۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بستری ۲۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها/ وضعیت استان قزوین، قرمز شد
کد خبر: ۳۴۴۱۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۲۳ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام کرد

بستری ۲۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها/ وضعیت استان قزوین، قرمز شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: هم‌اکنون ۲۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۲۸ نفر به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

بستری ۲۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها/ وضعیت استان قزوین، قرمز شد

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آخرین آمارها در ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا در استان اظهار کرد: متاسفانه در استان قزوین نیز همسان با کشور با افزایش آمار بیماران کرونایی مواجه هستیم.

وی با اشاره به وضعیت شهرهای استان عنوان کرد: اکنون شهرستان‌های قزوین، تاکستان و البرز طبق سامانه کشوری در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بوئین‌زهرا و آبیک در وضعیت هشدار و نارنجی قرار دارند، ضمن اینکه تنها شهرستان دارای وضعیت زرد در استان، آوج است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در مجموع استان قزوین با بستری میانگین بیش از ۳.۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در وضعیت قرمز قرار دارد.

پذیرش ۴۱ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌ها 

وی عنوان کرد: هم‌اکنون ۲۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۲۸ نفر به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

نامدار بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۴۱ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان پذیرش شدند، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۳ نفر با تست قطعی کووید۱۹ فوت کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: بوستان‌ها، بازار و مراکز تجاری، مراکزی برای انتشار کروناست؛ لذا از شهروندان قزوینی تقاضا می‌شود تا جایی که امکان دارد از رفتن به مراکز پرجمعیت خودداری کنند.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستن دست‌ها سه‌گانه طلایی است که نباید فراموش شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان