۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشکلات برزمین مانده کارگران کنتورسازی قزوین
کد خبر: ۳۴۴۱۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۵ ساعت: ۹:۴۸ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

برگزاری عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشکلات برزمین مانده کارگران کنتورسازی قزوین

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

برگزاری عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشکلات برزمین مانده کارگران کنتورسازی قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

آتش روابط با اسرائیلی‌ها دامن امارات را خواهد گرفت/ تجمیع عزاداری محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار سختی نیست

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه امارات با برقراری ارتباط با صهیونیست‌ها دست به کار خطرناکی علیه خودش زده است، گفت: سران کشور امارات از حوادث گذشته تجربه نگرفته و دست در دستان خونین و جنایتکار اسراییل گذاشته‌اند.

جریان تاریخی "مباهله" باید به‌خوبی تبیین شود/ امام علی(ع) سردمدار تقریب مذاهب است

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین گفت: با نگاهی عمیق و منصفانه به جریان مباهله می‌توان به خاص‌ترین فضیلت امیرالمؤمنین(ع) پی برد؛ چنانچه این فضیلت در طول تاریخ زبانزد عام و خاص بوده است.

۲۹۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در قزوین کشف شد/ بیشترین فوتی‌های تصادفات درون شهری موتورسوار بودند

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه قاچاق ۲۵ درصد افزایش دستگیری داشتیم، عنوان کرد: در حوزه قاچاق کالا نیز به ارزش ۲۹۷ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال کشف شده و ۸۸ درصد کشف کالای قاچاق در استان افزایش داشته است.

ساده زیستی، خشت اول زندگی زوج قزوینی بود/ قصه مرضیه‌ی ورزشکار و مجتبی خواندنی است

مرضیه و مجتبی کریمی دوجوان قزوینی هستند که در سایۀ توکل بر خدا و با تأسی از زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و شهداء، تابوی سنت‌های سختگیرانه و تجمل‌گرایانه ازدواج را شکستند و زندگی جدید خود را شروع کردند.

مسئولان روند گازرسانی به الموت و طارم را جدی بگیرند/ تلاش می‌کنیم روستای "اَندج" ثبت ملی شود

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: تقاضای جدی ما از مسئولان استانی این است که با فعالیت جهادی در روند گازرسانی به روستاها تسریع ایجاد شود.

۱۳نفر از عاملین سوزاندن بقایای کشاورزی به دادگاه قزوین معرفی شدند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین از معرفی ۱۳نفر از عاملین سوزاندن بقایای کشاورزی به دادگاه قزوین خبر داد.

تولید ۲۰ هزار تن تخم‌مرغ در مرغداری‌های قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ هزار تن تخم‌مرغ در واحدهای مرغداری این استان تولید شده است.

۸۷۷ فقره پرونده منتهی به سازش شد/ جمع‌آوری سلاح‌های گرم و سرد در شهرستان تاکستان

دادستان تاکستان گفت: سال گذشته ۸۷۷ فقره پرونده در مجموع کلانتری‌ها و شعبات قضایی شهرستان تاکستان منتهی به سازش شد.

قلمی که هنرمندانه به نگارش درآید، کارآمدتر از سلاح جنگ خواهد بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: اگر به موضوع رسانه و قلم‌ اهمیت داده شود و مباحث مختلف با هنرمندی به نگارش درآید، این قلم‌ می‌تواند خطرناک‌تر و در عین حال زیباتر و کارآمدتر از سلاحی باشد که در میدان جنگ استفاده می‌شود.

دو دفتر پیشخوان دولت در قزوین پلمب شد

کارشناس مسئول بهداشت ‌حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: دو دفتر پیشخوان دولت به علت عدم رعایت ضوابط بهداشتی پلمب شد.

استانداری قزوین برای حل مشکل بافت‌ فرسوده ورود کند/ چرا باید تا ۱۰ سال آبرسانی به شهرک عظیمیه قطع شود؟

عضو شورای شهر قزوین گفت: مشکل شهرک عظیمیه همچنان حل نشده و بیان شده است که تا ۱۰ سال آینده امکان آبرسانی به آن محل وجود ندارد، این موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محدودیت نقش مهندسی در ساخت‌و‌ساز از دلایل افزایش نماهای رومی در قزوین است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: در بخش نما به صراحت اعلام شده که استفاده از نمای رومی طبق مباحث فرهنگی ممنوع است، اما متاسفانه نقش مهندسی در زمان ساخت محدود شده و همین امر یکی از علل استفاده از نمای رومی است.

۵هزار دستگاه یخچال فریزر پارس به کارگران واگذار شد

پنج هزار دستگاه یخچال فریزر جهت تحویل به کارگران متقاضی به کارخانجات ارسال می‌شود و از طریق تعاونی‌های مصرف با مناسب‌ترین قیمت و بازپرداخت اقساط به دست کارگران مجموعه صدر تامین خواهد رسید.

افتتاح ۳۰۰ پروژۀ سازندگی تا پایان شهریورماه در قزوین

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: اجرای پروژه‌های آبرسانی جزو اولویت‌های این سازمان است و افتتاح تقریبا ۳۰۰ پروژه تا پایان شهریور سال‌جاری را در دستور کار داریم.

رسانه‌ها کمبودها و نقاط ضعف را به ما منتقل کنند/ دانش‌آموزان مناطق محروم قزوین با مشکلات آموزشی مواجه‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اصحاب رسانه مسائل مختلف جامعه را به خوبی رصد کرده و کمبودها و نقاط ضعف و قوت را به اطلاع ما برسانند.هم اکنون در حوزه آموزش در فضای مجازی با مشکلاتی مواجه ایم.

نباید باعث دوگانگی بین دین و سلامت شویم/ هیئت‌های قزوین برای برگزاری عزاداری در ایام کرونا توجیه شدند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در کنار نیاز اجتماعی و معیشتی باید نیاز معنوی افراد را نیز تامین کرد؛ بنابراین برگزاری مراسم عزاداری محرم دارای اهمیت است و نباید باعث ایجاد دوگانگی بین دین و سلامت شد.

حفظ حرمت عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی/ از اسفندماه ۶۷۷ قزوینی به علت کرونا بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: حفظ حرمت ایام عزاداری محرم و صفر بسیار اهمیت دارد، اما باید این موضوع را درنظر گرفت که در صورت عدم رعایت با افزلیش بیماری روبرو می‌شویم؛ از این رو باید فعالیت‌ها دقیق‌تر بوده و به گونه‌ای عمل کرد که دشمنان از ما نامید شوند.

نمی‌توان چراغ محرم را خاموش کرد/ ممنوعیت جابجایی دسته‌ها، استفاده از طبل و سنج در عزاداری‌های قزوین

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: هدف ما از دستورالعمل تعادل بخشی میان حفظ سلامت شهروندان با برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا است، باید منش محرم همیشه پرفروغ باشد و نمی‌توان چراغ محرم را خاموش کرد اما لازم است امسال در روش آن طرحی نو درنظر داشته باشیم.

قانون با صراحت معنای محل سکونت اعضای شورا را اعلام کند

فرماندار شهرستان البرز گفت: درباره سکونت اعضای شورا در قانون تصریح نشده که آیا به معنای اقامت است یا شغل و درآمد را نیز شامل می‌شود؛ پیش از این، موضوع چندین بار به دیوان عدالت اداری فرستاده شده اما منجر به صدور رای نشده است.

دستور رهبری درباره کرونا حجت را برما تمام کرد/ برای حفظ سلامت مهمانان از آرزوی خود دست کشیدیم

داماد جوان قزوینی گفت: با توجه به عدم برگزاری مراسم عروسی برای معذرت خواهی از مهمانان تصمیم گرفتیم بسته‌ای از میوه و شیرینی به همراه کارت عروسی که در آن دلیل عدم برگزاری مراسم و حفظ سلامت مهمان قید شده بود بین مهمانان توزیع کنیم.

اختصاص یک میلیارد تومان برای تامین لوازم یدکی تاکسیرانان قزوینی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: بنا بر مصوبه شورای شهر و تایید فرمانداری، یک میلیارد تومان برای تامین لوازم یدکی رانندگان اختصاص یافت.

مشکلات صنفی اصحاب رسانه را در مجلس پیگیری می‌کنیم/ خبرنگاران اذان‌گویان جامعه هستند

نمایندۀ مردم قزوین در مجلس گفت: رسانه رسالت سنگینی برعهده دارد و معتقدیم خبرنگاران اذان گویان جامعه هستند؛ زیرا زمانی که خبرنگاران خبری را منتشر می‌کنند به عبارتی، صدای جمهوری اسلامی را به جامعه می‌رسانند.

اتمام فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین تا پایان سال‌جاری

استاندار قزوین گفت: امیدواریم با همتی که از سوی سپاه و سردار عراقی وجود دارد بتوانیم فاز اول را قبل از سال ۱۴۰۰ و فاز دوم را مرحله به مرحله پیش ببریم و این مجموعه را در اختیار مردم قرار دهیم.

کتاب زندگینامه "آیت‌الله باریک‌بین" در قزوین رونمایی شد

کتاب زندگینامه"آیت‌الله باریک‌بین" با حضور سردار عبدالله عراقی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

شناسایی ۵۰ انبار اقلام اساسی احتکار شده در قزوین/ هیچ مشکلی در توزیع روغن مایع نداریم

معاون بازرسی سازمان صمت استان قزوین گفت: عمده مواد اولیه روغن جامد را دانه‌های روغنی آفتاب‌گردان و پالم تشکیل می‌دهند که عمدتا به صورت وارداتی هستند اما هیچ مشکلی در توزیع روغن مایع نداریم.

تعیین تکلیف بیش از ۱۲ هزار پرونده معوق طی ۸ ماه در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: از دی ماه سال گذشته با توجه به وضعیت و تاخیر ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا  تاکنون از ۱۲هزار و ۹۱۰ پرونده به ۸هزار و ۸۹۲ فقره پرونده رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

گروه سرود "مرآت" در عید ولایت میهمان قزوین شد/ انتقال مفاهیم و سبک زندگی با اجرای سرود

مسئول گروه سرود مرآت گفت: برای بزرگداشت عید سعید غدیر و انتقال شادی در ایام کرونایی با همکاری گروه هنری نور بالا طی پنج روز در شهر قزوین اجرای کاروانی گروه سرود انجام می‌شود.

سن ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا به دوره جوانی رسیده است/ رشد ۱۰۰درصدی آمار مبتلایان و فوتی‌ها در آبیک

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: مهمترین و محوریترین اقدام برای پیشگیری از کرونا، عدم برگزاری اجتماعات است که در این صورت ظرف یک هفته آمار نزولی ابتلا را خواهیم داشت.

حمایت هزار حامی از کودکان یتیم الموتی/ از حامیان ایتام سادات تجلیل شد

رئیس کمیته امداد الموت غربی گفت: ۶۱ کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد از حمایت مادی و معنوی ۱۰۵۰ حامی در قالب طرح اکرام ایتام برخوردار هستند.

واقعه غدیر حمایت از ولایت و ولایت‌مداری است/ توزیع ۳ هزار پرس غذا در قزوین

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ابوذر شهر محمود آباد نمونه گفت: در روز عید سعید غدیر سه هزار پرس غذا بین مناطق مختلف شهر محمودآباد و روستاهای اطراف توزیع می‌شود.

باند حفاران غیرمجاز در آبیک دستگیر شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از دستگیری ۱۲ تن حفار غیرمجاز در شهرستان آبیک خبر داد.

جاده "اک-تاکستان" ایمن‌سازی شد

رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: مسیر "اک-تاکستان" با نصب علایم ایمنی و هشدار دهنده ایمن‌سازی شد.

نصب نامناسب کنتور موجب افت فشار آب در طبقات می‌شود/ انشعابات غیرمجاز عامل اصلی هدررفت آب

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان قزوین گفت: انشعابات غیرمجاز در روستا و شهرها موجب می‌شود تا هدررفت آب داشته باشیم؛ لذا سعی کردیم با این انشعابات غیرمجاز برخورد کنیم.

بستری ۲۸۳ بیمار در بیمارستان‌های قزوین/ ابتلا به کرونا در جوانان به‌شدت افزایش یافته است

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: قدرت سرایت ویروس کرونا بالا رفته و ابتلا در جوانان بیشتر از سایرین گزارش شده است و به دلیل نداشتن علائم، خطرناک‌تر از قبل بوده و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

مشاهده کوچکترین پستاندار ایران در قزوین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: حشره‌خوار کوتوله به عنوان کوچکترین پستاندار ایران در استان قزوین توسط محیط‌بانان اداره حفاظت شهرستان تاکستان، مشاهده شد.

قزوین دارای کمترین میزان خاموشی در کشور است/ از دستگاه‌ها و ادارات ۱۲۰میلیارد تومان طلب داریم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی و کشاورزی است، تلفات شبکه در این استان تک رقمی بوده و قزوین تقریبا جزو پنج استان شاخص کشور است که کمترین میزان خاموشی را دارد.

بستری ۲۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها/ وضعیت استان قزوین، قرمز شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: هم‌اکنون ۲۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۲۸ نفر به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

رشد ۹۱ درصدی کمک‌های مردم قزوین در عید قربان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: کمک بیش از سه میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومانی مردم نیکوکار استان قزوین در عید سعید قربان سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته با رقم بیش از یک میلیارد و ۶۹۶ میلیون تومان، ۹۱ درصد رشد داشته است.

خیران قزوینی در تهیه گوشی هوشمند به دانش‌آموزان محروم کمک کنند/ در حال رفع نواقص شبکه شاد هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا آموزش‌های مجازی عمدتا قرار است از طریق شبکه شاد انجام شود و ما آمادگی داریم تا همه نواقص مرتبط با این سیستم را مرتفع کنیم.

پرداخت مطالبات کارگران کنتورسازی زمان‌بر است/ پیگیر حل مشکل بیمه بیکاری کارگران هستیم

فرماندار شهرستان البرز درباره پرداخت معوقات کارگران کنتورسازی گفت: معوقات این کارگران با فروخته شدن اجناس پس از شکایت و پیگیری پرداخت می‌شود؛ اما نمی‌توان زمان دقیقی برای آن درنظر گرفت و رفع مشکل طولانی مدت است.

افزایش ۱۰ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ میلیون قطعه جوجه در واحدهای مرغ گوشتی استان پرورش داده شده که این میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

ممنوعیت بانک‌ها در دریافت سود مرکب از واحدهای تولیدی

رئيس كل دادگستري استان قزوین گفت: براساس راي ديوان عالي كشور هيچ بانكي حق ندارد از واحد‌هاي توليدي سود مركب دريافت كند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان