۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عدم مسئولیت‌پذیری برخی مسئولان معضل بزرگ جامعه است
کد خبر: ۳۴۴۱۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۳ ساعت: ۱۱:۳۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

عدم مسئولیت‌پذیری برخی مسئولان معضل بزرگ جامعه است

استاندار قزوین گفت: بخش عظیمی از افرادِ در راس دستگاه‌ها مسئولیت‌پذیر نیستند یا براساس منفعت فردی خود کار می‌کنند که این موارد باعث مشکلات عمده در جامعه شده است.

عدم مسئولیت‌پذیری برخی مسئولان معضل بزرگ جامعه است

هدایت الله جمالی پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه وظیفه ستاد بحران پیشگیری از آسیب‌های احتمالی است، اظهار کرد: ستاد بحران بخش مهمی از پیشگیری است و باید در این ستاد جلسات متعددی تشکیل و برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: ستاد بحران باید از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند؛ چراکه این ستاد جایگاه مهمی در امر برنامه‌ریزی دارد و همچنین باید با رویکرد پیشگیری جلساتی شکل گیرد و برای بحران‌های احتمالی برنامه‌ریزی شود.

استاندار قزوین ادامه داد: نکته مهم این است که اگر بحران‌های احتمالی در این ستاد پیش‌بینی نشود خطراتی برای جامعه رخ خواهد داد.

جمالی پور بیان کرد: جای تاسف دارد زمانی که به وضعیت فعلی کشور نگاه می‌کنیم، می‌بینیم کشورهایی که چندین سال پیش رشد اقتصادی کمتری از کشور ما داشتند اکنون از ما بسیار بیش‌تر پیشرفت کرده‌اند و این درحالی است که در گذشته دانشمندان ایرانی نقش بسزایی در تولید علم داشتند.

وی افزود: پیشینه چند هزار سال قبل کشور ما نشان می‌دهد که یک کشور توسعه یافته صنعت‌گر بودیم و اراده پیشرفت داشتیم؛ اما امروزه این طور نیست و به دلیل بی‌مسئولیتی برخی از مسئولان مشکلات متعددی در جامعه شکل گرفته است.

تعهد کاری باید در راس امور مدیران باشد

استاندار قزوین اذعان کرد: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب به جهت تلاش در راستای رشد اقتصادی شعار سال را مربوط به این موضوع بیان می‌کنند، اما به دلیل بی‌تعهدی مسئولین هنوز به میزان مطلوب در این موضوع نرسیده‌ایم.

جمالی پور ابراز کرد: از مشکلات امروزه می‌توان فهمید که مسئولیت‌پذیری در جامعه آنقدر پایین آمده که گاهی حتی می‌توان حس کرد این عنصر مهم نادیده گرفته می شود لذا فرد مسئولیت‌پذیر باید تمام حرکتش در جهت توسعه اقتصادی جامعه باشد تا تغییر مطلوبی شکل گیرد.

وی افزود: بخش عظیمی از افرادِ در راس دستگاه‌ها مسئولیت‌پذیر نیستند و یا بر اساس منفعت فردی خود کار می‌کنند که این موارد باعث مشکلات عمده در جامعه شده است‌؛ عدم مسئولیت پذیری مسئولین باعث خسارت و معضل بزرگ برای کشور می‌شود.

جمالی پور ادامه داد: ریسک عامل جهش و توسعه است اگر در جامعه‌ای انسان‌ها به ریسک نیندیشند خطر در کمین آن جامعه خواهد بود؛ بهره‌وری در کشور ما یک عنصر غریب واقع شده و معنای خود را گم کرده است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی صورت گیرد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه تولید در جوامع ارتباط مستقیمی با امنیت ملی دارد، گفت: توجه به این موضوع در صورتی که بتوانیم جایگاه آن را به درستی پیدا کنیم به طور حتمی اشتغال، رفاه، همبستگی ملی و امنیت را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: کشور ما در دوران دفاع مقدس و صنایع موشکی عزم خود را جزم کرد تا پیروز شود و امروز باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود بتوانیم به خواسته‌های خود جامعه عمل بپوشانیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: هر مصوبه‌ای که تصویب و ابلاغ می‌شود باید به سرانجام برسد و هرگونه مانع و محدودیت کنار گذاشته شود تا در کمترین زمان مصوبه مربوطه عملی شود.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان