه‌ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

این جهادگر بسیجی افزود: خوشبختانه با وجود اینکه این طرح آغاز نشده بسیاری از جهادگران برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده‌اند، اگرچه گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی همواره برای خدمات پزشکی در تعطیلات عید و تابستان در روستاها حاضر می‌شوند.

عادل پور در پایان ضمن تقدیر از خدمات خیرین گفت: مردم و خیرین در اجرای این طرح در جهت تهیه بسته‌های ارزاق و محلول‌های گندزادیی بسیار یاری داشتند و همچنین آتشنشانی در بحث تهیه محلول نانو برای ضدعفونی یاری‌گر قرارگاه جهادی حضرت زینب (س) بود.

انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان